Koristeci se ovlastima koje su mi date clankom V Aneksa
10. (Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini prema kojemu je Visoki predstavnik
konacni autoritet u zemlji za tumacenje gore pomenutog Sporazuma o civilnoj
provedbi Mirovnog ugovora; uzimajuci u obzir posebice clanak II. 1.
(d) Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora prema kojemu Visoki
predstavnik "pomaze, kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim,
u rjesavanju svih problema koji se pojave u svezi s civilnom provedbom";
Pozivajuci se nadalje na stavak XI. 2. Zakljucaka Konferencije za provedbu
mira odrzane u Bonnu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojima je Vijece
za provedbu mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi
svoj konacni autoritet u zemlji za tumacenje Sporazuma o civilnoj provedbi
Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme
sukladno gore navedenim "donosenjem obvezujucih odluka, kada to
ocijeni neophodnim", o odredjenim pitanjima, ukljucujuci i (prema
podstavku (c) stavka XI. 2.) "mjere kojima se osigurava provedba
Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njenih
entiteta."
Imajuci u vidu da je Vijece za provedbu mira na svojoj sjednici odrzanoj
u Madridu 16. prosinca 1998. godine pozvalo organe vlasti na blisku
i bezrezervnu suradnju sa medjunarodnom zajednicom na sveobuhvatnoj
i dosljednoj strukturalnoj reformi Zavoda za platni promet koju treba
okoncati do 31. prosinca 2000. godine.
Napominjuci da su amandmani na Zakon o doprinosima dogovoreni izmedju
poreznih organa Federacije Bosne i Hercegovine i Medjunarodne savjetodavne
skupine za transformaciju Zavoda za platni promet i platnog sustava
(IAG) u proljece 2000. godine, i upuceni Ministarstvu financija na odobrenje;
Napominjuci medjutim da Ministarstvo financija Federacije Bosne i Hercegovine
nije razmatralo amandmane na Zakon o doprinosima niti ih je uputilo
na Vladu Federacije;
Uzimajuci u obzir, da stupanje na snagu Zakona o izmjenama i dopunama
Zakona o doprinosima ima sustinski znacaj za osiguranje neophodnog zakonodavnog
okvira za gore pomenutu opcu reformu Zavoda za platni promet, i konkretno
za reguliranje naplate doprinosa;
Uzimajuci u obzir, imajuci na umu i konstatirajuci sve gore navedeno,
ovim donosim slijedecu odluku. Zakon koji se donosi ovom odlukom stupa
na snagu na privremenoj osnovi, sve dok ga Parlament Federacije ne usvoji
u propisanoj formi, bez izmjena i dopuna i bez postavljanja uvjeta.
Ova odluka stupa na snagu odmah i bez odlaganja ce se objaviti u "Sluzbenim
novinama Federacije BiH".
O D L U K A O ZAKONU O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA
O DOPRINOSIMA
U Zakonu o doprinosima ("Sluzbene novine Federacije BiH",
broj 35/98), vrse se sljedece izmjene i dopune:
Clanak 1.
Clanak 11. mijenja se i glasi:
"Obracun i uplatu doprinosa za obveznike doprinosa iz clanka 4.
Zakona vrsi isplatilac place i drugih licnih primanja - rezident Federacije
prilikom svake isplate, i to:
a) na place, naknade placa i druga osobna primanja uposlenika po osnovu
redovitog rada i izvan redovitog rada, doprinosi se obracunavaju na
dan njihove isplate, a placaju se u roku od sedam dana od dana kada
je isplata izvrsena,
b) na svoju placu, fizicka osoba koja samostalno obavlja gospodarsku,
profesionalnu ili drugu djelatnost kao temeljno zanimanje, koje se bavi
poljodjelstvom kao jedinim ili temeljnim zanimanjem, kao i ono koje
je uposleno kod nerezidenta Federacije i ostali obveznici doprinosa,
duzni su
sami obracunavati i placati doprinose do 7-og u mjesecu za protekli
mjesec,
c) za obveznika koji je na teritoriju Federacije BiH uposlen kod nerezidenta
Federacije, obracun i uplatu doprinosa moze vrsiti i pravna ili fizicka
osoba - nerezident Federacije i to do 7-og u mjesecu za protekli mjesec.
Prilikom svake isplate place i drugog primanja, isplatilac je duzan
uposleniku - obvezniku doprinosa iz clanka 4. tocka 1. Zakona o doprinosima,
izdati jedan primjerak obracuna bruto place i doprinosa."
Clanak 2.
Iza clanka 11. dodaju se cl. 11a. i 11b. koji glase:
"Clanak 11a.
Isplatioci placa i drugih osobnih primanja i fizicke osobe iz clanka
11. stavak 1. toc. b) i c), ovoga zakona duzni su za svaku isplatu place
saciniti specifikaciju o isplati primanja i obracunu i uplati poreza
i doprinosa i dostaviti je zajedno sa dokazima o izvrsenoj isplati,
nadleznoj ispostavi Porezne uprave Federacije BiH istog dana, a najkasnije
narednog dana po izvrsenoj isplati.
