VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clanom V Aneksa
10. (Sporazum o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog Sporazuma
o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir
clan II. 1. (d) istog Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pomaze,
kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim u rjesavanju svih problema
koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na stav XI. 2. Zakljucaka Konferencije za implementaciju
mira odrzane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojima je Vijece
za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi
svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj
implementaciji Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja
za probleme, u skladu sa gore navedenim "donosenjem obavezujucih
odluka, kada to ocijeni neophodnim," o odredjenim pitanjima, ukljucujuci
i (prema podstavu (c) stava XI.2) mjere kojim se osigurava implementacija
Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njenih
entiteta, koje "mogu ukljuciti poduzimanje mjera protiv osoba koje
obavljaju javnu funkciju ili zvanicnika... za koje Visoki predstavnik
ustanovi da krse zakonske obaveze preuzete u skladu sa Mirovnim sporazumom
ili uslove za implementaciju istog";
Konstatirajuci da je u stavu X.4 Aneksa Deklaracije koju je Vijece za
implementaciju mira donijelo 16. decembra 1998. godine u Madridu navedeno
da je Vijece potvrdilo da se vodjama kojima Visoki predstavnik zabrani
da vrse zvanicnu funkciju "takodjer moze zabraniti do daljnjeg
da se kandiduju na izborima ili da obavljaju bilo koju drugu izabranu
ili imenovanu javnu funkciju unutar politickih stranaka."
Iz razloga navedenih u daljnjem tekstu ovim donosim sljedecu
O D L U K U
Smjenjuje se gospodin Ivo Andric-Luzanski sa funkcije poslanika u Predstavnickom
domu Bosne i Hercegovine i zabranjuje mu se da obavlja bilo koju zvanicnu,
izabranu ili imenovanu javnu funkciju te da se kandiduje na izborima,
kao i da obavlja funkciju unutar politickih stranaka osim u slucaju
ako mu ja kicno ili sve do onog trenutka kada mu ja licno, donosenjem
nove Odluke, eksplicitno dozvolim da obavlja ili da se kandiduje za
iste.
Ova odluka stupa na snagu bez odlaganja i ne zahtijeva nikakve dodatne
proceduralne postupke. G. Luzanski mora mora odmah napustiti svoj ured.
Ovom odlukom g. Luzanskom odmah prestaje funkcija potpredsjednika HDZ-a
BiH, kao i bilo koja druga javna funkcija ili duznost u skladu sa gore
navedenim.
RAZLOZI ZA SMJENJIVANJE
Gospodin Luzanski je svojim ponasanjem jasno pokazao nepostivanje institucija
uspostavljenih u skladu sa Opcim okvirnim sporazumom za mir u Bosni
i Hercegovini, te je na taj nacin vrsio ozbiljne opstrukcije u procesu
implementacije ovog sporazuma.
Visoki predstavnik je, u petak 2. marta 2001. godine, dan prije odrzavanja
"mitinga" u Mostaru pod nazivom "Hrvatski narodni sabor",
uputio javni poziv u kojem je jasno izrazio da "bilo koji pojedinac
za kojeg se utvrdi da je ukljucen u nelegalne radnje ili radnje usmjerene
protiv Daytonskog sporazuma, ukljucujuci i uspostavu i odrzavanje paralelnih
struktura, podlijeze sankcijama u skladu sa mojim mandatom. (S...C)
Radnje koje su usmjerene na podrivanje legalnih institucija Federacije
BiH nece se tolerirati."
Gospodin Luzanski je namjerno ignorirao ovo upozorenje, kao i apele
koje je medjunarodna zajednica ponovila u nekoliko navrata pozivajuci
sve da trebaju djelovati u okviru pravnih institucija BiH. Navodne "odluke"
koje su donesene u Mostaru 3, marta 2001. godine nemaju pravnu snagu,
ali, bez obzira na tu cinjenicu, predstavljaju ozbiljan pokusaj rusenja
i podrivanja ustavnog poretka koji je na snazi i u Federaciji BiH i
u BiH.
Preuzevsi vodecu ulogu u pruzanju podrske takvom ponasanju i kao potpredsjednik
HDZ BiH, gospodin Luzanski mora snositi licnu odgovornost za svoja djela.
Gospodin Luzanski je nadalje prihvatio funkciju takozvanog "predsjednika
Zakonodavnog vijeca Hrvatske samouprave."
Gospodin Luzanski je imao duznost da u federalnim i drzavnim institucijama
bude u sluzbi gradjana ove zemlje, ukljucujuci gradjane hrvatske nacionalnosti.
Gospodin Luzanski mora biti potpuno svjestan cinjenice da samo one institucije
koje priznaje Ustav imaju ovlastenja da donose pravno obavezujuce odluke.
Gospodin Luzanski je izdao povjerenje onih koji su ga izabrali.
Broj 92/01
7. marta 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.