Na temelju clanka 82. Zakona o vodama ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 18/98), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi

UREDBU O KONCESIJAMA NA VODAMA I JAVNOM VODNOM DOBRU

Clanak 1.

Ovom uredbom utvrdjuju se uvjeti i postupak za dodjelu koncesija na vodama i javnom vodnom dobru, a narocito:
- manji opseg koristenja voda i javnog vodnog dobra za koji nije potrebna koncesija;
- vrijeme na koje se dodjeljuje koncesija;
- temelji za odredjivanje visine naknade za koncesije;
- nacin provodjenja postupka za dodjelu koncesija.

I - MANJI OPSEG KORISTENJA VODA I JAVNOG VODNOG DOBRA ZA KOJE NIJE POTREBNA KONCESIJA

 

Clanak 2.

Pod manjim opsegom koristenja voda i javnog vodnog dobra, u smislu clanka 70. stavak 2. Zakona o vodama ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 18/98-u daljnjem tekstu: Zakon), za koje nije potrebna koncesija smatra se:
1. koristenje vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije bez podizanja trajnih objekata;
2. koristenje vodnih snaga za pogon postrojenja bez podizanja trajnih objekata, odnosno bez trajne ugradnje uredjaja;
3. koristenje voda za tehnoloske i druge potrebe gradjana koji obavljaju privrednu djelatnost, ali bez podizanja objekata, odnosno ugradnje uredjaja;
4. navodnjavanje poljoprivrednog zemljista iz vodotoka ili podzemnih voda rucnim pumpama. Koristenje voda za namjene iz stavka 1. ovog clanka vrsi se na temelju ugovora koji zakljucuje korisnik i Javno poduzece za "Vodno podrucje slivova rijeke Save" Sarajevo, odnosno Javno poduzece za "Vodno podrucje slivova Jadranskog mora" Mostar (u daljnjem tekstu: nadlezno javno poduzece).

 

Clanak 3.

Koristenjem voda i javnog vodnog dobra za koje je potrebna koncesija u smislu Zakona i ove uredbe ne smatraju se radovi na polaganju elektricnih i telekomunikacionih vodova i kablova, koji se polazu u vodama i na javnom vodnom dobru.

II - VRIJEME NA KOJE SE KONCESIJA DODJELJUJE

Clanak 4.

Koncesije za namjene utvrdjene Zakonom se dodjeljuju u slijedecem trajanju:

1. za koristenje voda za potrebe javne opskrbe vodom naselja:
- za medjudrzavne i medjukantonalne sustave opskrbe vodom, u ovisnosti od kapaciteta - od 60 do 99 godina,
- za sustave opskrbe vodom naselja preko 50.000 stanovnika na podrucju jednog kantona-40 godina,
- za sustave opskrbe vodom naselja do 50.000 stanovnika na podrucju jednog kantona-30 godina,
- za ostale manje vodovodne sustave i seoske vodovode, bez uredjaja za preciscavanje vode za pice do 10 godina.

2. za koristenje vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije:
- za hidroelektrane snage preko 30 MW-do 99 godina,
- za hidroelektrane snage od 5 do 30 MW-do 40 godina,
- za hidroelektrane snage do 5 MW-do 30 godina.

3. za koristenje vodnih snaga za pogon postrojenja, izuzev za proizvodnju elektricne energije do 30 godina.

4. za koristenje voda za tehnoloske i slicne potrebe pravnih osoba i gradjana koji obavljaju gospodarske i druge slicne djelatnosti ( za hladjenje, ispiranje, koristenje voda kao sirovina i sl.)
- do 40 godina, za koristenje pitkih voda radi njihova pakovanja i prodaje trzista do 20 godina

5. za koristenje mineralnih i terminalnih voda:
- za mineralne vode koje se pakuju, odnosno koriste za proizvodnju napitaka i za druge namjene do 40 godina
- za terminalne vode - do 50 godina.

