Uzimajuci u obzir kontinuirani neuspjeh odgovornih politicara da rijese neodrzivu situaciju bezakonja i paralelnih struktura u Zepcu i na taj nacin
prevazidju ostavstinu bosanko-hrvatskog konflikta na tom podrucju, postoji potreba za donosenjem sveobuhvatnog i izbalansiranog niza aranzmana koji ce zadovoljiti legitimne politicke, socijalne, ekonomske i sigurnosne interese strana. Iz tog razloga, u skladu sa ovlastima Ureda Visokog predstavnika koje su navedene u Aneksu 10. Opceg okvirnog sporazuma za mir i koje su potvrdjene na sastancima Vijeca za implementaciju mira odrzanim u Bonu, Madridu i Briselu, donosim slijedecu


O D L U K U
O INTEGRACIJI OPCINE ZEPCE


Uvod


Od 1997. god. predstavnici Medjunarodne zajednice, predvodjeni Uredom Visokog predstavnika, rade na postizanju sporazuma koji bi bio prihvatljiv svim stranama kako bi se prevazisla mrtva tacka do koje se doslo u pogledu tri pitanja na podrucju Zepca:
a) integracija dviju paralelnih opcinskih administracija,
b) ukidanje institucije bivse Hrvatske Republike Herceg-Bosne i integracije cjelokupne opcine Zepce u zakonske strukture Zenicko-dobojskog kantona, i
c) postizanja kompromisnog rjesenja u vezi sa zahtjevima Hrvata koji zive na podrucjima koja se granice sa opcinom Zepce da budu integrirani u opcinu Zepce.
Forum Federacije odrzan 16. aprila 1998. god. konstatirao je da su se "ucesnici slozili da se ne moze tolerirati nastavljanje funkcionisanja paralelnih opcina nakon uspotavljanja zajednickih opcinskih organa vlasti. Predsjednik i potpredsjednik Federacije ce se licno angazirati u opcinama u svim kantonima u kojima paralelna administracija i dalje postoji, te ce osigurati da se iste ujedine." Ovo se nije desilo u Zepcu. U decembru 1998. god. Visi zamjenik Visokog predstavnika Hanns Schumacher je pozvao sve strane na konacne dogovore o statusu Zepca odrzane u januaru 1999. godine. U pozivu su sve strane obavijestene da prije ucestvovanja u ovom procesu, a u slucaju ponovnog nepostizanja usaglasenog rjesenja, moraju prihvatiti autoritet OHR-a "da arbitrira u vezi s raznim aspektima problema Zepca". Sve odgovorne strane su ucestvovale u ovim dogovorima, koji su trajali od januara do maja 1999. god. Sporazum nije postignut, a i dalje su na snazi prijelazna rjesenja koja se odnose na policiju i pravosudje. Administracija je i dalje podijeljena. Hrvatske institucije na sjeveru Zepca ne djeluju unutar zakonskog okvira Kantona. Ponovljeni neuspjesi izabranih politicara da sami postignu rjesenje potakli su me da donesem ovu odluku, u skladu sa pristankom koji su sve strane dale principu arbitraze kada su prihvatile poziv OHR-a na konacne dogovore o statusu Zepca u januaru 1999. godine.
Buduci da gradjani svoje zivote grade na osnovu zakonskih institucija, cesto upotrebljavana ratna i poslijeratna terminologija "teritorija pod kontrolom Hrvata" i "teritorija pod kontrolom Bosnjaka" mora prestati da ima bilo kakvo konkretno znacenje. Nacin razmisljanja u kojem je dominiralo stratesko planiranje, zasnovano na nacionalnoj kontroli teritorija, i koji je doveo do postojanja paralelnih administracija u podijeljenim opcinama se mora prevazici kako bi se rijesio problem Zepca.
Pored donosenja ove odluke i u cilju postizanja procesa politicke integracije, pozivam Ministarstvo obrane Federacije da smanji broj vojnika tacioniranih u opcini Zepce, ili u okviru smanjenja vojnih potencijala od 15% do kojeg treba doci do 31. decembra 2000. godine ili u okviru cjelokupnog pregrupisanja snaga. Cilj je da u roku od tri mjeseca od donosenja ove odluke na teritoriju opcine Zepce ostane stacionirana najvise jedna (neborbena) ceta. Prihvatljiv nivo smanjenja vojnih potencijala je ppreduslov za potpunu i konacnu implementaciju ove odluke.

