Na osnovu clana 82. Zakona o vodama ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 18/98), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi

UREDBU O KONCESIJAMA NA VODAMA I JAVNOM VODNOM DOBRU

Clan 1.

Ovom uredbom utvrdjuju se uslovi i postupak za dodjelu koncesija na vodama i javnom vodnom dobru, a narocito:
- manji obim koristenja voda i javnog vodnog dobra za koji nije potrebna koncesija;
- vrijeme na koje se dodjeljuje koncesija;
- osnove za odredjivanje visine naknade za koncesije;
- nacin provodjenja postupka za dodjelu koncesija.

I - MANJI OBIM KORISTENJA VODA I JAVNOG VODNOG DOBRA ZA KOJE NIJE POTREBNA KONCESIJA

Clan 2.

Pod manjim obimom koristenja voda i javnog vodnog dobra, u smislu clana 70. stav 2. Zakona o vodama ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 18/98 -u daljem tekstu: Zakon), za koje nije potrebna koncesija smatra se:
1. koristenje vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije bez podizanja trajnih objekata;
2. koristenje vodnih snaga za pogon postrojenja bez podizanja trajnih objekata, odnosno bez trajne ugradnje uredjaja;
3. koristenje voda za tehnoloske i druge potrebe gradjana koji obavljaju privrednu djelatnost, ali bez podizanja objekata, odnosno ugradnje uredjaja;
4. navodnjavanje poljoprivrednog zemljista iz vodotoka ili podzemnih voda rucnim pumpama. Koristenje voda za namjene iz stava 1. ovog clana vrsi se na osnovu ugovora koji zakljucuje korisnik i Javno preduzece za "Vodno podrucje slivova rijeke Save" Sarajevo, odnosno Javno preduzece za "Vodno podrucje slivova Jadranskog mora" Mostar (u daljem tekstu: nadlezno javno preduzece).

Clan 3.

Koristenjem voda i javnog vodnog dobra za koje je potrebna koncesija u smislu Zakona i ove uredbe ne smatraju se radovi na polaganju elektricnih i telekomunikacionih vodova i kablova, koji se polazu u vodama i na javnom vodnom dobru.

II - VRIJEME NA KOJE SE KONCESIJA DODJELJUJE

Clan 4.

Koncesije za namjene utvrdjene Zakonom se dodjeljuju u slijedecem trajanju:

1. za koristenje voda za potrebe javnog snabdijevanja vodom naselja"
- za medjudrzavne i medjukantonalne sisteme snabdijavanja vodom, u zavisnosti od kapaciteta - od 60 do 99 godina,
- za sisteme snabdijevanja vodom naselja preko 50.000 stanovnika na podrucju jednog kantona - 40 godina,
- za sisteme snabdijevanja vodom naselja do 50.000 stanovnika na podrucju jednog kantona - 30 godina,
- za ostale manje vodovodne sisteme i seoske vodovode, bez uredjaja za preciscavanje vode za pice - do 10 godina,

2. za koristenje vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije:
- za hidroelektrane snage preko 30 MW - do 99 godina,
- za hidroelektrane snage od 5 do 30 MW - do 40 godina,
- za hidroelektrane snage do 5 MW - do 30 godina;

3. za koristenje vodnih snaga za pogon postrojenja, izuzev za proizvodnju elektricne energije - do 30 godina

4. za koristenje voda za tehnoloske i slicne potrebe pravnih lica i gradjana koji obavljaju privredne i druge slicne djelatnosti ( za hladjenje, ispiranje, koristenje voda kao sirovina i sl.) - do 40 godina,
- za koristenje pitkih voda radi njihovog flasiranja i prodaje na trzistu - do 20 godina;

5. za koristenje mineralnih i terminalnih voda:
- za mineralne vode koje se flasiraju, odnosno koriste za proizvodnju napitaka i za druge namjene - do 40 godina ,
- za terminalne vode - do 50 godina;

