Koristeci se ovlastenjima koja su mi data u clanu V aneksa
10. (Sporazum o civilnoj impementaciji Mirovnog sporazuma) Opceg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini prema kojem je Visoki predstavnik
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja pomenutog Sporazuma o
civilnoj implementaciji Mirovnog sporazuma; i posebno uzevsi u obzir
clan II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik "pomaze,
kada to Visoki predstavnik ocjeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja
za sve probleme koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na stav XI. 2 Zakljucaka Vijeca za implementaciju mira
koje se sastalo u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijece
pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet
u zemlji kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za sve probleme, kao
sto je prethodno receno, "putem donosenja obavezujucih odluka,
kada to Visoki predstavnik bude smatrao neophodnim," u vezi sa
odredjenim pitanjima ukljucujuci (u skladu sa podstavom (c) ovog stava)
druge mjere u svrhu obezbjedjenja implementacije Mirovnog sporazuma
na citavoj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta";
Konstatirajuci da je u Deklaraciji Vijeca za implementaciju mira koje
se sastalo u Briselu 23. i 24. maja 2000. godine navedeno da "Vijece
apelira na Visokog predstavnika da iskoristi svoj autoritet u skladu
sa svojim mandatom kako bi osigurao potpunu i brzu implementaciju u
svim sektorima civilne implementacije, ukljucujuci i uklanjanje prepreka
koje stoje na putu ekonomske reforme.";
Konstatirajuci takodjer da je u pomenutoj Deklaraciji navedeno da je
provodjenje odredjenih ekonomskih reformi od kriticnog znacaja, i da
je pod naslovom "Omogucavanje razvoja privatnog sektora",
izmedju ostalog navedeno da "za postizanje uspjeha u ekonomskom
smislu i za privlacenje privatnog kapitala kako bi se nastavilo sa razvojem,
BiH treba povoljno poslovno okruzenje", dok je pod naslovom "privatizacija"
receno da se "Znacajan broj preduzeca u drustvenom vlasnistvu mora
brzo privatizirati, a proces privatizacije mora biti transparentan i
u interesu gradjana BiH";
Uzimajuci u obzir ulogu i znacaj Privatnih investicionih fondova za
proces privatizacije u Bosni i Hercegovini;
Imajuci na umu da je u skladu sa clanom 131. Zakona o drustvima za upravljenje
fondovima i investicionim fondovima odredjeno da se "Privatizacijski
investicioni fond osniva u svrhu sakupljanja certifikata u procesu privatizacije
i investiranja istih u dionice ili akcije preduzeca, u skladu sa Zakonom
o privatizaciji preduzeca";
Da u skladu sa clanom 132. pomenutog zakona: "Akcijski kapital
Privatizacijskog investicionog fonda mora iznositi najmanje 200.000.000
(dvije stotine miliona) KM";
Da u skladu sa clanom 134. pomenutog zakona "Dionice Privatizacijskog
investicionog fonda prodaju javnom ponudom dionica, u skladu sa zakonom
i propisima Komisije, i iste moraju biti u potpunosti placene prije
nego sto se Privatizacijski investicioni fond registrira u Sudskom registru;
Dionice Privatizacijskog investicionog fonda mogu biti placene gotovim
novcem ili certifikatima iz clana 131. ovog zakona;
Rok za placanje dionica u skladu sa stavom 1. ovog clana ne moze biti
duzi od tri mjeseca od dana kada je prvi put objavljen javni poziv za
upis dionica":
Konstatirajuci da trenutno u Federaciji BiH postoje dva Privatizacijska
investiciona fonda koji sakupljaju prijave za upis od gradjana, ali
da se naislo na probleme u vezi sa sakupljanjem minimalnog iznosa odredjenog
u skladu sa clanom 132. prethodno pomenutog Zakona;
Primjecujuci da je Komisija za vrijednosne papire FBiH objavila odluku
da nedjelje i praznici budu iskljuceni iz gore navedenog perioda od
tri mjeseca sto za rezutat ima cinjenicu da ce rok vezan za prvi Privatizacijski
investicioni fond koji je poceo sa upisom dionica, isteci 19. augusta
2000. god;
Imajuci na umu da je Agencija za privatizaciju u Federaciji Bosne i
Hercegovine znatno odgodila objavljivanje spiska akcijskog kapitala
u kojem se detaljno navodi iznos akcijskog kapitala koji ce se prodati
putem javne ponude dionica za svako drustvo koje podlijeze provatizaciji
te da su izgledi da prvi Privatizacijski investicioni fond sakupi svoj
zakonom zahtijevani minimum od 200.000.000 KM do 19. augusta 2000. godine
slabi;
Nadalje konstatirajuci da bez potpunog razumijevanja raspolozivih investicionih
opcija gradjani koji imaju certifikate za privatizaciju nisu u mogucnosti
da donesu upucene odluke o tome kako da na najbolji nacin upotrijebe
svoje certifikate;
Zakljucujuci da je propust da se spisak akcijskog kapitala, kako je
prethodno pomenuto, objavi blagovremeno bio znacajan faktor koji je
doprinio nespremnosti gradjana BiH da se upisu u prvi Privatizacijski
investicioni fond;
Nadalje zakljucujuci da je u cilju potpomaganja procesa privatizacije
od sustinskog znacaja da se rok Privatizacijskog investicionog fonda
za upis dionica produzi kao sto to trenutno odredjuje clan 134. pomenutog
zakona; te da bi se stoga pomenuti zakon trebao dopuniti i izmjeniti
brisanjem clana 134. stav 3., tako da bi potom Komisija za vrijednosne
papire FBiH bila slobodna da donosi propise koji reguliraju rok za upis
i uplatu u Privatizacijski investicioni fond u skladu sa clanom 134.,
stav 1. pomenutog zakona.
Razmotrivsi, imajuci na umu i konstatirajuci sve prethodno pomenute
stvari, ovim donosim slijedecu
O D L U K U
O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O
DRUSTVIMA ZA UPRAVLJANJE FONDOVIMA I
INVESTICIONIM FONDOVIMA
Zakon o drustvima za upravljanje fondovima i investicionim fondovima,
objavljen u "Sluzbenim novinama Federacije BiH", br. 41/98
i 36/99 se ovom odlukom mijenja tako sto se brise clan 134. stav 3.
U svim drugim aspektima Zakon o drustvima za upravljanje fondovima i
investicionim fondovima ostaje nepromijenjen.
Ova odluka stupa na snagu kao zakon 18. augusta 2000. god. i bit ce
odmah objavljena u "Sluzbenom glasniku BiH" i u "Sluzbenim
novinama Federacije BiH".
Broj 36/00
18. august 2000. godine
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.