Na osnovu clana 46. stav 1. i clana 59. stav 1. Zakona o proracunima - budzetima u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 20/98), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi

UREDBU O NACINU RADA RIZNICE (TREZORA), O SISTEMU GLAVNE KNJIGE RIZNICE (TREZORA) I NACINU VODJENJA JEDINSTVENOG RACUNA RIZNICE (TREZORA) I OPCE ODREDBE

Clan 1.

Ovom uredbom uredjuje se nacin rada riznice (trezora), sistem glavne knjige riznice (trezora) i nacinu vodjenja jedinstvenog racuna riznice (trezora). Znacenje izraza u ovoj uredbi

Clan 2.

Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi imaju slijedeca znacenja:
a) Riznica (trezor) - je osnovna organizaciona jedinica unutar Federalnog ministarstva financija - Federalnog mnistarstva finansija (Federalna riznica - trezor) i ministarstava financija - ministarstava finansija kantona (kantonalne riznice-trezori), u kojima se u skladu sa zakonom, ovom uredbom i drugim propisima, obavljaju poslovi koji se odnose na planiranje izvrsenja budzeta Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Fedeacija), kao i budzeta kantona; vodjenje racunovodstva; internog nadzora budzeta; upravljanja novcem i vodjenje jednstvenog racuna riznice (trezora); otplate duga, izdavanja garancija, nova zaduzivanja upravljanje neangazovanim sredstvima i imovinom.
b) Budzet - je propis kojim se daje procjena iznosa prihoda, primitaka, te utvrdjenih izdataka i druga placanja za period od jedne fiskalne godine. Godisnjim budzetom se utvrdjuje gornja granica ukupnog zaduzivanja koje u sebi ukljucuje postojeci dug i nova zaduzenja za tu budzetsku godinu. Godisnjim budzetom se utvrdjuje i ukupan iznos garancija.
c) Nadzor - je sistem propisivanja i provjere procedura i odgovornosti koje ce se provoditi nad finansijskim, materijalnim i racunovodstvenim poslovanjima korisnika, odnosno predstavlja organizovani sistem propisanih procedura i odgovornosti po kojoj se stvaraju obaveze, upravlja imovinom, vrsi placanje i slicno, u svrhu sprecavanja pojava prevara i zloupotreba.
d) Glavna knjiga riznice (trezora) - je sistemska evidencija transakcija i poslovnih dogadjaja, prihoda, primitaka, izdataka i drugih placanja te stanja imovine, obaveza i izvora vlasnistva sto su u vezi sa budzetom nastali tokom fiskalne godine, odnosno do odredjenog datuma, koji pruza informacije o transakcijama i poslovnim dogadjajima u skladu sa propisanim racunskim planom i klasifikacijama. Ova sistemska evidencija sastoji se iz dvije cjeline: 1) knjiga prihoda i izdataka i 2) knjiga imovine, obaveza i izvora vlasnistva. Glavna knjiga riznice (trezora) sa jedinstvenim racunom riznice (trezora) predstavlja osnovni sistem upravljanja javnim izdacima.
e) Jedinstveni racun riznice (trezora), (u daljem tekstu: JRR) - je jedan ili vise racuna otvorenih kod ovlastenih organizacija za obavljanje platnog prometa (u daljem tekstu: OOPP), sto sluzi za primanje, cuvanje i placanje svih prihoda,primitaka, izdataka i drugih placanja budzeta. JRR moze da ima vise podracuna.
f) Nadlezno ministarstvo - je tijelo uprave koje je u budzetu oznaceno kao "razdjel".
g) Budzetski korisnik - su ministarstva i ostala tijela uprave i ostali koji se finansiraju iz budzeta. Ministarstvo koje u svom budzetskom razdjelu sadrzi potrosacke jedinice - glave, budzetski je za njih nadlezno.
h) Konsolidovani godisnji obracun budzeta - konsolidacija godisnjih obracuna predstavlja procedure kojim se izradjuju racunovodstveni iskazi iste vrste koji u sebi ukljucuju osnovne racunovodstvene iskaze svih korisnika budzeta. Pri tome se vodi racuna da se interni odnosi izmedju subjekata u grupi koji su predmetom konsolidacije, po osnovu sredstava, obaveza, kapitala, prihoda i izdataka, eliminisu.
i) Novo zaduzivanje - obuhvata cjelokupne procedure, ukljucujuci pregovaranja oko uslova, priprema dokumenata, primanja svih neophodnih odobrenja i njihovo izvrsenje, neophodne za stvaranje novih i odrzivih obaveza izmedju pozajmitelja i davatelja kredita, u skladu sa zakonskim propisima koji regulisu ovu oblast.
j) Prognoza o zaduzivanju - je procjena iznosa ukupnog zaduzivanja za sljedecu fiskalnu godinu, kao i za naredne godine, a koja se zasniva na iznose trenutno neizmirenih dugova, dinamikom otplate postojecih zaduzenja i ukupnih projeciranih novih zaduzivanja koja ce se desiti u narednim periodima.
k) Zakon o budzetima - proracunima na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Zakona) objavljen u "Sluzbenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine", broj 20/98 i istim su uredjena pitanja: priprema, usvajanje i izvrsenje budzeta Federacije, budzeta kantona, gradova i opcina i finansijskih planova izvan-budzetskih fondova; te pozajmljivanje i zaduzivanje, kao i racunovodstvo i nadzor budzeta.
l) Javni novac - su prihodi, primici, dobiveni zajmovi i drugi novac budzeta koji obavezno dolazi na JRR.
m) Nacelo modificiranog nastanka dogadjaja - je nacelo po kojem se rashodi priznaju u obracunskom periodu u kojoj je obaveza placanja i nastala.