6. za zahvatanje vode za hidromeliracione sustave za natapanje:
- sa akumulacijama, dovodnim kanalima, razvodnom i detaljnom mrezom, odnosno uredjajima za raspodjelu voda i za mjerenje kolicine vode dostavljene potrosacima do 40 godina,
- bez akumulacija i ugradjenih uredjaja za raspodjelu voda, ali sa uredjajima za zahvatanje voda i za mjerenje kolicina vode dostavljene potrosacima do 30 godina,
- za ostale manje hidromeliracione sisteme za natapanje poljoprivrednog zemljista do 10 godina,

7. za uredjenje plovnih puteva (prevodnice, brane, drugi pripadajuci objekti i slicno) do 60 godina.

8. za gradjenje rijecnih i morskih luka i lucnih postrojenja - do 60 godina.

9. za uzgoj ribe u gospodarske i druge svrhe:
- u objektima ribnjaka - do 50 godina,
- u objektima za kavezni uzgoj ribe - do 15 godina;

10. za gospodarsko i drugo koristenje javnog vodnog dobra sa podizanjem trajnih objekata,
odnosno ugradnjom uredjaja do 50,
odnosno 30 godina.
11. za koristenje javnog vodnog dobra za sportske i rekreacijske namjene sa izgradnjom trajnih objekata - do 50 godina.
12. za vadjenje materijala iz vodotoka u trajanju duzem od tri godine sa utvrdjenom kolicinom materijala koji ce se eksploatirati u tijeku koristenja prava iz koncesije-do 5 godina.

Clanak 5.

Vrijeme trajanja koncesija za koristenje voda i javnog vodnog dobra do najduzeg vremena trajanja odredjenog u clanku 4. ove uredbe utvrdjuje se, na temelju:
- stupnja utjecaja na stanje okoline, prostornom opsegu i drugim gospodarskim okolnostima,
- stupnja utjecaja na stanje vodnog rezima, - visine ulaganja i vremena amortizacije objekata i postrojenja,
- opsega koristenja voda i javnog vodnog dobra,
- namjene za koje se voda i javno vodno dobro koristi,
- zastite javnog interesa.

Clanak 6.

Kod odredjivanja vremena trajanja koncesije korisnicima koji su ranije bili korisnici iste koncesije pri ponovnom davanju koncesije, uzima se u obzir vrijeme koristenja voda, odnosno javnog vodnog dobra za istu namjenu, amortizacija dosadasnjih ulaganja u objekte i postrojenja koji sluze konkretnoj koncesiji i vrijednosti novih ulaganja u objekte i postrojenja za dalje koristenje prava na koncesiju. Vrijeme trajanja koncesije, u smislu stavka 1. ovog clanka, ne moze biti krace od jedne trecine najduzeg vremena za dodjelu koncesije za istu namjenu odredjenog u clanku 4. ove uredbe. Postojeci korisnik koncesije moze podnijeti zahtjev za produzenje koncesije najkasnije jednu godinu prije isteka vremena na koje mu je koncesija dodijeljena. O zahtjevu za produzetak koncesije iz stavka 3. ovog clanka, nadlezno tijelo je duzan odgovoriti najkasnije sest mjeseci od dana podnosenja zahtjeva.

III - TEMELJI ZA ODREDJIVANJE VISINE NAKNADE ZA KONCESIJE

Clanak 7.