6. za zahvatanje vode za hidromeliracione sisteme za navodnjavanje:
- sa akumulacijama, dovodnim kanalima, razvodnom i detaljnom mrezom, odnosno uredjajima za raspodjelu voda i za mjerenje kolicina vode isporucene potrosacima - do 40 godina,
- bez akumulacija i ugradjenih uredjaja za raspodjelu voda, ali sa uredjajima za zahvatanje vode i za mjerenje kolicina vode isporucene potrosacima - do 30 godina,
- za ostale manje hidromeliracione sisteme za navodnjavanje poljoprivrednog zemljista - do 10 godina,

7. za uredjenje plovnih puteva (prevodnice, ustave, drugi pripadajuci objekti i slicno) - do 60 godina;

8. za gradjenje rijecnih i morskih pristanista i pristanisnih postrojenja - do 60 godina.

9. za uzgoj ribe u privredne i druge svrhe:
- u objektima ribnjaka - do 50 godina,
- u objektima za kavezni uzgoj ribe - do 15 godina;

10. za privredno i drugo koristenje javnog vodnog dobra sa podizanjem trajnih objekata, odnosno ugradnjom uredjaja - do 50, odnosno 30 godina.

11. za koristenje javnog vodnog dobra za sportske i rekreativne namjene sa izgradnjom trajnih objekata - do 50 godina.

12. za vadjenje materijala iz vodotoka u trajanju duzem od tri godine sa utvrdjenom kolicinom materijala koji ce se eksploatisati tokom koristena prava iz koncesije - do 5 godina.

Clan 5.

Vrijeme trajanja koncesija za koristenje voda i javnog vodnog dobra do najduzeg vremena trajanja odredjenog u clanu 4. ove uredbe utvrdjuje se, na osnovu:
- stepena utjecaja na stanje okoline, prostornom obimu i drugim privrednim okolnostima,
- stepena utjecaja na stanje vodnog rezima,
- visine ulaganja i vremena amortizacije objekata i postrojenja,
- obima koristenja voda i javnog vodnog dobra,
- namjene za koje se voda i javno vodno dobro koristi,
- zastite javnog interesa.

Clan 6.

Kod odredjivanja vremena trajanja koncesije korisnicima koji su ranije bili korisnici iste koncesije pri ponovnom davanju koncesije, uzima se u obzir vrijeme koriscenja voda, odnosno javnog vodnog dobra za istu namjenu, amortizaciju dosadasnjih ulaganja u objekte i postrojenja koji sluze konkretnoj koncesiji i vrijednosti novih ulaganja u objekte i postrojenja za dalje koristenje prava na koncesiju. Vrijeme trajanja koncesije, u smislu stava 1. ovog clana, ne moze biti krace od jedne trecine najduzeg vremena za dodjelu koncesije za istu namjenu odredjenog u clanu 4. ove uredbe. Postojeci korisnik koncesije moze podnijeti zahtjev za produzenje koncesije najkasnije jednu godinu prije isteka vremena na koje mu je koncesija dodijeljena. O zahtjevu za produzetak koncesije iz stava 3. ovog clana, nadlezni organ je duzan odgovoriti najkasnije sest mjeseci od dana podnosenja zahtjeva.

III - OSNOVE ZA ODREDJIVANJE VISINE NAKNADE ZA KONCESIJE

Clan 7.

Kao osnova za odredjivanje visine naknade za koncesiju na vodama i javnom vodnom dobru za namjene odredjene Zakonom, uzima se:

1. procenat godisnjeg iznosa posebne vodoprivredne naknade za iskoristavanje voda za namjene:
- koristenja voda za potrebe javnog snabdijevanja vodom naselja;
- koristenja vodnih snaga za pogon postrojenja, osim za proizvodnju elektricne energije;
- koristenja voda za tehnoloske i slicne potrebe pravnih osoba i gradjana koji obavljaju privrednu ili drugu slicnu djelatnost;
- crpljenja mineralnih i terminalnih voda;
- zahvacanja voda za hidromelioracione sisteme za navodnjavanje poljoprivrednog zemljista;