II NACIN RADA RIZNICE (TREZORA)

Clan 3.

Riznica (trezor) u Federalnom ministarstvu financija - Federalnom ministarstvu finansija (u daljem tekstu: Federalno ministarstvo) sastoji se od Centralnog Ureda u Sarajevu i Ureda u Mostaru.
Federalno ministarstvo moze po potrebi otvoriti van svog sjedista i druge Urede.
1. Planiranje izvrsenja budzeta

Clan 4.

Riznice (trezori) pripremaju planove kojim se projiciraju novcani tokovi sredstava JRR-a. Ovaj plan koristi se kao osnova za operativno izvrsavanje odobrenog budzeta.
Riznice (trezori) pripremaju i plan izvrsenja budzeta kvartalno, a zatim progresivno prosiruju vremenski period kako bi se pokrila cijela fiskalna godina. U zadnjem kvartalu vremenski period bi se prosirio tako da se pokrije i prvi kvartal naredne godine, a radi lakseg prelaska u narednu fiskalnu godinu.
Federalni ministar financija - Federalni ministar finansija (u daljem tekstu: Federalni ministar) i Kantonalni ministri financija - kantonalni ministri finansija (u daljem tekstu: kantonalni ministar), obavjestavaju nadlezna ministarstva i budzetske korisnike o kvartalnim planovima izvrsenja budzeta najkasnije 10 dana prije pocetka kvartala na koji se plan odnosi.

Clan 5.

Riznca (trezor) ce primati sve neophodne podatke iz raznih izvora potrebne za projiciranje novcanih tokova.
Izmedju ostalih, koristiti ce se sljedeci izvori podataka:
a) najnoviji izvodi o uplatama i isplatama u korist i na teret racuna JRR-a otvorenih kod OOPP,
b) prognoze o primicima na JRR koje dostavljaju Carinska uprava Federacije, Poreska uprava Federacije i nadlezna ministarstva,
c) prognoze otplata duga,
d) projekcije inostranih pomoci i pozajmljivanja,
e)a kretanja kljucnih makroekonomskih parametara i
f) prognoziranje izdataka u svrhu implementacije vladinih aktivnosti, odnosno programa.

Clan 6.

Na osnovu podataka iz clana 5. ove uredbe riznice (trezori) pripremaju prijedlog koristenja sredstava raspolozivih u odredjenom periodu.
Ukoliko bude projeciran deficit, uz plan se daju preporuke o neophodnim mjerama koje treba poduzeti.
2. Izvrsenje budzeta

Clan 7.

Na osnovu obavjestenja iz clana 4. stav 4. ove uredbe nadlezna ministarstva i budzetski korisnici ce riznici (trezoru) dostaviti svoje mjesecne zahtjeve za trosenje sredstava budzeta, zajedno sa neophodnom dokumentacijom i listom prioriteta, do sedmog u mjesecu za tekuci mjesec.
Riznice (trezori) u pogledu izvrsenja budzeta preduzimaju slijedece radnje:
e) pregledaju zahtjeve iz stava 1. ovog clana,
f) predlazu Federalnom ministru i kantonalnim ministrima na odobravanje zahtjeve koji su u skladu sa planom iz clana 4. stav 2. i clanom 6. ove uredbe i u skladu sa raspolozivim sredstvima i prioritetima,
g) realizuju odobrene zahtjeve,
h) informisu nadlezna ministarstva i budzetske korisnike o realizovanim zahtjevima.
3. Centralizovana isplata plata

Clan 8.