Kao temelj za odredjivanje visine naknade za koncesiju na vodama i javnom vodnom dobru za namjene odeadjene Zakonom, uzima se:
1. postotak godisnjeg iznosa posebne vodoprivredne naknade za iskoristavanje voda za namjene: - koristenja voda za potrebe javne opskrbe vodom naselja; - koristenja vodnih snaga za pogon postrojenja, osim za proizvodnju elektricne energije; - koristenja voda za tehnoloske i slicne potrebe pravnih osoba i gradjana koji obavljaju gospodarsku ili drugu slicnu djelatnost; - crpljenja mineralnih i terminalnih voda; - zahvacanja voda za hidromelioracijske sutave za navodnjavanje poljoprivrednog zemljista;
2. 1% od ostvarenog godisnjeg prihoda od prodaje elektricne energije za namjenu koristenja vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije;
3. postotak od prosjecne prodajne cijene poljoprivrednog odnosno gradjevinskog zemljista za namjene: - uredjenja plovnih puteva; - gradnje luka i luckih postrojenja; - gospodarskog i drugog koristenja javnog vodnog dobra izgradnjom trajnih objekata, odnosno ugradnjom uredjaja; - koristenja javnog vodnog dobra za sportske i rekreacijske namjene izgradnjom trajnih objekata;
4. postotak od godisnjeg prihoda ostvarenog prodajom ribe za namjenu uzgoja ribe u gospodarske i druge svrhe;
5. postotak od prodajne cijene izvadjenog materijala iz vodotoka za namjenu vadjenja materijala iz vodotoka u trajanju duzem od tri godine. Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog clanka naknada za koncesiju moze se, samo u izuzetnim slucajevima, utvrdjivati kao procenat od dobiti ostvarene po godisnjem obracunu korisnika koncesije. Ako se nakon prestanka koncesionog odnosa, za iste namjene dodjeljuje koncesija novom korisniku koncesije zajedno sa gradjevinama i uredjajima, novi korisnik koncesije je duzan platiti i odgovarajucu naknadu za postojece gradjevine i uredjaje koje mu se daju na koristenje, a koja se utvrdjuje ugovorom o koncesiji. Naknada iz stavka 3. ovog clanka se na placa ako je koncesija ponovno dodjeljena istom korisniku na nacin utvrdjen clankom 6. ove uredbe.

Clanak 8.

Naknadu za koncesiju, korisnik koncesije je duzan placati u cetiri jednake rate, sa dospijecem pojedine rate posljednjeg dana svakog tromjesecja.

Clanak 9.

Ugovorom o koncesiji naknada za koristenje koncesije utvrdjuje se, po pravilu, primjenom jednog, a u odredjenim slucajevima-visenamjensko koristenje vode, odnosno javnog vodnog dobra od strane istog korisnika koncesije, primjenom dva temelja utvrdjena u clanku 7. stavak 1. ove uredbe.

IV - POSTUPAK ZA DODJELU KONCESIJE 1. Pokretanje postupka

Clanak 10.

Postupak za dodjelu koncesije se pokrece zakljuckom nadleznog tijela utvrdjenog Zakonom, koji se donosi na osnovu prijedloga Federalnog ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i sumarstva, odnosno kantonalnog ministarstva za poslove vodoprivrede (u daljnjem tekstu: nadlezno ministarstvo), ovisno od Zakonom utvrdjene namjene za koju se koncesija daje.

Clanak 11.

Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i sumarstva podnosi prijedlog za pokretanje postupka za dodjelu koncesije o kojem odlucuju Parlament Federacije Bosne i Hercegovine i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine. Kantonalna ministarstva za poslove vodoprivrede podnose prijedlog za pokretanje postupka za dodjelu koncesije o kojem odlucuju zakonodavna tijela kantona.

Clanak 12.

Prijedlog za pokretanje postupka dodjele koncesije iz clanka 11. ove uredbe se podnosi na odnosu programa za dodjelu koncesija kojeg Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Vlada kantona donosi na razdoblje od pet godina.

Clanak 13.

