Broj 10 - Utorak, 16. ozujka/marta 1999.


Na temelju clanka 19. stavak 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", br. 1/94 i 8/95), a na prijedlog Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi

ODLUKU O USVAJANJU BILANCE ENERGETSKIH POTREBA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINEZA 1999. GODINU

I

Usvaja se Bilanca energetskih potreba Federacije Bosne i Hercegovine za 1999. godinu (u daljnjem tekstu: Bilanca).

II

Bilanca iz tocke I ove odluke, sadrzi pokazatelje kao i uvjete i mjere za realizaciju i sastavni je dio ove odluke.

III

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".
V broj 67/99
4. ozujka 1999. godine
Sarajevo
Premijer
Edhem Bicakcic, v. r.

 


BILANCA ENERGETSKIH POTREBA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA 1999. GODINU

UVOD

a. Cilj Bilance energetskih potreba
Ovaj dokument ima za cilj da definira neophodne elemente i pokazatelje Bilance energetskih potreba Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija) za 1999. godinu i odnosi se na slijedece vrste energije i energenata:

1. Elektricna energija
2. Ugljen
3. Naftni derivati
4. Prirodni plin
b. Temelj Bilance
Temelj za izradu Bilance cine kvantitativni i kvalitativni energetski pokazatelji koji predstavljaju sintezu raspolozivih podataka dobijenih od energetskih subjekata (JP Elektroprivreda BiH, JP Elektroprivreda HZ-HB, BH-GAS, Rudnici ugljena, uvoznici naftnih derivata), federalnih i zupanijskih institucija (Federalna i Zupanijska ministarstva, Federalna direkcija robnih pricuva) i osobnih procjena.
Bilancom su obuhvaceni:
kvalitativni i kvantitativni pokazatelji,
uvjeti i mjere za realizaciju.
c. Pokazatelji realizacije i plana
Prema vrstama energije i energenata evidentni su slijedeci pokazatelji:

 

Realizacija 1998. god. od plana(%) Bilanca1999. god. Indeks99/98
elektricna energija-proizvodnja 5.271 GWh 89,17 6.327 GWh 1,20
elektricna energija-potrošnja 5.124 GWh 86,68 6,160 GWh 1,20
ugljen 4.042.26 77,00 5.215.000t 1,29
naftni derivati 665.000 t 73,88 770.000 t 1,16
prirodni plin 170,41 mil.Sm3 62,46 245,51 mil.Sm3 1,44


d. Financijske potrebe
Za realizaciju pokazatelja potrebno je osigurati odgovarajuca financijska sredstva.
e. Mjere i uvjeti
Da bi se ova Bilanca energetskih potreba realizirala u skladu sa planom navedene su mjere i uvjeti za odgovorne subjekte.

1. ELEKTRICNA ENERGIJA

1.1. UVOD

Realizacija elektroenergetske Bilance Federacije u 1998. godini je ostvarena sa visokim postotkom, elektroenergetski sustav je funkcionirao stabilno, kako u oblasti proizvodnje, tako i u oblasti prijenosa i distribucije elektricne energije, sto je omogucilo kontinuirano snabdijevanje elektricnom energijom, bez vecih prekida i ozbiljnijih poremecaja u radu sustava.
Ostvarena proizvodnja elektricne energije iznosi 5.271 GWh odnosno 89,17% od plana, od cega je 52,00% realizirano u termoelektranama, 48,00% u hidroelektranama (0,7% u malim hidroelektranama). Sudjelovanje proizvodnje iz termoelektrana iznosi cca 68,00% od ukupne proizvodnje JP Elektroprivreda BiH.