2. 1% od ostvarenog godisnjeg prihoda od prodaje elektricne energije za namjenu koristenja vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije;

3. procenat od prosjecne prodajne cijene poljoprivrednog odnosno gradjevinskog zemljista za namjene:
- uredjenja plovnih puteva;
- gradnje luka i luckih postrojenja;
- privrednog i drugog koristenja javnog vodnog dobra izgradnjom trajnih objekata, odnosno ugradnjom uredjaja;
- koristenja javnog vodnog dobra za sportske i rekreacijske namjene izgradnjom trajnih objekata;

4. procenat od godisnjeg prihoda ostvarenog prodajom ribe za namjenu uzgoja ribe u privredne i druge svrhe;

5. procenat od prodajne cijene izvadjenog materijala iz vodotoka za namjenu vadjenja materijala iz vodotoka u trajanju duzem od tri godine. Izuzetno od odredbe stava 1. ovog clana naknada za koncesiju moze se, samo u izuzetnim slucajevima, utvrdjivati kao procenat od dobiti ostvarene po godisnjem obracunu korisnika koncesije. Ako se nakon prestanka koncesionog odnosa, za iste namjene dodjeljuje koncesija novom korisniku koncesije zajedno sa gradjevinama i uredjajima, novi korisnik koncesije je duzan platiti i odgovarajucu naknadu za postojece gradjevine i uredjaje koje mu se daju na koristenje, a koja se utvrdjuje ugovorom o koncesiji. Naknada iz stava 3. ovog clana se ne placa ako je koncesija ponovno dodijeljena istom korisniku na nacin utvrdjen clanom 6. ove uredbe.

Clan 8.

Naknadu za koncesiju, korisnik koncesije je duzan placati u cetiri jednake rate, sa dospjecem pojedine rate posljednjeg dana svakog tromjesecja.

Clan 9.

Ugovorom o koncesiji naknada za koristenje koncesije utvrdjuje se, po pravilu, primjenom jednog, a u odredjenim slucajevima-visenamjensko koristenje vode, odnosno javnog vodnog dobra od strane istog korisnika koncesije, primjenom dva osnova utvrdjena u clanu 7. stav 1. ove uredbe.

IV - POSTUPAK ZA DODJELU KONCESIJE

1. Pokretanje postupka

Clan 10.

Postupak za dodjelu koncesije se pokrece zakljuckom nadleznog organa utvrdjenog Zakonom, koji se donosi na osnovu prijedloga Federalnog ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i sumarstva, odnosno kantonalnog ministarstva za poslove vodoprivrede (u daljem tekstu: nadlezno ministarstvo), zavisno od Zakonom utvrdjene namjene za koju se koncesija daje.

Clan 11.

Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i sumarstva podnosi prijedlog za pokretanje postupka za dodjelu koncesije o kojem odlucuju Parlament Federacije Bosne i Hercegovine i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine. Kantonalna ministarstva za poslove vodoprivrede podnose prijedlog za pokretanje postupka za dodjelu koncesije o kojem odlucuju zakonodavna tijela kantona.

Clan 12.

Prijedlog za pokretanje postupka dodjele koncesije iz clana 11. ove uredbe se podnosi na osnovu programa za dodjelu koncesija kojeg Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno vlada kantona donosi za razdoblje od pet godina.

Clan 13.

