Koristeci se ovlastenjima koja su mi data u clanu V Aneksa 10. (Sporazum o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clan II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik "pomaze, kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim, u rjesavanju svih problema koji se pojave u vezi s civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na stav XI. 2. Zakljucaka Konferencije za implementaciju mira odrzane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijece za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme u skladu sa gore navedenim "donosenjem obavezujucih odluka, kada to ocijeni neophodnim", o odredjenim pitanjima, ukljucujuci i (prema podstavu (c) stava XI. 2) "druge mjere kojim se osigurava implementacija Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta" koje "mogu ukljuciti i mjere protiv osoba na javnim funkcijama ili duznosnike...za koje Visoki predstavnik utvrdi da krse pravne obaveze preuzete Mirovnim sporazumom ili odredbe koje se odnose na njegovu implementaciju";
Uzimajuci u obzir da je Vijece za implementaciju mira u Poglavlju X Aneksa Madridske deklaracije od 16. decembra 1998. godine ponovo potvrdilo gore navedena ovlastenja;
Naglasavajuci neospornu cinjenicu da borba protiv korupcije na svim vladinim i zvanicnim nivoima predstavlja osnovni dio procesa ocuvanja mira i da se ta borba mora voditi na transparentan nacin da bi se zadobilo povjerenje javnosti;
Uocivsi da je u Federaciji Bosne i Hercegovine jedan od osnovnih elemenata borbe protiv korupcije postojanje efikasne i kvalitetno rukovodjene Finansijske policije, koja je u stanju djelovati u kontinuitetu, bez politicke umijesanosti u istrage koje se vode protiv korumpiranih duznosnika i pojedinaca;
Doznavsi sa ogromnom zabrinutoscu da je 2. novembra 2000. godine Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, bez obzira na neminovnost odrzavanja izbora 11. novembra 2000. godine, smijenila sa duznosti tadasnjeg glavnog inspektora i zamjenika glavnog inspektora Finansijske policije i na mjesto glavnog inspektora postavila odredjenog Edina Suljica, a na mjesto zamjenika glavnog inspektora odredjenog Dragana Zeleniku, cime su tekuce istrage slucajeva korupcije neminovno prekinute.
Zakljucivi da prekid istraga ne moze biti od pomoci, nego da jedino moze ishodovati ozbiljan rizik da jedna ili vise osoba protiv kojih bi se inace proveo efikasan krivicni postupak, izbjegnu takav postupak, ili da barem postupak protiv tih osoba bude otezan;
S obzirom da se potez pomenute Vlade moze okvalifikovati jedino kao samovoljna i neprihvatljiva mjera, a takodje i s obzirom da Mirovni sporazum ne ugrozavaju i ne krse samo oni koji donose odluke, nego i oni koji su spremni da ih izvrse i implementiraju;
Konstatirajuci da u svakom prakticnom pogledu pomenuti Edin Suljic i Dragan Zelenika saucestvuju i da su instrumenti realizacije takve samovoljne i neprihvatljive mjere sve dok se nalaze na tim pozicijama, nakon sto su imenovani pod gore navedenim okolnostima.
Sa zaljenjem konstatirajuci da s obzirom na cinjenicu da je njihovo imenovanje posljedica samovoljnog i neprihvatljivog poteza Vlade, niti pomenuti Edin Suljic niti pomenuti Dragan Zelenika ne mogu ostati na tim pozicijama a da ne budu, odnosno ne postanu i konstantno budu prepreka, a i krsitelji implementacije mirovnog procesa usljed stete koju su njihova imenovanja prouzrokovala, prouzrokuju i dalje ce prouzrokovati borbi protiv korupcije;
Imajuci na umu da u svakoj situaciji trebam poduzeti mjere protiv osoba na javnim funkcijama ili protiv duznosnika koje srazmjerno odgovaraju krsenju mirovnog procesa, za sta smatram da se u ovom slucaju dogodilo, i koje su odgovarajuce mjerama za ponovnu uspostavljanje kontinuiteta i energicnog rukovodjenja pomenutom Finansijskom policijom;
Uzimajuci u obzir, imajuci na umu i konstatirajuci sve gore navedeno, ovim donosim slijedecu


O D L U K U


Kojom suspendujem Edina Suljica, bez ikakve nadoknade place, sa mjesta glavnog inspektora Finansijske policije i kojom mu se zabranjuje da preuzme bilo koju drugu duznost u Finansijskoj policiji, osim ukoliko i sve dok ga svojom novom Odlukom izricito ne ovlastim da preuzme istu.
Ova odluka stupa na snagu odmah i ne povlaci za sobom nikakve proceduralne mjere.
Od premijera i Vlade trazim da odmah vrate na duznost glavnog inspektora Finansijske policije koji je razrijesen te duznosti prema gornjem tekstu dana 2. novembra 2000. godine. Glavni inspektor ce biti vracen na duznost odmah. Ovim ce se omoguciti novoj Vladi, kada preuzme duznost i kada bude u mogucnosti da donese vlastitu, utemeljenu odluku o tome ko bi trebao biti imenovan na duznost glavnog inspektora Finansijske policije, da izvrsi imenovanje u skladu s istom.


Broj 61
15. novembra 2000. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.