Stabilan rad sustava je omogucen povecanim proizvodnim mogucnostima i efikasnijem radu elektrana, kao i sanacijom veceg broja objekata prijenosnog i distributivnog sustava. U proteklom periodu izvrsena je sanacija velikog broja dalekovoda i transformatorskih stanica svih naponskih razina, od kojih posebno se izdvajaju: DV 220 kV Tuzla-DJakovo, TS 220 kV Gradacac, TS Mostar 3, DV 400 kV Ugljevik-Tuzla-Banja Luka i DV 400 kV Tuzla-Sarajevo. Saniran je i veci broj 110 kV dalekovoda i pripadajucih trafo stanica prema Doboju, Derventi, Modrici i Loparama, cime su znatno poboljsane medjuentitetske veze. Takodjer je saniran najveci dio distributivne mreze, uradjen obiman posao na remontu i sanaciji proizvodnih jedinica i izgradnja dvije male hidroelektrane.

Veza sa EES-om Hrvatske, a dalje sa mrezom UCPTE, ostvarena je sa tri 220 kV dalekovoda (dva preko Dalmacije i jedan preko Slovenije), sto je omogucilo potrebnu sigurnost rada EES-a Federacije i povecalo mogucnost za intezivniju razmjenu elektricne energije sa drugim drzavama.

1.2. ELEKTROENERGETSKA BILANCA ZA 1999. GODINU

Temelj za izradu elektroenergetske Bilance Federacije za 1999. godinu cine elektroenergetske Bilance JP Elektroprivreda BiH i JP Elektroprivreda HZ-HB. U elektroenergetsku Bilancu Federacije za 1999. godinu ukljuceni su proizvodni objekti s planiranom proizvodnjom:
HE Rama 660 GWh, hidroelektrane na Neretvi (HE Jablanica 705 GWh, HE Grabovica 297 GWh, HE Salakovac 435 GWh i HE Mostar 192 GWh), Vrbasu (HE Jajce 1 204 GWh, Jajce 2 151 GWh), PHE Capljina 110 GWh, te termoelektrane TE Tuzla 2.271 GWh i TE Kakanj 1.254 GWh. Takodjer je predvidjena manja kolicina proizvodnje iz malih hidroelektrana 48 GWh i industrijskih termoelektrana.

Tabela 1.

Bilanca 1999.(GWh)
A) PROIZVODNJA NA PRAGU 6.327
A.1.) Hidroelektrane

A.2.) Termoelektrane

A.3.) Distributivne HE

2.754

3.525

48

B) UKUPNA NABAVKA I UVOZ 1.242
C) RASPOLOŽIVA ENERGIJA (A+B) 7.569
D) UKUPNA POTROŠNJA 6.160
D.1.) Distributivna potrošnja-bruto

D.2.) Direktni potrošači

D.3.) Gubici prijenosa

4.389

1.575

196

E) UKUPNA ISPORUKA I IZVOZ 601
F) POTREBNA ENERGIJA (D+E) 6.761

U tabeli 2 je dat pregled plana i realizacije proizvodnje i potrošnje elektricne energije u Federaciji.


Tabela 2.

Pregled Bilance za 1998. i 1999. godinu

  Bilanca 1998.g.(GWh) 1998.g.realizacija(GWh) 1998.g.od plana(%) Indeks98/97 Bilanca 1999.(GWh) Indeks99/98
Proizvodnja 5.911 5.271 89,17 1,12 6.327 1,20
Potrošnja 5.911 5.124 86,68 1,23 6.160 1,20

Prema iskazanim planovima proizvodnje i potrošnje elektricne energije u Federaciji za 1999. godinu i realizaciji u 1998. godini predvidjen je porast proizvodnje i potrošnje za cca 20%.
Od ukupnog instaliranog proizvodnog kapaciteta u Federaciji (2574 MW) u 1999. godini se planira raspolozivost od 82% (raspolozivost termoelektrana od 68% i hidroelektrana 98%).
Ovakav plan Bilance se zasniva na sljedecim pretpostavkama:
    - 70%-tnom dotoku vode,
    - planiranom stanju zaliha u dva akumulaciona jezera


Tabela 3.

Akumulacija(GWh)

1.I.1999.g.