Uz prijedlog za pokretanje postupka, nadlezno ministarstvo je duzno izraditi elaborat kojim se obradjuju sva tehnicka, pravna i ekonomska pitanja bitna za donosenje odluke o koncesiji kao i pitanja utvrdjena u clanu 71. st. 2. i 3. Zakona, koji sadrzi:
1. program koristenja koncesije (sa podacima o lokalitetu; vlasnistvu na objektima i zemljistu, namjeni, ulaganjima i efektima koristenja predmetne koncesije);
2. dokumentaciju o istraznim radovima, ako su istrazni radovi prethodno vrseni;
3. opis tehnicko-tehnoloskog postupka koristenja voda i javnog vodnog dobra, njegovog uticaja na stanje rezima voda, vodoprivredne objekte, na korita i obale vodotoka, imovinu trecih lica, stecena prava trecih lica na koristenje voda i zastitu covjekove okoline;
4. investiciono-tehnicku i drugu dokumentaciju za objekte i opremu koja ce se koristiti za koncesiju po ovoj uredbi;
5. ponudbenu dokumentaciju za dodjelu koncesije.
Na osnovu dokumentacije iz stava 1. ovog clana nadlezno ministarstvo utvrdjuje uslove pod kojima se koncesija moze dati i dostavlja ih nadleznom tijelu iz clana 11. ove uredbe. U izradi dokumenata iz st. 1. i 2. ovog clana, nadlezno ministarstvo duzno je ukljuciti nadlezno javno preduzece, a za dodjelu koncesije za koristenje vodnih snaga za proizvodnju elektricne energije i Javno preduzece Elektroprivreda Bosne i Hercegovine - Sarajevo, odnosno Javno preduzece za proizvodnju, prijenos i distribuciju elektricne energije "Elektroprivreda Hrvatske zajednice Herceg-Bosna" Mostar, u ciji elektroenergetski sistem ce se novoizgradjeni objekat ukljuciti.

Clan 14.

Pod uslovima iz clana 13. stav 2. ove uredbe podrazumijevaju se uslovi bitni za donosenje zakljucka o pokretanju postupka o dodjeli koncesije, odnosno za donosenje odluke o koncesiji, a narocito:
1. namjena za koju se koncesija daje;
2. mjesto koristenja koncesije;
3. uskladjenosti kapaciteta i obima koncesije sa uslovima odredjenim u dokumentima vodoprivrednog razvoja;
4. nacin na koji se dodjeljuje koncesija, ukoliko nije odredjen Zakonom;
5. rok na koji se koncesija daje;
6. evalucioni kriteriji za izbor najpovoljnije ponude;
7. uslovi prestanka prava iz koncesije, i
8. posebne uslove i obaveze korisnika koncesije.

Clan 15.

Zainteresovana fizicka ili pravna lica, kao i organi uprave, mogu kod nadleznog ministarstva, pokrenuti inicijativu za pripremu prijedloga za dodjelu koncesije. Po inicijativi iz stava 1. ovog clana nadlezno ministarstvo duzno je izjasniti se u roku od 20 dana od dana prijema inicijative.

2. Nacin dodjele koncesije

Clan 16.

U slucaju prestanka koncesije zbog isteka vremena na koje je dodijeljena, nadlezno ministarstvo moze odluciti da se koncesija, bez provodjenja konkursa neposredno dodijeli dotadasnjem korisniku koncesije, pod uvjetom da se time osigurava nastavak namjenskog koristenja koncesije i da se to ne protivi javnom interesu.

Clan 17.

Po zahtjevima postojecih korisnika koji se rjesavaju u skladu sa clanom 231. Zakona, nadlezno ministarstvo ne donosi zakljucak o pokretanju postupka dodjele koncesije, nego provodi postupak i na osnovu strucnog izvjestaja nadleznog javnog preduzeca i utvrdjenih uslova donosi odlukom o davanju koncesije.

Clan 18.

Po donosenju zakljucka za pokretanje postupka za dodjelu koncesije, postupak za dodjelu koncesije provodi nadlezno ministarstvo, ukoliko zakljuckom nije drugacije odredjeno.

2.1. Javni konkurs

Clan 19.

Javni konkurs za dodjelu koncesije sprovodi konkursna komisija, ciji sastav i broj clanova odredjuje nadlezno ministarstvo, vodeci racuna o namjeni za koju se koncesija dodjeljuje.