Uz prijedlog za pokretanje postupka, nadlezno ministarstvo je duzno izraditi elaborat kojim se obradjuju sva tehnicka, pravna i ekonomska pitanja bitna za donosenje odluke o koncesiji kao i pitanja utvrdjena u clanku 71. st. 2. i 3. Zakona, koji sadrzi:
1. program koristenja koncesije (sa podacima o lokalitetu; vlasnistvu na objektima i zemljistu, namjeni, ulaganjima i efektima koristenja predmetne koncesije);
2. dokumentaciju o istraznim radovima, ako su istrazni radovi prethodno vrseni;
3. opis tehnicko-tehnoloskog postupka koristenja voda i javnog vodnog dobra, njegovog uticaja na stanje rezima voda, vodogospodarske objekte, na korita i obale vodotoka, imovinu trecih lica, stecena prava trecih lica na koristene voda i zastitu covjekove okoline;
4. investiciono-tehnicku i drugu dokumentaciju za objekte i opremu koja ce se koristiti za koncesiju po ovoj uredbi;
5. ponudbenu dokumentaciju za dodjelu koncesije.
Na temelju dokumentacije iz stavka 1. ovog clanka nadlezno ministarstvo utvrdjuje uvjete pod kojima se koncesija moze dodijeliti i dostavalja ih nadleznom tijelu iz clanka 11. ove uredbe. U izradi dokumenata iz st. 1. i 2. ovog clanka, nadlezno ministarstvo duzno je ukljuciti nadlezno javno poduzece, a za dodjelu koncesije za koristenje vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije i Javno preduzece Elektroprivreda Bosne i Hercegovine-Sarajevo, odnosno Javno poduzece za proizvodnju, prijenos i distribuciju elektricne energije "Elektroprivreda Hrvatske zajednice Herceg-Bosna" Mostar, u ciji elektroenergetski sustav ce se novoizgradjeni objekat ukljuciti.

Clanak 14.

Pod uvjetima iz clanka 13. stavak 2. ove uredbe podrazumijevaju se uvjeti bitni za donosenje zakljucka pokretanju postupka o dodjeli koncesije, odnosno za donosenje odluke o koncesiji, a narocito:
1. namjena za koju se koncesija daje;
2. mjesto koristenja koncesije;
3. uskladjenosti kapaciteta i opsega koncesije sa uvjetima odredjenim u dokumentima vodoprivrednog razvoja;
4. nacin na koji se dodjeljuje koncesija, ukoliko nije odredjen Zakonom;
5. rok na koji se koncesija daje;
6. evalucioni kriteriji za izbor najpovoljnije ponude;
7. uvjeti prestanka prava iz koncesije, i 8. posebne uvjete i obveze korisnika koncesije.

Clanak 15.

Zainteresirane fizicke ili pravne osobe, kao i tijela uprave, mogu pred nadleznim ministarstvom, pokrenuti inicijativu za pripremu prijedloga za dodjelu koncesije. Po inicijativi iz stavka 1. ovog clanka nadlezno ministarstvo duzno je izjasniti se u roku od 20 dana od dana prijema incijative. 2. Nacin dodjele koncesije

Clanak 16.

U slucaju prestanka koncesije zbog isteka vremena na koje je dodjeljena, nadlezno ministarstvo moze odluciti da se koncesija, bez provodjenja natjecaja neposredno dodjeli dotadasnjem korisniku koncesije, pod uvjetom da se time osigurava nastavak namjenskog koristenja koncesije i da se to ne protivi javnom interesu.

Clanak 17.

Po zahtjevima postojecih korisnika koji se rjesavaju u skladu sa clankom 231. Zakona, nadlezno ministarstvo ne donosi zakljucak o pokretanju postupka dodjele koncesije, nego provodi postupak i na temelju strucnog izvjesca nadleznog javnog poduzeca i utvrdjenih uvjeta donosi odluku o davanju koncesije.

Clanak 18.

Po donosenju zakljucka za pokretanje postupka za dodjelu koncesije, postupak za dodjelu koncesije provodi nadlezno ministarstvo, ukoliko zakljuckom nije drugacije odredjeno. 2.1. Javni najtecaj

Clanak 19.

Javni konkurs za dodjelu koncesije sprovodi natjecajna komisija, ciji sastav i broj clanova odredjuje nadlezno ministarstvo, vodeci racuna o namjeni za koju se koncesija dodjeljuje.

Clanak 20.

