VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU

Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clanom V Aneksa 10. (Sporazum o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog Sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clan II. 1. (d) istog Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pomaze, kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim u rjesavanju svih problema koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na stav XI. 2. Zakljucaka Konferencije za implementaciju mira odrzane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojima je Vijece za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, u skladu sa gore navedenim "donosenjem obavezujucih odluka, kada to ocijeni neophodnim," o odredjenim pitanjima, ukljucujuci i (prema podstavu (c) stava XI.2) mjere kojim se osigurava implementacija Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta, koje "mogu ukljuciti poduzimanje mjera protiv osoba koje obavljaju javnu funkciju ili zvanicnika... za koje Visoki predstavnik ustanovi da krse zakonske obaveze preuzete u skladu sa Mirovnim sporazumom ili uslove za implementaciju istog";
Konstatirajuci da je u stavu X.4 Aneksa Deklaracije koju je Vijece za implementaciju mira donijelo 16. decembra 1998. godine u Madridu navedeno da je Vijece potvrdilo da se vodjama kojima Visoki predstavnik zabrani da vrse zvanicnu funkciju "takodjer moze zabraniti do daljnjeg da se kandiduju na izborima ili da obavljaju bilo koju drugu izabranu ili imenovanu javnu funkciju unutar politickih stranaka."
Iz razloga navedenih u daljnjem tekstu ovim donosim sljedecu


O D L U K U


Smjenjuje se gospodin Ivo Andric-Luzanski sa funkcije poslanika u Predstavnickom domu Bosne i Hercegovine i zabranjuje mu se da obavlja bilo koju zvanicnu, izabranu ili imenovanu javnu funkciju te da se kandiduje na izborima, kao i da obavlja funkciju unutar politickih stranaka osim u slucaju ako mu ja kicno ili sve do onog trenutka kada mu ja licno, donosenjem nove Odluke, eksplicitno dozvolim da obavlja ili da se kandiduje za iste.
Ova odluka stupa na snagu bez odlaganja i ne zahtijeva nikakve dodatne proceduralne postupke. G. Luzanski mora mora odmah napustiti svoj ured. Ovom odlukom g. Luzanskom odmah prestaje funkcija potpredsjednika HDZ-a BiH, kao i bilo koja druga javna funkcija ili duznost u skladu sa gore navedenim.


RAZLOZI ZA SMJENJIVANJE


Gospodin Luzanski je svojim ponasanjem jasno pokazao nepostivanje institucija uspostavljenih u skladu sa Opcim okvirnim sporazumom za mir u Bosni i Hercegovini, te je na taj nacin vrsio ozbiljne opstrukcije u procesu implementacije ovog sporazuma.
Visoki predstavnik je, u petak 2. marta 2001. godine, dan prije odrzavanja "mitinga" u Mostaru pod nazivom "Hrvatski narodni sabor", uputio javni poziv u kojem je jasno izrazio da "bilo koji pojedinac za kojeg se utvrdi da je ukljucen u nelegalne radnje ili radnje usmjerene protiv Daytonskog sporazuma, ukljucujuci i uspostavu i odrzavanje paralelnih struktura, podlijeze sankcijama u skladu sa mojim mandatom. (S...C) Radnje koje su usmjerene na podrivanje legalnih institucija Federacije BiH nece se tolerirati."
Gospodin Luzanski je namjerno ignorirao ovo upozorenje, kao i apele koje je medjunarodna zajednica ponovila u nekoliko navrata pozivajuci sve da trebaju djelovati u okviru pravnih institucija BiH. Navodne "odluke" koje su donesene u Mostaru 3, marta 2001. godine nemaju pravnu snagu, ali, bez obzira na tu cinjenicu, predstavljaju ozbiljan pokusaj rusenja i podrivanja ustavnog poretka koji je na snazi i u Federaciji BiH i u BiH.
Preuzevsi vodecu ulogu u pruzanju podrske takvom ponasanju i kao potpredsjednik HDZ BiH, gospodin Luzanski mora snositi licnu odgovornost za svoja djela. Gospodin Luzanski je nadalje prihvatio funkciju takozvanog "predsjednika Zakonodavnog vijeca Hrvatske samouprave."
Gospodin Luzanski je imao duznost da u federalnim i drzavnim institucijama bude u sluzbi gradjana ove zemlje, ukljucujuci gradjane hrvatske nacionalnosti. Gospodin Luzanski mora biti potpuno svjestan cinjenice da samo one institucije koje priznaje Ustav imaju ovlastenja da donose pravno obavezujuce odluke. Gospodin Luzanski je izdao povjerenje onih koji su ga izabrali.


Broj 92/01
7. marta 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.