Implementacija

1. U roku od jednog mjeseca od donosenja ove odluke, sve poreske uplate ce se slati iz bivseg hrvatskog dijela opcine Zepce u kantonalno ministarstvo financija u skadu sa odgovarajucim zakonima. Postojece ekspoziture ZAP-a (Zavod za platni promet) i ZPP (Zavod za platni promet) koje funkcioniraju u Zepcu i Begovom Hanu ce se spojiti u jednu ekspozituru u gradu Zepce i obavljat ce sve transfere finansijskih sredstava preko ureda ZPP-a u Zenici.
2. Uzimajuci u obzir poseban karakter i odgovornost opcine Zepce, procenat prihoda koji ce kanton vracati opcini Zepce ce biti veci za najmanje 10 procenata od istog procenta koji se vraca prosjecnoj opcini u ovom kantonu, osim u slucaju ako se postigne dugaciji sporazum izmedju kantona i acelnika i zamjenika nacelnika Zepca nakon slijedecih opcinskih izbora.
3. U roku od tri mjeseca od dana donosenja ove odluke, cjelokupna teritorija Zepca ce se u potpunosti integrirari u kantonalni sistem uprave suma. Sume Herceg-Bosne ce od toga dana prestati sa funkcioniranjem na teritoriji opcine Zepce, osim ako ne dobiju dozvolu od legitimnih federalnih i kantonalnih organa vlasti.
4. U roku od jednog mjeseca od dana donosenja ove odluke, Opcina Zepce ce prestati da bude dionicar u bilo kojem javnom preduzecu povezanom sa Hrvatskom zajednicom Herceg-Bosna, ukljucujuci Elektroprivredu Herceg-Bosne. OHR ce izraditi strategiju za integraciju sektora komunalnih usluga na podrucju Zepca koja ce se implementirati tokom slijedece godine.
5. U roku od jednog mjeseca od dana donosenja ove odluke svi doprinosi za zdravstveno osiguranje za sve gradjane ce se u skladu sa odgovarajucim kantonalnim zakonima uplacivati u kantonalni fond. Odbor Centra za zdravstvenu zastitu u Zepcu ce u roku od tri mjeseca izraditi kadrovski plan kako bi se ponudilo ponovno zaposlenje radnicima bosnjacke i srpske nacionalnosti koji su prije rata bili zaposleni u oblasti zdravstva u Zepcu.
6. Svi nastavni planovi i programi koji se trenutno koriste u opcini Zepce ostaju legitimni u ujedinjenoj opcini, ukoliko to ne predstavlja krsenje odgovarajucih zakona Federacije. Sve skole koje se trenutno nalaze na teritoriji opcine Zepce i dalje ce finansirati kantonalni organi vlasti.
Bilo koje promjene u vezi s ovim morale bi biti rezultat dogovora izmedju kantonalne uprave i nacelnika i zamjenika nacelnika opcine Zepce nakon slijedecih opcinskih izbora.
7. Slijedeca naseljena mjesta koja su trenutno dio opcina Maglaj i Zavidovici ukljucuju se u opcinu Zepce, na privremenoj osnovi, od momenta objavljivanja ove odluke: Adze, Pire, Ponijevo, Matina, Ljubatovici, Grabovica, Custo Brdo, Komsici, Radunice, Globarica (trenutno opcina Maglaj), Brankovici, Donji Lug, Gornji Lug, Vrbica, Debelo Brdo, Osova, Viniste i Gornja Lovnica (trenutno opcina Zavidovici). Svi drugi dijelovi opcina Maglaj i Zavidovici u potpunosti ostaju integrisani u okviru njihovih novih granica.
8. Policija i pravosudje. Iako ce se nove granica opcine Zepce, u skladu sa ovom odlukom, proglasiti tek kada Medjunarodno vijece za procjenu dostavi svoju ocjenu Visokom predstavniku u skladu sa stavom 11. ove odluke, policija, Sud za prekrsaje i Opcinski sud Zepce ostvaruju svoju nadleznost u okviru novog teritorija u skladu sa stavom 7. ove odluke od dana donosenja ove odluke. Slucajeve za koje su vec podnesene prijave i slucajevi koji su trenutno u toku pred Sudom za prekrsaje i Opcinskim sudom okoncat ce ovi organi. Ukoliko potrebni uslovi iz ove odluke ne budu ispunjeni u zadatom roku, policija Zepca te nadleznost pomenutih sudova ce se, narednom odlukom Visokog predstavnika, vratiti u okvire postojecih granica opcine Zepce.
Zajedno sa Misijom UN-a u BiH (UNMIBH), ministar unutrasnjih poslova i ministar pravosudja Zenicko-dobojskog kantona radit ce na postizanju dolje navedenog, kao i svih drugih elemenata koje UNMIBH indentificira kao potrebne, i to u roku od dvije sedmice od dana donosenja ove odluke, bez obzira na konacnu odluku Vijeca za procjenu:
(1) Policijska uprava u Zepcu ce, u skladu sa gore navedenim, odmah ostvarivati nadleznost u svim aspektima policijske djelatnosti na podrucju odredjenom u ovoj odluci, a u roku od dvije sedmice treba da izvrsi sve neophodne administrativne preraspodjele. U istom vremenskom roku Policijske uprave Zavidovici i Maglaj treba da provedu odgovarajuce teritorijalno i administrativno uskladjivanje;