Clanak 11b.
Poslodavac - isplatilac place i drugih osobnih primanja, kao i fizicke
osobe iz clanka 1. stavak 1. toc. b) i c) ovoga zakona, doprinose iz
placa i doprinose na placu usmjeravaju sukladno propisima odnosno podzakonskim
aktima donesenim na temelju ovog zakona odgovarajucem korisniku odnosno
korisnicima."
Clanak 3.
Clanak 12. mijenja se i glasi:
"Uplata doprinosa vrsi se u KM Doprinosi se uplacuju po vrsti na
propisane uplatne racune putem ovlastenih organizacija za obavljanje
unutarnjeg platnog prometa (OOPP).
Clanak 4.
Iza clanka 14. dodaju se novi cl. 14a., 14b. i 14 c. koji glase:
"Clanak 14a.
U slucaju neplacanja doprinosa u roku, nadlezna Porezna uprava ce donijeti
rjesenje o prinudnoj naplati.
Temeljem ovog rjesenja Porezna uprava moze zahtijevati prinudnu naplatu
doprinosa prijenosom dugovanog iznosa sa bilo kojeg racuna isplatioca
placa, otvorenog kod OOPP, na propisane uplatne racune javnih prihoda,
kao i naplatu iz cjelokupne imovine isplatioca placa.
Clanak 14b.
Nadzor nad obracunavanjem i placanjem doprinosa iz place i na placu
sprovodi Porezna uprava Federacije BiH.
Clanak 14c.
Evidencije o obracunatim i isplacenim doprinosima iz placa i na place
vodi organizaciona jedinica Porezne uprave na cijem podrucju se nalazi
sjediste isplatioca - prane osobe i fizicke osobe koja samostalno obavlja
djelatnost, odnosno prebivaliste fizicke osobe iz clanka 1. stavak 1.
toc. b. i c. ovoga zakona".
Clanak 5.
Clanak 15. mijenja se i glasi:
"Novcanom kaznom visom od utvrdjenih doprinosa iz place i na placu
kaznit ce se za prekrsaj pravna osoba i fizicka osoba koja samostalno
obavlja djelatnost, ako u roku utvrdjenom ovim zakonom ne uplati doprinose
na placu i iz place, i to:
- do dvostrukog iznosa neplacenih doprinosa, za zakasnjenje dulje od
30 dana;
- do trostrukog iznosa neplacenih doprinosa, za zakasnjenje dulje od
60 dana;
- do peterostrukog iznosa neplacenih doprinosa, za zakasnjenje dulje
od 90 dana.
Za prekrsaj iz stavka 1. ovog clanka kaznit ce se i odgovorne osobe
u pravnoj osobi novcanom kaznom od 2.000 KM."
Clanak 6.
Clanak 16. mijenja se i glasi:
"Novcanom kaznom u visini do desetostrukog iznosa manje obracunatih
i uplacenih doprinosa na placu i iz place, kaznit ce se pravna osoba
i fizicka osoba koja samostalno obavlja djelatnost za koje Porezna uprava
Federacije BiH utvrdi da je kao isplatilac place obracunalo i uplatilo
doprinose ispod stvarnih iznosa.
Za prekrsaj iz stavka 1. ovog clanka kaznit ce se i odgovorna osoba
u pravnoj osobi novcanom kaznom do 2.000 KM":
Clanak 7.
Clanak 17. mijenja se i glasi:
"Novcanom kaznom u visini do dvostrukog iznosa utvrdjenih doprinosa
na placu i iz place kaznit ce se za prekrsaj fizicka osoba - uposlenik
iz clanka 1. stavak 1. toc. b) i c) ovog zakona, za koje Porezna uprava
Federacije BiH utvrdi da u zakonom propisanom roku nije platila doprinose
na placu i iz place na svoja primanja koja se prema odredbama ovog zakona
smatraju placom."
Clanak 8.
Iza clanka 17. dodaje se novi clanak 17a, koji glasi:
"Clanak 17a.
Novcanom kaznom od 1.000 do 5.000 KM kaznit ce se pravna osoba i fizicka
osoba koja samostalno obavlja djelatnost, ako kao isplatilac place Poreznoj
upravi Federacije BiH ne dostavi ili ne dostavi u propisanom roku specifikaciju
placa i drugih osobnih primanja sa obracunatim doprinosima i dokazima
o isplati placa i uplati doprinosa".
Clanak 9.
Ovaj zakon ce se bez odlaganja objaviti u "Sluzbenim novinama Federacije
BiH" i stupa na snagu danom objave ili 1. sijecnja 2001. godine,
ovisno od toga koji je od ova dva datuma kasniji.
Broj 69/00
20. prosinca 2000. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.