ODLUKA VISOKOG PREDSTAVNIKA
Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clanom 5. Aneksa 10 Opceg sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja svog mandata; i posebno uzevsi u obzir clan II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik ima ovlastenje da pomogne, kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom Sporazuma; pozivajuci se na tumacenje tog ovlastenja dato u stavu XI.2 Zakljucaka Konferencije za implementaciju mira odrzane u Bonu 10. decembra 1997. godine, posebno podstava (b) istog stava, po kojem Visoki predstavnik, kada to ocijeni neophodnim, ima pravo da donese obavezujuce odluke o usvajanju mjera ciji je cilj obezbjedjenje implementacije Mirovnog sporazuma na citavoj teritoriji Bosne i Hercegovine, ukljucujuci i "privremene mjere koje stupaju na snagu kada strane nisu u mogucnosti da postignu sporazum "; Uzimajuci u obzir da Zakon o Agenciji za bankarstvo u Federaciji ne pruza zastitu zvanicnicima, kontrolorima, osoblju, osobama angazovanim ugovorom, osobama imenovanim na odredjene duznosti (privremenim administratorima, upraviteljima stecajne mase, likvidatorima, revizorima, spoljnim advokatima, itd.) od licne odgovornosti koja proistice iz njihovog obavljanja duznosti i da je Agencija neprofitabilna organizacija odgovorna Parlamentu. Imajuci na umu da je takva zastita uobicajena i neophodna za jaku i nezavisnu nadzornu funkciju. Od supervizora se zahtijeva da u svojim aktivnostima postupaju sa duznom paznjom, dok je zaposlenicima Agencije potrebna zastita od neopravdanog uticaja vladinih i nevladinih zaposlenika i frivolnih sudskih parnica. Takva zastita predstavlja jedan od kljucnih "preduslova za efikasnu superviziju banaka" koje je definirao Bazelov komitet i podrzala vecina zapadnih zemalja. Prijetnje i djela zastrasivanja ometaju agencije za bankarstvo da koriste svoja ovlastenja, nezavisnost i mjere vrsenja nadzora, odvraca i umanjuje tempo kontrola; onemogucava agencije da vrse nadzor nad bankovnim sektorom. Bez takve, medjunarodno priznate zastite i reguliranog procesa, rad osoblja Agencije i kontrolora bi bio ugrozen, a agencije za bankarstvo ne mogu djelovati kao potpuno nezavisne regulatorne agencije. Priznaje se da Agencija nije nezavisna finansijska institucija kojoj se namece porez na prihod. Uzimajuci u obzir, imajuci na umu i konstatirajuci sve gore navedeno, ovim donosim slijedecu: ODLUKU o izmjenama i dopunama Zakona o Agenciji za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine
Clan 1. U zakonu o Agenciji za bankarstvo Federacije BiH ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 9/96 i 27/98) u clanu 1., stav 2., rijec "finansijska" se zamjenjuje rijecju "neprofitabilna".
Clan 2. U clanu 5., iza stava 1., dodaje se stav 2. koji glasi: "Od formiranja Agencije, direktor Agencije, zamjenik direktora Agencije, zaposlenici Agencije, kao i osobe koje je Agencija preporucila ili imenovala za obavljanje odredjenih radnji u okviru misije Agencije, ne mogu biti gonjeni za krivicna djela, niti se smatrati odgovornim u gradjansko-pravnom postupku za bilo koje radnje koje su izvrsili u dobroj vjeri u toku izvrsenja zadataka iz okvira svojih ovlastenja. Agencija ce obestetiti svoje zaposlenike u pravnim postupcima pokrenutim protiv zaposlenika za radnje koje je obavio u dobroj vjeri u toku izvrsavanja svojih duznosti u okviru svojih ovlastenja." Sadasnji stav 2. postaje stav 3.
Clan 3. U clanu 20., stav 3., rijeci: "Vlade FBiH" se zamjenjuju rijecju "Parlamenta".
Clan 4. U clanu 21., iza stava 2., dodaje se stav 3., koji glasi: "Na osnovu godisnjeg prirasta sredstava, prekomjerni prihod u odnosu na troskove prenosi se u narednu godinu."
Clan 5. U svim ostalim aspektima Zakon o Agenciji za bankarstvo u Federaciji Bosne i Hercegovine ostaje neizmijenjen.
Clan 6. Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Fdaeracije BiH". Broj 29/00 22. maja 2000. godine Wolfgang Petritsch
|