(2) Stanica policije u Novom Seheru treba odmah da prestane sa izdavanjem sluzbenih dokumenata gradjanima, da zatvori ured koji se tim bavi, i da tu funkciju, u skladu sa izmjenama u protezanju granice, predati Policijskim upravama Maglaja odnosno Zepca u roku od dvije sedmice. Treba izvrsiti reintegraciju stanice policije u Novom Seheru u policijsku upravu Maglaj;
(3) Policijska uprava Maglaj, policijska uprava Zavidovici, i stanica policije Novi Seher treba odmah da predaju svu potrebnu dokumentaciju Policijskoj upravi Zepce kako bi omogucili njenoj policiji i uredu za izdavanje dokumenata da pruzaju usluge svim gradjanima sa podrucja odredjenog u ovoj odluci;
(4) Policijska uprava Zepce i dalje ce koristiti pecat koji je odobrio UNMIBH, a izdalo Ministarstvo unutarnjih poslova Zenicko- dobojskog kantona;
(5) Sudovi za prekrsaje, opcinski sudovi i tuzioci u opcinama Zepce, Zavidovici i Maglaj treba odmah da preuzmu odgovarajuce nadleznosti u okviru opcinskih teritorija odredjenih ovom odlukom te da izvrse premjestaj cjelokupne potrebne dokumentacije i spisa u roku od dvije sedmice od ovog datuma, izuzev, u skladu sa gore navedenim, za slucajeve koji su trenutno u postupku; svi spisi ce se premjestiti odmah po okoncanju postupka;
(6) Sav prihod, bilo iz izvora policije ili pravosudja, treba usmjeriti na odgovarajuce kantonalne racune u skladu sa zakonima i propisima Federacije i Kantona;
(7) Ministarstvo unutrasnjih poslova i Ministarstvo pravosudja Zenicko-dobojskog kantona treba da pruze podrsku policiji i sudovima u svakom pogledu u skladu sa vazecim zakonima i propisima; (8) Ministar unutrasnjih poslova Zenicko-dobojskog kantona treba odmah da zapocne razgovore sa NMIBH u vezi s potrebom prerasporedjivanja policajaca izmedju tri opcine na koje se odnosi
ova odluka.
9. Po stupanju na snagu ove odluke, prestaju da vaze rezultati izbora odrzanih u aprilu 2000. godine, a raspustaju se zakonodavni (Opcinsko vijece) i izvrsni organi vlasti (nacelnik i zamjenik nacelnika) koji su ustanovljeni nakon opcinskih izbora odrzanih u aprilu 2000. godine. Prelazni odbor kojeg zmenuje Visoki predstavnik ce djelovati kao opcinska vlada u periodu od najmanje sest mjeseci od dana donosenja ove odluke i imat ce zakonodavna i izvrsna ovlastenja u opcini do odrzavanja narednih opcinskih izbora u Zepcu. Paralelne administracije ce se ujediniti u gradu Zepcu, a sve strukture koje se trenutno nalaze u Golubinju ce se premjestiti ili raspustiti u roku od dva mjeseca od donosenja ove odluke. (vidi Aneks A ove odluke).
10. Prijelazni odbor ce imenovati Statutnu komisiju koju cine tri pravna strucnjaka. Statutna komisija ce biti odgovorna za izradu nacrta novog statuta, koji ce se prezentirati na usvajanje Prelaznom odboru u roku od tri mjeseca od dana donosenja ove odluke. Statut stupa na snagu nakon prvih izbora koji ce se provesti na prosirenoj teritoriji opcine Zepce. Statut ce odrazavati principe iz ove odluke, i ukljuciti clan 1. (d) i (e) (izbor nacelnika, zamjenika nacelnika, predsjedavajuceg i zamjenika predsjedavajuceg Opcinskog vijeca), 1. (g) (imenovanje sluzbenika) i 1 (h) (klauzula o vitalnom interesu) Dopunskih arbitraznih odluka koje su 7. aprila 1998. donijeli Visoki predstavnik i sef misije OESC-a. Konsultacije o pitanjima vezanim za statut vrsiti ce se sa OESC-om, koji ce imati ovlastenja da donosi arbitrazne odluke o tim pitanjima ukoliko to bude neophodno.
11. U okvirnom roku od tri mjeseca od donosenja ove odluke, imenovat cu Medjunarodno vijece za procjenu, kojim ce predsjedavati OHR, koje ce posjetiti Zepce kako bi procijenilo napredak koji su sve strane postigle u vezi s ovom odlukom, te utvrditi da li je postignut dovoljan napredak u ukidanju paralelnih institucija u skladu sa uslovima iz ove odluke. Vijece ce dinjeti javni izvjestaj o provodjenju ove odluke. Tek nakon toga razmotrit cu mogucnost trajnog nametanja novih granica opcine Zepce, u skladu sa stavom 7. ove odluke. Ocekujem da cu konacnu odluku donijeti tek nakon isteka roka od dodatna tri mjeseca po donosenju Izvjestaja Medjunarodnog vijeca za procjenu. Nakon toga Parlament Federacije ratifikuje moju Odluku usvajanjem odgovarajuceg zakona.
12. Zadrzavam pravo da ovu odluku promijenim ukoliko Medjunarodno vijece za procjenu utvrdi da je bilo koja strana ometala postivanje ove odluke. U tom smislu uzet cu u obzir odgovor Ministarstva odbrane Federacije na moj zahtjev za smanjenjem vojnih potencijala. 3. Ovom odlukom imenujem gosp. Richarda Williamsa kao supervizora koji ce nadzirati provodjenje svih dijelova ove odluke, te davati sugestije stranama s ciljem sto brzeg napretka. Supervizor podnosi izvjestaj meni i po potrebi preporucuje mjere.