Clan 20.

Oglas o raspisivanju javnog konkursa objavljuje se u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", najmanje u jednom dnevnom listu sto se redovno prodaje na teritoriji Federacije BiH i odgovarajucem medjunarodnom glasilu. U slucajevima kada je za provodjenje postupka dodjele koncesije nadlezno kantonalno ministarstvo oglas se objavljuje u sluzbenom glasilu odnosnog kantona. Rok za podnosenje ponuda ne moze biti kraci od 90 dana.

Clan 21.

Ponuda sa dokumentacijom podnosi se komisiji iz clana 19. ove uredbe u zapecacenom omotu sa naznakom "Ponuda za javni konkurs za dodjelu koncesije". O prijemu ponude izdaje se potvrda s naznakom vremena predaje ponude (dan i sat prijema), pecatom i potpisom sluzbene osobe koja je primila ponudu.

Clan 22.

Postupak otvaranja ponuda moze se provesti samo ako su blagovremeno primljene najmanje dvije ponude. Ako nije blagovremeno dostavljena ni jedna ponuda, nadlezno ministarstvo, konstatovat ce zakljuckom da postupak javnog konkursa nije uspio i ponovo ce objaviti oglas o javnom konkursu. Ako je dostavljena samo jedna blagovremena ponuda, konstatovat ce se da nema drugih ponuda i o tome ce se, bez otvaranja omota sa pristiglom ponudom, obavijestiti nadlezno tijelo iz clana 11. ove uredbe (clan 71. Zakona). Ovo tijelo moze odluciti da se postupak ponovi objavljivanjem novog oglasa, a moze, uz pristanak ponudjaca, odluciti da se omot s ponudom otvori i odluka donese neposredno na osnovu zaprimljene ponude.

Clan 23.

Postupak otvaranja ponuda provodi konkursna komisija u mjestu, prostorijama i vremenu odredjenom u oglasu o javnom konkursu. Postupak se provodi neovisno o tome da li su pristupili ovlasteni ponudjaci.

Clan 24.

Na pocetku sjednice za otvaranje ponude predsjednik konkursne komisije navodi broj blagovremeno primljenih ponuda i imena ponudjaca, podatke o neblagovremeno primljenim ponudama, imena prisutnih ovlastenih ponudjaca, te utvrdjuje da li su ispunjeni uslovi za provodjenje postupka. Nakon sto je utvrdjeno da su ispunjeni uslovi za provodjenje postupka pristupa se otvaranju ponuda, redosljedom njihova prijema i upoznaje prisutne s njihovim sadrzajem. Ako nisu ispunjeni uslovi za provodjenje postupka, sjednica se prekida i odredjuje datum za odrzavanje nove sjednice.

Clan 25.

O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik u koji se, izmedju ostalog evidentira: 1. mjesto, dan i sat odrzavanja otvaranja ponuda, 2. imena clanova konkursne komisije, 3. broj primljenih blagovremenih ponuda s nazivima ponudjaca, te broj neblagovremenih ponuda, 4. imena prisutnih ovlastenih ponudjaca, 5. osnovni podaci iz ponuda, 6. konstatacija da je postupak proveden saglasno propisima. Na zahtjev ovlastenih ponudjaca u zapisnik se unose njihove primjedbe na rok postupka i sadrzaj zapisnika. Zapisnik potpisuju clanovi konkursne komisije i prisutni ovlasteni ponudjaci. Potpisivanjem zapisnika zavrsava postupak otvaranja ponuda.

Clan 26.

Po zavrsenom postupku konkursna komisija pristupa evalaciji ponuda, i to pocev od eventualnih primjedbi ponudjaca stavljenih na zapisnik, obavlja provjeru kompletnosti i podobnost svih ponuda, ispravlja moguce racunske greske, usporedjuje podatke u ponudama sa uslovima iz oglasa i utvrdjuje odstupanje od tih uslova. Konkursna komisija o svom radu sacinjava evalucioni izvjestaj.