1.I.2000.g.
Rama 302 249
Jablanica 99 99
Ukupno 401 348

    - godišnja proizvodnja u TE ne moze biti veca od 78% (70% za blokove starije od 25 godina) ukupne raspolozive snage na pragu elektrana umanjene        za broj sati planiranog remonta,
    - nabavci i isporuci 3.714.000 tona ugljena uz korištenje 107.000 tona ugljena sa depoa,
    - nabavci 3110 tona mazuta i 1670 tona nafte.


1.3. UVJETI I MJERE ZA REALIZACIJU

- Donosenje Zakona o elektroprivrednoj djelatnosti Federacije BiH. (Zaduzeni: Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije)).
- U najkracem mogucem roku osigurati uvjete za rad formiranog Zajednickog koordinacionog centra za elektroenergetiku.
- Osigurati uvjete i sredstva za sanaciju 220 i 400 kV mreze i pripadajucih trafostanica. Postici dogovor oko sanacije medjudrzavnih i medjuentitetskih dalekovoda, koji su u funkciji stabilnosti rada elektroenergetskog sustava. (Zaduzeni: Elektroprivredna poduzeca, Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije, Vlada Federacije).
- Pratiti i sagledavati proizvodnju i potrosnju elektricne energije i jednom kvartalno izradjivati izvjesce o realizaciji Bilance i procjene elektroenergetskih prilika za naredni period, kako bi se moglo vrsiti uskladjivanje Bilanca i poduzimanje odgovar-ajucih mjera. (Zaduzeni: Elektroprivredna poduzeca, Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije).
- Medjusobnim ugovorima regulirati odnose izmedju isporucilaca ugljena i proizvodjaca elektricne energije (Zaduzeni: Rudnici ugljena i Elektroprivreda).
- Ostvariti visok stupanj pogonske spremnosti elektrana, dalekovoda, modernizirati i osposobiti sustav upravljanja, kao i sustav veza. (Zaduzeni: Elektroprivredna poduzeca).
- Pratiti politiku cijena elektricne energije, povecati stupanj naplate, sprijeciti neovlastenu potrosnju (Zaduzeni: Elektroprivredna poduzeca, Federalno ministarstvo trgovine i Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije).

2. UGLJEN

U Federaciji ugljen, kao domaci resurs, sa cca 4 milijarde tona bilancnih pricuva (cca 3500 TWh), nosi oko 75% energetskih potencijala i predstavlja nezamjenljiv energetski potencijal. Ugljenom u Federaciji se snabdjeva 1352 MW instaliranih termoenergetskih kapaciteta u termoelektranama iz kojih se dobiva cca 60% ukupne elektricne energije.
2.1. Planirana proizvodnja

Tabela 1.

Rudnik-ci Ostvareni 1998. (t) Plan za 1999.(t) IsporukaTE (t) Ostali(t) Indeks1999/98
1 2 3 4 5 6
1. Basen Srednja Bosna 1.353.845 1.620.000 1.104.000 516.000 1,196
1.1. Kakanj   765.000 712.000 53.000 -
1.2. Breza   300.000 210.000 90.000 -
1.3. Zenica   375.000 152.000 223.000 -
1.4. Bila   60.000 - 60.000 -
1.5. Gracanica   120.000 30.000 90.000 -
2. Basen Tuzla 2.639.817 3.480.000 2.580.000 900.000 1,381
2.1. Kreka-Đurdjevik   2.380.000 1.700.000 680.000 -
- Lignit   1.837.000 1.200.000 637.000 -
- Mrki   543.000 500.000 43.000 -
2.2. Banovići   1.100.000 880.000 220.000 -
3. Kamengrad 17.650 35.000 30.000 5.000 1,983
4.Tusnica 37.500 80.000 - 80.000 2,133
UKUPNO 4.048.812 5.215.000 3.714.000 1.501.000 1,288