Oglas o raspisivanju javnog natjecaja objavljuje se u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", najmanje u jednim dnevnim novinama sto se redovito prodaju na teritoriji Federacije BiH i odgovarajucem medjunarodnom glasilu. U slucajevima kada je za provodjenje postupka dodjele koncesije nadlezno kantonalno ministarstvo oglas se objavljuje u sluzbenom glasilu odnosnog kantona. Rok za podnosenje ponuda ne moze biti kraci od 90 dana.

Clanak 21.

Ponuda s dokumentacijom podnosi se komisiji iz clanka 19. ove uredbe u zapecacenom omotu s naznakom "Ponuda za javni natjecaj dodjelu koncesije". O prijemu ponude izdaje se potvrda s naznakom vremena predaje ponude (dan i sat prijema), pecatom i potpisom sluzbene osobe koja je primila ponudu.

Clanak 22.

Postupak otvaranja ponuda moze se provesti samo ako su blagovremeno primljene najmanje dvije ponude. Ako nije blagovremeno dostavaljena ni jedna ponuda, nadlezno ministarstvo, konstatirat ce zakljuckom da postupak javnog natjecaja nije uspio i ponovo ce objaviti oglas o javnom natjecaju. Ako je dostavljena samo jedna blagovremena ponuda, konstatirat ce se da nema drugih ponuda i o tome ce se, bez otvaranja omota s pristiglom ponudom, obavijestiti nadlezno tijelo iz clanka 11. ove uredbe (clanka 71. Zakona). Ovo tijelo moze odluciti da se postupak ponovi objavljivanjem novog oglasa, a moze, uz pristanak ponudjaca, odluciti da se omot s ponudom otvori i odluka donese neposredno na osnovu zaprimljene ponude.

Clanak 23.

Postupak otvaranja ponuda provodi natjecajna komisija u mjestu, prostorijama i vremenu odredjenom u oglasu o javnom natjecaju. Postupak se provodi neovisno o tome da li su pristupili ovlasteni ponudjaci.

Clanak 24.

Na pocetku sjednice za otvaranje ponude predsjednik natjecajne komisije navodi broj blagovremeno primljenih ponuda i imena ponudjaca, podatke o neblagovremeno primljenim ponudama, imena prisutnih ovlastenih ponudjaca, te utvrdjuje da li su ispunjeni uvjeti za provedbu postupka. Nakon sto je utvrdjeno da su ispunjeni uvjeti za provedbu postupka pristupa se otvaranju ponuda, redosljedom njihova primitka i upoznaje prisutne s njihovim sadrzajem. Ako nisu ispunjeni uvjeti za provedbu postupka, sjednica sa prekida i odredjuje datum za odrzavanje nove sjednice.

Clanak 25.

O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik u koji se, izmedju ostalog evidentira:
1. mjesto, dan i sat odrzavanja otvaranja ponuda,
2. imena clanova natjecajne komisije,
3. broj primljenih blagovremenih ponuda s nazivima ponudjaca, te broj neblagovremenih ponuda,
4. imena prisutnih ovlastenih ponudjaca,
5. temeljni podaci iz ponuda,
6. konstatacija da je postupak proveden sukladno sa propisima.
Na zahtjev ovlastenih ponudjaca u zapisnik se unose njihove primjedbe na rok postupka i sadrzaj zapisnika. Zapisnik potpisuju clanovi natjecajne komisije i prisutni ovlasteni ponudjaci. Potpisivanjem zapisnika zavrsava postupak otvaranja ponuda.

Clanak 26.

Po zavrsenom postupku natjecajna komisija pristupa evaluaciji ponuda, i to pocev od eventualnih primjedbi ponudjaca stavljenih na zapisnik, obavlja provjeru kompletnosti i podobnost svih ponuda, ispravlja moguce racunske greske, usporedjuje podatke u ponudama s uvjetima iz oglasa i utvrdjuje odstupanje od tih uvjeta. Natjecajna komisija o svom radu sacinjava evaluciono izvjesce.