Riznice (trezori) vrse centralizovanu isplatu plata za nadlezna ministarstva i budzetske korisnike, na nacin da:
a) odrzavaju azurnu evidenciju o zaposlenima,
b) procjenjuju potrebna sredstva bazirana na utvrdjenom nivou plata, iznosima obaveza po osnovu poreza doprinosa i
c) izvrsavaju isplatu plata i obaveza po osnovu poreza i doprinosa. Nadlezna ministarstva i budzetski korisnici su duzni da riznici (trezoru) podnesu dokaz o zasnivanju i prestanku radnog odnosa svih zaposlenih za koje plate osiguravaju u budzetu. Dokaz iz stava 2. ovog clana treba dostaviti najkasnije osam dana od dana zasnivanja ili prestanka radnog odnosa.
4. Racunovodstvena metodologija

Clan 9.

Federalno ministarstvo je obavezno da razvija i odrzava kontni plan i standardnu budzetsku klasifikaciju, koji se koriste za evidentiranje i izvjestavanje o finansijskim transakcijama i o stanju finansijske imovine i obaveza na svim nivoima. Kontni plan sadrzi klasifikaciju aktive i pasive, prihoda i rashoda. Standardna budzetska klasifikacija sadrzi: organizacijsku klasifikaciju, funkcionalnu klasifikaciju i fondovsku klasifikacju. Federalno ministarstvo moze razviti i druge klasifikacije.

Clan 10.

Riznice (trezori) su u obavezi da periodicno procjenjuju racunovodstvenu metodologiju i po potrebi predlazu njene izmjene.
Kantonalne riznice (trezori) svoje prijedloge dostavljaju Federalnoj riznici (trezoru), a Federalna riznica (trezor) nakon razmatranja tih prijedloga i drugih izmjena predlaze Federalnom ministru usvajanje istih.
Federalni ministar po potrebi propisuje i dodatne izvjestaje koje su nadlezna ministarstva i budzetski korisnici obavezni dostavljati.
5. Finansijsko izvjestavanje

Clan 11.

Riznice (trezori) su obavezni da pripreme konsolidovane godisnje obracune budzeta i da iste dostave Federalnom ministru i Kantonalnim ministrima na odobrenje u skladu sa odredbama Zakona, Uredbe o racunovodstvu proracuna-budzeta u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 47/98) i Pravilnikom o finansijskom izvjestavanju i godisnjem obracunu poracuna-budzeta u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 30/99).
Riznica (trezor) je obavezna da pripremi Izvjestaj o izvrsenju budzeta, kao i druge izvjestaje, i da iste dostavi Federalnom ministru i kantonalnim ministrima na odobrenje u skladu sa propisima iz stava 1. ovog clana.
6. Nadzor nadleznih ministarstava i budzetskih korisnika

Clan 12.

Ministri nadleznih ministarstva odgovorni su za interni nadzor ministarstva i budzetskih korisnika koji spadaju u njihovu nadleznost.
Federalno ministarstvo i ministarstva finansija kantona vrse nadzor racunovodstvenih dokumenata nadleznih ministarstava, budzetskih korisnika i izvanbudzetskih fondova. Nacin nadzora propisuje Federalni ministar.
7. Otplata duga, novo zaduzivanje, izdavanje garancija i upravljanje neangazovanim sredstvima

Clan 13.

Federalna riznica (trezor) je obavezna da provodi procedure i vrsi redovne uplate prihoda namijenjenih za servisiranje vanjskog duga na podracun Federacije Racuna za servisiranje vanjskog duga u Centralnoj banci Bosne i Hercegovine, u skladu sa odredbama Zakona o vanjskom dugu Federacije Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 41/98), (u daljem tekstu: Zakon o vanjskom dugu). O stanju sredstava na podracunu Federalna riznica (trezor) u obavezi je da redovno obavjestava Federalnog ministra. U slucaju da na racunu nema dovoljno sredstava za izmirenje dospjelih obaveza Federacije, riznica (trezor) ce o tome izvijestiti Federalnog ministra kako bi bile poduzete odredjene mjere za prevazilazenje trenutnog nedostatka sredstava namijenjenih za servisiranje vanjskog duga. Federalna riznica (trezor) je obavezna da provodi procedure i vrsi placanja za sav dug Federacije.