Ukupno planirana proizvodnja ugljena u 1999. godini (Tabela 1.) iznosi 5.215.000 tona, sto je porast proizvodnje u odnosu na realizaciju u 1998. godini cca 30%.
U 1998. godinu planirana proizvodnja od 5.255.000 t, ostvarena je sa 4.048.812 t ili cca 77%.
Do ovakvog ostvarenja plana proizvodnje, doslo je iz nekoliko sljedecih osnovnih razloga:
preambicioznost plana u odnosu na objektivne mogucnosti,
nedostatak i kolebljivost trzista, odnosno otezanost plasmana,
otezana naplata i iz tog osnova slaba mogucnost likvidnosti i reproduktivnosti,
izraubiranost - dostrajalost proizvodnih kapaciteta.
Uz sve navedeno Vlada Federacije je u okviru svojih mogucnosti pomogla-posredovala u nabavci dizel goriva D-2 u vrijednosti od cca 7,5 miliona KM, eksplozivnih sredstava u vrijednosti od cca 6,0 miliona KM, cca 15,0 miliona KM donacijskih i sredstava povoljnih kredita za nabavku opreme. Takodjer je potrebno istaci da su rudnici ugljena u 1998. godini smanjili uposlenost radnika sa 17.022 na 15.770 radnika.
I u 1999. godini, moze se ocekivati poboljsanje poslovanja rudnika uglja u svakom pogledu, povecanju kolicine i kvaliteta iskopanog ugljena, stabilnijem financijskom poslovanju i vise izbalansiranoj proizvodnji u odnosu na trzisne zahtjeve kao i daljnjem smanjivanju uposlenosti, odnosno poboljsanju produktivnosti rada. U 1999. godini planira se snaznija aktivnost na reorganizaciji rudnika ugljena i restruktuiranju. Kako bi se planirani ciljevi ostvarili, planiraju se realizirati i odredjene podsticajne mjere.

2.2. Mjere za realizaciju bilance ugljena

- Podstaci ugovaranje isporuke ugljena termoelektranama predvidjene elektroenergetskim Bilancom za 1999. godinu.
Nositelj: Elektroprivreda BiH i Rudnici ugljena
Rok: kraj veljace 1999. godine.
- Potencirati i redovno pratiti ostvarenje planiranog kvaliteta ugljena u cilju poboljsanja efikasnosti poslovanja rudnika i termoelektrana.
Nositelj: Rudnici ugljena i resorno Ministarstvo.
Rok: U kontinuitetu.
- Pomoci u realizaciji Ugovora za nabavku planiranih kolicina dizel goriva D-2 sa EP i eksplozivnih materijala.
Nositelj: Rudnici ugljena, resorno Ministarstvo.
Rok: U kontinuitetu.
- Pomoc u nabavci urgentne opreme za kolektivnu zastitu na radu.
Nositelj: Rudnici ugljena, resorno Ministarstvo.
Rok: U kontinuitetu.

