Koristeci se ovlastenjima koja su mi data u clanu V Aneksa
10. (Sporazum o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini prema kojem je Visoki predstavnik
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog sporazuma
o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir
clan II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik "pomaze,
kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim, u rjesavanju svih problema
koji se pojave u vezi s civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na stav XI. 2. Zakljucaka Konferencije za implementaciju
mira odrzane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijece
za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi
svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj
implementaciji Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja
za probleme u skladu sa gore navedenim "donosenjem obavezujucih
odluka, kada to ocijeni neophodnim", o odredjenim pitanjima, ukljucujuci
i (prema podstavu (c) stava XI. 2) "druge mjere kojim se osigurava
implementacija Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine
i njenih entiteta" koje "mogu ukljuciti i mjere protiv osoba
na javnim funkcijama ili duznosnike...za koje Visoki predstavnik utvrdi
da krse pravne obaveze preuzete Mirovnim sporazumom ili odredbe koje
se odnose na njegovu implementaciju";
Uzimajuci u obzir da je Vijece za implementaciju mira u Poglavlju X
Aneksa Madridske deklaracije od 16. decembra 1998. godine ponovo potvrdilo
gore navedena ovlastenja;
Naglasavajuci neospornu cinjenicu da borba protiv korupcije na svim
vladinim i zvanicnim nivoima predstavlja osnovni dio procesa ocuvanja
mira i da se ta borba mora voditi na transparentan nacin da bi se zadobilo
povjerenje javnosti;
Uocivsi da je u Federaciji Bosne i Hercegovine jedan od osnovnih elemenata
borbe protiv korupcije postojanje efikasno i kvalitetno rukovodjene
Finansijske policije, koja je u stanju djelovati u kontinuitetu, bez
politicke umijesanosti u istrage koje se vode protiv korumpiranih duznosnika
i pojedinaca;
Doznavsi sa ogromnom zabrinutoscu da je 2. novembra 2000. godine Vlada
Federacije Bosne i Hercegovine, bez obzira na neminovnost odrzavanja
izbora 11. novembra 2000. godine, smijenila sa duznosti tadasnjeg glavnog
inspektora i zamjenika glavnog inspektora Finansijske policije i na
mjesto glavnog inspektora postavila odredjenog Edina Suljica, a na mjesto
zamjenika glavnog inspektora odredjenog Dragana Zeleniku, cime su tekuce
istrage slucajeva korupcije neminovno prekinute.
Zakljucivi da prekid istraga ne moze biti od pomoci, nego da jedino
moze ishodovati ozbiljan rizik da jedna ili vise osoba protiv kojih
bi se inace proveo efikasan krivicni postupak, izbjegnu takav postupak,
ili da barem postupak protiv tih osoba bude otezan;
S obzirom da se potez pomenute Vlade moze okvalifikovati jedino kao
samovoljna i neprihvatljiva mjera, a takodje i s obzirom da Mirovni
sporazum ne ugrozavaju i ne krse samo oni koji donose odluke, nego i
oni koji su spremni da ih izvrse i implementiraju;
Konstatirajuci da u svakom prakticnom pogledu pomenuti Edin Suljic i
Dragan Zelenika saucestvuju i da su instrumenti realizacije takve samovoljne
i neprihvatljive mjere sve dok se nalaze na tim pozicijama, nakon sto
su imenovani pod gore navedenim okolnostima.
Sa zaljenjem konstatirajuci da s obzirom na cinjenicu da je njihovo
imenovanje posljedica samovoljnog i neprihvatljivog poteza Vlade, niti
pomenuti Edin Suljic niti pomenuti Dragan Zelenika ne mogu ostati na
tim pozicijama a da ne budu, odnosno ne postanu i konstantno budu prepreka,
a i krsitelji implementacije mirovnog procesa usljed stete koju su njihova
imenovanja prouzrokovala, prouzrokuju i dalje ce prouzrokovati borbi
protiv korupcije;
Imajuci na umu da u svakoj situaciji trebam poduzeti mjere protiv osoba
na javnim funkcijama ili protiv duznosnika koje srazmjerno odgovaraju
krsenju mirovnoga procesa, za sta smatram da se u ovom slucaju dogodilo,
i koje su odgovarajuce mjerama za ponovno uspostavljanje kontinuiteta
i energicnog rukovodjenja pomenutom Finansijskom policijom;
Uzimajuci u obzir, imajuci na umu i konstatirajuci sve gore navedeno,
ovim donosim slijedecu
O D L U K U
Kojom suspendujem Dragana Zeleniku, bez ikakve nadoknade place, sa mjesta
zamjenika glavnog inspektora Finansijske policije i kojom mu se zabranjuje
da preuzme bilo koju drugu duznost u Finansijskoj policiji, osim ukoliko
i sve dok ga svojom novom Odlukom izricito ne ovlastim da preuzme iste.
Ova odluka stupa na snagu odmah i ne povlaci za sobom nikakve proceduralne
mjere.
Od premijera i Vlade trazim da odmah vrate na duznost zamjenika glavnog
inspektora Finansijske policije koji je razrijesen te duznosti prema
gornjem tekstu dana 2. novembra 2000. godine.Zamjenik glavnog inspektora
ce biti vracen na duznost odmah. Ovim ce se omoguciti novoj Vladi, kada
preuzme duznost i kada bude u mogucnosti da donese vlastitu, utemeljenu
odluku o tome ko bi trebao biti imenovan na duznost zamjenika glavnog
inspektora Finansijske policije, da izvrsi imenovanje u skladu s istom.
Broj 62
15. novembar 2000. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.