Aneks A: PRILAZNI ODBOR ZA ZEPCE


1. Sastav Prelaznog odbora
(1) Clanovi Prelaznog odbora
a. Prelazni odbor ima sedam clanova, koji u potpunosti predstavljaju sastav stanovnistva u opcini. Njihova imenovanja cu potvrditi ubrzo po donosenju ove odluke.
b. Tokom prva tri mjeseca nakon donosenja ove odluke, Prelazni odbor moze ukljucivati dva promatraca iz susjednih opcina Maglaja i Zavidovica. Posmatrace biraju nacelnici tih opcina, i oni nemaju pravo glasa. Visoki predstavnik moze odbiti imenovanje bilo kojeg predstavnika kojeg smatra neodgovarajucim.
c) Visoki predstavnik zadrzava pravo da zamijeni svakog clana ili posmatraca u Prelaznom odboru, ukoliko to bude smatrao potrebnim.
(2) Predsjedavajuci i zamjenik predsjedavajuceg Predsjedavajuceg i zamjenika predsjedavajuceg Prelaznog odbora cu imenovat i ubzo po donosenju ove odluke.
(3) Sekretar
a. Prelazni odbor imenuje sekretara prostom vecinom glasova sedam clanova Odbora. Opcinski sekretar se ne moze imenovati iz reda clanova Prelaznog odbora. Sekretar nema pravo glasa.
b. Sekretar priprema dnevni red i radne materijale za svaku sjednicu Prelaznog odbora. Sekretar osigurava propisno objaljivanje odluka Prelaznog odbora i pravovremeno i propisno upucivanje poziva za sjednice Prelaznog odbora.
(4) Medjunarodni predstavnici Supervizor Visokog predstavnika je stalni supervizor Prelaznog odbora. OESC i UNMIBH mogu imati svoje predstavnike u Prelaznom odboru u svojstvu promatraca. Ovi predstavnici Medjunarodne zajednice prate i analiziraju rad Prelaznog odbora. Supervizor je ovlasten da sazove sjednicu Prelaznog odbora i da na dnevni red sjednice doda tacke koje smatra potrebnim.

2. Nadleznosti Prelaznog odbora:
(1) Rukovodjenje opcinom do odrzavanja opcinskih izbora;
(2) Brza implementacija svih aspekata ove odluke u roku od tri mjeseca od dana uspostavljanja Prelaznog odbora.

3.Teritorijalna nadleznost Prelaznog odbora Teritorija kojom upravlja i rukovodi Prelazni odbor je teritorija definirana stavom 7. ove odluke, bez prejudiciranja koncane odluke koja ce uslijediti nakon donosenja izvjestaja Medjunarodnog vijeca za procjenu, kao sto je utvrdjeno stavom 11. Prelazni odbor upravlja i rukovodi ovim teritorijem sve do donosenja konacnih promjena granica i njihovog stupanja na snagu.