Clan 14.

Federalna riznica (trezor) je u obavezi sudjelovati u pripremi:
a) svih aranzmana u vezi sa izdavanjem garancija Federacije u skladu sa Zakonom o vanjskom dugu,
b) svih kreditnih aranzmana izmedju Bosne i Hercegovine i inostranih kreditora,
c) svih kreditnih aranzmana izmedju Federacije i Bosne i Hercegovine,
d) svih kreditnih aranzmana izmedju Federacije i inostranih kreditora,
e) svih kreditnih aranzmana izmedju Federacije i Republike Srpske,
f) svih kreditnih aranzmana izmedju Federacije i krajnjih korisnika kredita u Federaciji.

Clan 15.

Federalna riznica (trezor) je u obavezi pripremanja svih evidencija i pojedinacnih kvartalnih izvjestaja koje se odnose na dug ukljucujuci:
a) ukupan iznos zaostalog duga,
b) rokove dospijeca za sve otplate glavnice i kamata koje treba da se izvrse,
c) zakasnjele otplate neizvrsenih obaveza propisanih ugovorom o zaduzivanju,
d) ukupan iznos izdatih garancija od strane Federacije.

Clan 16.

Federalna riznica (trezor) je u obavezi pripremanja svih evidencija i pojedinacnih kvartalnih izvjestaja koji se odnose na zajmove date krajnjim korisnicima koji ukljucuje isti sadrzaj kao iz clana 15. ove uredbe.
Riznica (trezor) je u obavezi izraditi procedure o izvjestavanju: kantona, opcina i preduzeca sa vecinskim drzavnim kapitalom o kreditnim zaduzenjima sa inostranim kreditorima i dobijenim garancijama od strane banaka.

Clan 17.

Riznica (trezor) sudjeluje u pripremi prognoze o zaduzivanju.
Riznica (trezor) je obavezna za vodjenje zvanicnih registara i cuvanje originalne dokumentacije o novom zaduzivanju.

Clan 18.

Riznica (trezor) je u obavezi da evidentira i investira neangazovana sredstva od odobrenih projekata i nadzire investiranja u skladu sa dokumentima o zajmu.
Riznica (trezor) je u obavezi evidentirati i pratiti stanje kamata po osnovu sredstava za projekte koji su odobreni za Federaciju.
Riznica (trezor) je u obavezi da pripremi sve evidencije koje se odnose na dug i na nadgledanje svih aktivnosti zaduzivanja Federacije. Ovo ukljucuje pripremanje i slanje obavjestenja o isplatama i zahtjevima za isplatu.

Clan 19.

Federalna riznica (trezor) je obavezna da ucestvuje u svim pregovorima o novom zaduzivanju Federacije.

III SISTEM GLAVNE KNJIGE RIZNICE (TREZORA)

Clan 20.

Sistem glavne knjige riznice (trezora) vodi se prema racunovodstvenom nacelu modificiranog nastanka dogadjaja. U ovom sistemu nadlezna ministarstva i budzetski korisnici imaju svoj kod u glavnoj knjizi koji se vodi u skladu sa registrom iz clana 6., stav 2. Zakona.

Clan 21.

Sistem glavne knjige riznice (trezora) osigurava evidenciju svih transakcija i poslovnih dogadjaja, odnosno prihoda i izdataka, stanja i promjena imovine, obaveza i izvora vlasnistva u skladu sa propisanim kontnim planom i na nivou propisanih klasifikacija (organizacijska, funkcionalna, ekonomska i fondovska).

Clan 22.

Sistemom glavne knjige riznice (trezora) upravlja Federalno ministarstvo odnosno ministarstva finansija kantona, preko svojih riznica (trezora). Sistem glavne knjige riznice(trezora) u sebi konsolidira glavne knjige nadleznih ministarstava i budzetskih korisnika za sve izvore prihoda i izdataka i sve promjene imovine, obaveza i izvora vlasnistva. Po ovom principu sve finansijske transakcije koje se odnose na Budzet ce se evidentirati posredstvom Sistema glavne knjige riznice(trezora), ukljucujuci i transakcije koje se odnose na zaduzivanje i programe finansirane iz inostrane ili domace pomoci.

Clan 23.

