ODLUKA VISOKOG PREDSTAVNIKA


Koristeci se ovlastima koja su mi data u clanku 5. Aneksa 10 Opceg sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini prema kojemu je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji glede tumacenja svoga mandata; i osobito uzevsi u obzir clanak II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik ima ovlasti da pomogne, kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme koji se pojave u svezi s civilnom provedbom Sporazuma; pozivajuci se na tumacenje tih ovlasti iz stavka XI.2 Zakljucaka Konferencije za provedbu mira odrzane u Bonnu 10. prosinca 1997. godine, osobito podstavka (b) istog stavka, po kojemu Visoki predstavnik, kada to ocijeni neophodnim, ima pravo donijeti obvezujuce odluke o usvajanju mjera ciji je cilj osiguranje provedbe Mirovnoga sporazuma na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, ukljucujuci i "privremene mjere koje stupaju na snagu kada strane nisu u mogucnosti da postignu sporazum…";

Uzimajuci u obzir da Zakon o Agenciji za bankarstvo u Federaciji ne pruza zastitu duznosnicima, kontrolorima, osoblju, osobama angaziranim ugovorom, osobama imenovanim na odredjene duznosti (privremenim administratorima, upraviteljima stecajne mase, likvidatorima, revizorima, vanjskim advokatima, itd.) od osobne odgovornosti koja proistjece iz njihovog obnasanja duznosti i da je Agencija neprofitabilna organizacija odgovorna Parlamentu.

Imajuci na umu da je takva zastita uobicajena i neophodna za jaku i neovisnu nadzornu funkciju. Od supervizora se zahtijeva da u svojim aktivnostima postupaju sa duznom paznjom, dok je zaposlenicima Agencije potrebita zastita od neopravdanog utjecaja vladinih i nevladinih zaposlenika i frivolnih sudskih parnica. Takva zastita predstavlja jedan od kljucnih "preduvjeta za ucinkovitu superviziju banaka" koje je definirao Bazelov komitet i podrzala vecina zapadnih zemalja. Prijetnje i djela zastrasivanja ometaju agencije za bankarstvo da koriste svoje ovlasti, neovisnost i mjere vrsenja nadzora, odvraca i umanjuje tempo kontrola; onemogucava agencije da vrse nadzor nad bankovnim sektorom. Bez takve, medjunarodno priznate zastite i reguliranog procesa, rad osoblja Agencije i kontrolora bi bio ugrozen, a agencije za bankarstvo ne mogu djelovati kao potpuno neovisne regulatorne agencije. Priznaje se da Agencija nije neovisna financijska institucija kojoj se namece porez na prihod.

Uzimajuci u obzir, imajuci na umu i konstatirajuci sve gore navedeno, ovim donosim slijedecu:

ODLUKU

o izmjenama i dopunama Zakona o Agenciji za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine

 

Clanak 1.

U zakonu o Agenciji za bankarstvo Federacije BiH ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 9/96 i 27/98) u clanku 1., stavak 2., rijec "financijska" se zamjenjuje rijecju "neprofitabilna".


Clanak 2.

U clanku 5., iza stavka 1., dodaje se stavak 2. koji glasi:

"Od formiranja Agencije, direktor Agencije, zamjenik direktora Agencije, zaposlenici Agencije, kao i osobe koje je Agencija preporucila ili imenovala za obnasanje odredjenih radnji u okviru misije Agencije, ne mogu biti gonjeni za krivicna djela, niti se smatrati odgovornim u gradjansko-pravnom postupku za bilo koje radnje koje su izvrsili u dobroj vjeri tijekom izvrsenja zadataca iz okvira svojih ovlasti. Agencija ce obestetiti svoje zaposlenike u pravnim postupcima pokrenutim protiv zaposlenika za radnje koje je obavio u dobroj vjeri tijekom izvrsenja svojih duznosti u okviru svojih ovlasti."

Sadasnji stavak 2. postaje stavak 3.


Clanak 3.

U clanku 20., stavak 3., rijeci: "Vlade FBiH" se zamjenjuju rijecju "Parlamenta".


Clanak 4.

U clanku 21., iza stavka 2., dodaje se stavak 3., koji glasi:

"Na temelju godisnjeg prirasta sredstava, prekomjerni prihod u odnosu na troskove prenosi se u narednu godinu."

 

Clanak 5.

U svim ostalim aspektima Zakon o Agenciji za bankarstvo u Federaciji Bosne i Hercegovine ostaje neizmijenjen.

 

Clanak 6.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

Broj 29/00
22. svibnja 2000. godine
Sarajevo

Wolfgang Petritsch
Visoki predstavnik