4. Kvorum
Za sazivanje sjednica Prelaznog odbora potreban je kvorum koji predstavlja prostu vecinu ukupnog broja clanova (cetiri) sto podrazumijeva dva Bosnjaka i dva Hrvata.

5. Donosenje odluka
5.1. Odluke oo slijedecim pitanjima se donose prostom vecinom ukupnog broja svih clanova (cetiri), pod uslovom ova prosta vecina ukljucuje najmanje dva predstavnika bosnjackog i dva predstavnika hrvatskog naroda:
(1) Odluke u vezi sa implementacijom ove odluke;
(2) Odluke o smijenjivanju ili imenovanju sefova odjela i odluke o smijenjivanju ili imenovanju drugih opcinskih duznosnika i zaposlenika u opcinskoj administraciji;
(3) Odluke o usvajanju plana sistematizacije radnih mjesta u opcinskoj administraciji;
(4) Odluke o imenovanju Statutarne komisije;
(5) Odluke o pitanjima koja se ticu budzeta i poreza;
(6) Odluke o usvajanju Statuta.
5.2. Odluke o pitanjima koja nisu navedena u stavu 5.1. donose se prostom vecinom glasova prisutnih clanova. Ova prosta vecina mora ukljucivati jedan glas hrvatskog predstavnika i jedan glas bosnjackog predstavnika.
5.3. Sve odluke koje usvoji Prelazni odbor zajednicki potpisuju predsjedavajuci i zamjneik predsjedavajuceg Prelaznog odbora i objavljuju se u roku od osam dana od dana njihovog donosenja.

6. Odnosi sa administracijom u toku prijelaznog perioda
6.1. Prelazni odbor imenuje i smjenjuje sefove odjela u skladu sa stavom 5.1. Tri sefa odjela su iz reda hrvatskog naroda a tri iz reda bosnjackog naroda. Ova imenovanja se vrse na osnovu profesionalnih kvalifikacija predlozenih osoba. Visoki predstavnik zadrzava pravo da izvrsi reviziju imenovanja i smjena.
6.2. Sefovi odjela za svoj rad odgovaraju predsjedavajucem i zamjeniku predsjedavajuceg Prijelaznog odbora. Svaku odluku koju pripremi sef odjela, a koja se ne odnosi na svakodnevno funkcioniranje Opcine, usvaja predsjedavajuci i zamjenik predsjedavajuceg nakon konsultacija sa Prelaznim odborom.
6.3. Svaki sef odjela priprema plan zaposljavanja za odjel kojim rukovodi i prezentira ga Prelaznom odboru u roku od tri sedmice od dana imenovanja Prelaznog odbora ili u roku od tri sedmice od dana svog imenovanja, u zavisnosti od toga koje je od ova dva imenovanja kasnije stupilo na snagu.
6.4. Prelazni odbor pregleda i prikuplja planove koje mu dostave sefovi odjela Prelazni odbor ce potom usvojiti sveobuhvatni plan zaposljavanja u skladu sa stavom 5.1 u roku od sedam dana od dana kada posljednji odjel dostavi svoj plan zaposljavanja.
6.5. Zaposljavanje ce zapoceti odmah nakon sto Prelazni odbor odobri plan zaposljavanja. Pri utvrdjivanju nacionalne strukture opcine, Prelazni odbor ce uzeti u obzir promjenu granica iz stava 7. ove odluke, koji se zasniva na popisu stanovnistva iz 1991. godine i, uzevsi u obzir princip izlozen u OHR-ovom sazetom sporazumu od 24. juna 1999. godine, izvrsiti raspodjelu radnih mjesta na osnovu odgovarajuceg pariteta.
6.6. Prelazni odbor osigurava da svaki odjel dobije odgovarajuci uredski prostor bez obzira na nacionalnu pripadnost i politicka opredjeljenja sefova tog odjela.
6.7. Osnovat ce se sest odjela, i to:
(1) Sekretarijat za izgradnju i prostorno uredjenje;
(2) Sekretarijat za rad, socijalnu skrb i raseljena lica;
(3) Sekretarijat za socijalna pitanja;
(4) Sekretarijat za privredu;
(5) Sekretarijat za finansije;
(6) Sekretarijat za opcu upravu.

7. Stupanje na snagu
Ova odluka stupa na snagu 6. oktobra 2000. godine i bit ce objavljena
u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".


41/00
6. oktobra 2000. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.