Nadlezna ministarstva su obavezna voditi glavnu knjigu za sve transakcije i dogadjaje u skladu sa Uredbom o racunovodstvu proracuna-budzeta u Federaciji Bosne i Hercegovine. Transakcije i dogadjaji u glavnoj knjizi nadleznog ministarstva moraju u svakom momentu biti u skladu sa sadrzajima i iznosima transakcija i poslovnih dogadjaja Sistema glavne knjiige riznice (trezora).
Ako je nadlezno ministarstvo i drugi budzetski korisnici ostvaruju prihode prema clanu 14. stav 2. Zakona iznosi transakcija i poslovnih dogadjaja evidentirani u glavnoj knjizi prema st. 1. i 2. ovog clana mogu se razlikovati. Nadlezno ministarstvo i drugi budzetski korisnik iz stava 3. ovog clana obavezni su u finansijskim izvjestajima dostaviti podatke iz svoje glavne knjige i obarazloziti razlike.

Clan 24.

Budzetski korisnik obavezan je voditi glavnu knjigu za sve transakcije i poslovne dogadjaje odnosno imovinu i obaveze koje se na njega odnose. Transakcije i poslovni dogadjaji u glavnoj knjizi budzetskog korisnika moraju biti u skladu sa sadrzajem i iznosom transakcija i poslovnih dogadjaja u sistemu glavne knjige riznice (trezora), osim transakcija i poslovnih dogadjaja koji nisu u vezi sa budzetom. Budzetski korisnik ne mora voditi glavnu knjigu ako se finansira samo iz budzeta i ako podatke o svim transakcijama i poslovnim dogadjajima koji se odnose na tog korisnika moze dobiti iz glavne knjige nadleznog minisitarstva.

Clan 25.

Ako budzetski korisnik koristi mogucnost iz clana 24. stav 3. ove uredbe mora prethodno dobiti pisanu saglasnost nadleznog ministarstva iz koje se vidi da ce sve potrebne informacije moci dobiti iz glavne knjige nadleznog ministarstva.
U slucaju iz stava 1. ovog clana budzetski korisnik je duzan dostaviti pismenu saglasnost Federalnom ministarstvu i ministarstvu finansija kantona.

IV NACIN VODJENJA JEDINSTVENOG RACUNA RIZNICE (TREZORA)

1. Uspostava Jedinstvenog racuna riznice (trezora)

Clan 26.

Svaki iznos prihoda i primitaka koji pripadaju budzetu u skladu zakonom moraju se uplatiti na JRR otvoren kod OOPP-a.
Pored prihoda iz stava 1. ovog clana, na JRR se mogu, u skladu sa posebnim uputama o nacinu uplacivanja i trosenja koje propisuje Federalni ministar, odnosno kantonalni ministar, deponovati i cuvati prihodi definisani clanom 14. stav 2. Zakona.

Clan 27.

Federalni ministar i kantonalni ministri mogu dati ovlastenje za otvaranje podracuna koji su sastavni dio JRR-a.
Pravo raspolaganja javnim novcem na JRR-u imaju Federalni ministar i kantonalni ministri. Federalni ministar moze uz saglasnost zamjenika Federalnog ministra, da investira bilo koji iznos sredstava sa JRR-a koji nije potreban za izvrsenje budzeta, u skladu sa clanom 13. Zakona.
Cjelokupni iznos kamata od investicija iz stava 3. ovog clana ce se uplacivati na JRR.

Clan 28.

Federalni ministar i kantonalni ministri ce sa OOPP-om zakljuciti ugovor kojim ce se regulisati: usluge koje ce pruzati OOPP, izvjestaje i rokove dostave istih, i iznos naknade koja ce se platiti OOPP-u za obavljanje ovih usluga.
2. Naplata i isplata preko JRR-a

Clan 29.

Nadlezna ministarstva i budzetski korisnici odgovorni su za potpuno i blagovremeno uplacivanje svih prihoda i primitaka na JRR-a.
Sa JRR-a se ne moze isplatiti nijedan izdatak ukoliko nije odobren budzetom ili nekim drugim propisom.
Federalni ministar ce propisati procedure u vezi sa uplatama i isplatama sredstava za JRR-a.

V PRELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clan 30.

Danom stupanja na snagu ove uredbe racun budzeta otvoren kod OOPP-a postaje JRR, a razuni nadleznih ministarstava i budzetskih korisnika otvorenih kod OOPP-a postaju podracuni JRR-a.
Putem racuna iz stava 1. ovog clana izvrsava se budzet za tekucu fiskalnu godinu.

Clan 31.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", a primjenjivat ce se od 1.januara 2001. godine.

V broj 116/2000
8. maja 2000. godine
Sarajevo
Premijer
Edhem Bicakcic, s.r.