Clanak 27.

Natjecajna komisija daje misljenje o povoljnosti ponuda i ponudi koja je sa stajalista ispunjenja svrhe dodjele koncesije najpovoljnija. Pri tome se izmedju ostalog uzima u obzir:
1. ucinak koncesije na razvoj gospodarstva i zastitu okolice na porucju na kojem se koncesija dodjeljuje,
2. povoljnija tehnicka rjesenja,
3. racionalnija tehnologija sa stajalista koristenja voda i zastite voda od oneciscavanja,
4. sposobnost ponudjaca, s obzirom na osiguranje financijskih sredstava i tehnicke i organizacijske uvjete,
5. ponudjeni iznos jednokratne naknade kada je u konkursu odredjen njen pocetni iznos,
6. ucesce domacih poduzeca i opreme koje ponudjac namjerava angazirati, odnosno nabaviti za potrebe koncesije.

Clanak 28.

Zapisnik o postupku otvaranja ponuda sa ponudama i dokumentacijom, izvjescem i misljenjem o povoljnosti ponuda, natjecajna komisija dostavlja nadleznom ministarstvu, koje vrsi izbor najpovoljnije ponude. 2.2. Prikupljanje ponuda

Clanak 29.

Postupak prikupljanja ponuda za dodjelu koncesije sprovodi natjecajna komisija ciji sastav i broj clanova odredjuje nadlezno ministarstvo, vodeci racuna o namjeni za koju se koncesija dodjeljuje. Prikupljanje ponuda vrsi se na temelju pismene obavijesti nadleznog ministarstva pravnim osobama i gradjanima koji mogu imati interes za koncesiju ili na temelju javnog oglasa o prikupljanju ponuda. Na rad natjecajne komisije u svezi sa prikupljanjem ponuda shodno se primjenjuju odredbe cl. 21. do 28. ove uredbe. 2.3. Neposredan zahtjev

Clanak 30.

Postupak za dodjelu koncesije po neposrednom zahtjevu novih i postojecih korisnika koncesije za namjene iz clanka 70. stavak 1. tac. 1., 3., 6., 8. i 11. Zakona se pokrece na inicijativu zainteresiranih investitora, koja se podnosi nadleznom ministarstvu. Nadlezno ministarstvo inicijativu novih korisnika dostavlja nadleznom tijelu iz clanka 11. ove uredbe na donosenje odluke u smislu clanka 71. stavak 4. tocka 2. Zakona. Ako nadlezno tijelo iz clanka 11. ove uredbe donese odluku da se koncesija moze dodijeliti po neposrednom zahtjevu, nadlezno ministarstvo ce nakon razmatranja uskladjenosti inicijative sa programom dodjele koncesije iz clanka 12. ove uredbe sprovesti postupak dodjele koncesije po neposrednom zahtjevu.

Clanak 31.

Odluku o dodjeli koncesije donosi nadlezno ministarstvo u roku od 90 dana od dana podnosenja inicijative iz clanka 30. stavak 1. ove uredbe.

V - PRELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clanak 32.

Kopiju ugovora o koncesiji nadlezno ministarstvo dostavlja nadleznom javnom poduzecu radi unosenja podataka o koncesiji u vodoprivredni informacijski sustav.

Clanak 33.

Postupak za dodjelu koncesija se, u javnom interesu, moze pokrenuti i koncesija dodijeliti i prije donosenja programa za dodjelu koncesija iz clanka 72. stavak 1. Zakona.

Clanak 34.

Nadlezno ministarstvo je duzno proceduru javnog natjecaja i prikupljanja ponuda pri izboru buduceg korisnika koncesije provoditi po odredbama Uredbe o postupku nabavke roba, uslugama i ustupanja radova ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 31/98), ako ovom uredbom nije drugacije propisano.

Clanak 35.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

V broj 20/2000 13. sijecnja 2000. godine Sarajevo

Premijer Edhem Bicakcic, v. r.