Clan 27.

Konkursna komisija daje misljenje o povoljnosti ponuda i ponudi koja je sa stajalista ispunjenja svrhe dodjele koncesije najpovoljnija. Pri tome se izmedju ostalog uzima u obzir:
1. ucinak koncesije na razvoj privrede i zastitu okolice na podrucju na kojem se koncesija dodjeljuje,
2. povoljnija tehnicka rjesenja,
3. racionalnija tehnologija sa stajalista koristenja voda i zastite voda od zagadjivanja,
4. sposobnost ponudjaca, s obzirom na osiguranje finansijskih sredstava i tehnicke i organizacijske uslove,
5. ponudjeni iznos jednokratne naknade kada je u konkursu odredjen njen pocetni iznos,
6. ucesce domacih preduzeca i opreme koje ponudjac namjerava angazovati, odnosno nabaviti za potrebe koncesije.

Clan 28.

Zapisnik o postupku otvaranja ponuda sa ponudama i dokumentacijom, izvjestajem i misljenjem o povoljnosti ponuda, konkursna komisija dostavlja nadleznom ministarstvu koje vrsi izbor najpovoljnije ponude.

2.2. Prikupljanje ponuda

Clan 29.

Postupak prikupljanja ponuda za dodjelu koncesije sprovodi konkursna komisija ciji sastav i broj clanova odredjuje nadlezno ministarstvo, vodeci racuna o namjeni za koju se koncesija dodjeljuje. Prikupljanje ponuda vrsi se na osnovu pismene obavijesti nadleznog ministarstva pravnim licima i gradjanima koji mogu imati interes za koncesiju ili na osnovu javnog oglasa o prikupljanju ponuda. Na rad konkursne komisije u vezi sa prikupljanjem ponuda shodno se primjenjuju odredbe cl. 21. do 28. ove uredbe.

2.3. Neposredan zahtjev

Clan 30.

Postupak za dodjelu koncesije po neposrednom zahtjevu novih i postojecih korisnika koncesije za namjene iz clana 70. stav 1. tac. 1., 3., 6., 8. i 11. Zakona se pokrece na inicijativu zainteresiranih investitora, koja se podnosi nadleznom ministarstvu. Nadlezno ministarstvo inicijativu novih korisnika dostavlja nadleznom tijelu iz clana 11. ove uredbe na donosenje odluke u smislu clana 71. stav 4. tacka 2. Zakona. Ako nadlezno tijelo iz clana 11. ove uredbe donese odluku da se koncesija moze dodijeliti po neposrednom zahtjevu, nadlezno ministarstvo ce nakon razmatranja uskladjenosti inicijative sa programom dodjele koncesije iz clana 12. ove uredbe sprovesti postupak dodjele koncesije po neposrednom zahtjevu.

Clan 31.

Odluku o dodjeli koncesije donosi nadlezno ministarstvo u roku od 90 dana od dana podnosenja inicijative iz clana 30. stav 1. ove uredbe.

V - PRELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clan 32.

Kopiju ugovora o koncesiji nadlezno ministarstvo dostavlja nadleznom javnom preduzecu radi unosenja podataka o koncesiji u vodoprivredni informacioni sistem.

Clan 33.

Postupak za dodjelu koncesija se, u javnom interesu, moze pokrenuti i koncesija dodjeli i prije donosenja programa za dodijelu koncesija iz clana 72. stav 1. Zakona.

Clan 34.

Nadlezno ministarstvo je duzno proceduru javnog konkursa i prikupljanja ponuda pri izboru buduceg korisnika koncesije provoditi po odredbama Uredbe o postupku nabavke roba, uslugama i ustupanja radova ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 31/98), ako ovom uredbom nije drugacije propisano.

Clan 35.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".
V broj 20/2000
13. januara 2000. godine
Sarajevo
Premijer
Edhem Bicakcic, s. r.