3. NAFTNI DERIVATI

3.1. Osvrt na 1998. godinu

Prema podacima uvoznika u protekloj 1998. godini izvrsena je nabavka 604.396 tona naftnih derivata sto, u odnosu na Bilancom za 1998. godinu predvidjenu kolicinu od 900.000 tona, iznosi 67,15%.
Imajuci u vidu da postoje indicije da je u prvim mjesecima protekle godine vrsen uvoz naftnih derivata bez posebnih Potvrda i Rjesenja ovog ministarstva, procjenjujemo da je po tom osnovu, u Federaciju uvezeno jos cca 45.000 do 65.000 tona, iz cega proizilazi da je Federacija za svoje potrebe uvezla cca 665.000 tona, sto, u odnosu na kolicinu iz 1997. godine predstavlja povecanje za 5%, odnosno cca 74% u odnosu na planirano za 1998. godinu.
Razlika izmedju Bilancom za 1998. godinu predvidjenih kolicina i tijekom godine realiziranih kolicina uslijedila je zbog:
smanjenja realizacije nabavke za strategijske pricuve,
smanjenja nabavke za prioritetne korisnike,
smanjenja nabavke za komercijalnu potrosnju zbog nepokretanja industrijskih kapaciteta sto je rezultiralo manjom ukupnom industrijskom potrosnjom.
U tijeku 1998. godine uvoz naftnih derivata na teritoriju Federacije vrsilo je tridesetsedam vecih - manjih poduzeca cije je postotno ucesce u odnosu na uvezenu kolicinu naftnih derivata slijedece: E-ENERGOPETROL Sarajevo 21,50%; INA BiH Sarajevo 18,52%; ZOVKO Zepce 13.52; CIRCLE - INTERNATIONAL Medjugorje 13.07%; GA-GI Grude 5,75%; EURO-BENZ Grude 5,87%; KALEN Zenica 4,40%; CAVKUNOVIC Bihac 3,78%; KOPEX-SARAJLIC Srebrenik 2,31%; UNA-BENZ Bihac 1,83%, dok je ostalih dvadesetsedam (27) uvoznika uvezlo 9,45% naftnih derivata.
Ucesce u postotcima pojedinih derivata je:
1. Motorni benzini 34%
2. Dizel-gorivo 33%
3. Luel 23%
4. Mazut 5,5%
5. Ostalo (bitumen, TNP, MG-kerozin, petrolej i ulja i maziva) 4,5%
Za protekli period bitno je navesti pitanje neusuglasenosti postovanja i primjene vazece regulative Odluke/Uputstva sto je u slijedecem planskom periodu potrebno hitno regulirati.
Prema do sada dostupnim podacima, od ukupne kolicine uvezenih naftnih derivata 97,64% se odnosi na komercijalne kolicine, dok preostali dio od 2,36% (ili cca 16.000 tona) obuhvaca strategijske pricuve i prioritetne korisnike (obrana, unutarnji poslovi, rudnici ugljena, termoelektrane, poljoprivreda...).

3.2. Bilanca potreba u 1999. godini

Bilanca energetskih potreba Federacije za 1999. godinu temelji se na sintezi iskazanih potreba pojedinih subjekata u Federaciji kao i ostvarenih kolicina uvezenih naftnih derivata do sada evidentiranih uvoznika. Prema tim pokazateljima u 1999. godini bilanca potreba treba iznositi 770.000 tona naftnih derivata.
Struktura potreba iskazana je kako slijedi:
1. Komercijalne kolicine 710.000 tona
2. Strategijske pricuve 60.000 tona
UKUPNO 770.000 tona
sto predstavlja povecanje za 16% u odnosu na 1998. godinu.
U tabeli 1 dat je pregled potreba naftnih derivata za zadovoljenje prioritetnih funkcija na federalnoj razini u 1999. godini, a nabavljaju se u okviru komercijalnih kolicina.

tabela 1

 

(tona)

  Bilanca 99.

UKUPNO

60.000

FUNKCIJA  
1. obrane 13.500
2. zadovoljenje potreba rudnika ugljena i termoelektrana 20.000
3. unutarnjih poslova (procjena) 13.500
4. zadovoljenje potreba poljoprivrede, vodo- privrede i šumarstva (procjena) 4.500
5. zadovoljenje potreba ostalih (federalna ministarstva - procjena) 8.500

 


- Procjena kolicina za podatke pod rednim br. 2. i 4. je izvrsena na temelju Odluke o privremenom ukidanju stope poreza na promet dizel goriva za rudnike ugljena, termoelektrane, Vojsku Federacije BiH i proljetnu sjetvu i ulja i maziva za Vojsku Federacije BiH ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 46/98 od 21. 12. 1998. godine).

3.3. Nabavka naftnih derivata u 1999. godini

a) Za komercijalni kontingent
Nabavku komercijalnog kontingenta naftnih derivata u iznosu od cca 710.000 tona sto iznosi cca 218 miliona DEM (nabavna cijena fco granica BiH bez uracunatih carinskih i poreskih obveza) ce vrsiti uvoznici naftnih derivata u skladu sa iskazanim potrebama trzista.
Uvoznici i distributeri su duzni raspolagati stalnom pricuvom u iznosu od najmanje 10% zapreminskog prostora svake pojedine vrste naftnog derivata koji su predmet uvoza i trgovine.
b) Za strategijske pricuve
Nabavka naftnih derivata za strategijske pricuve vrsice se na svjetskom trzistu putem Federalne direkcije robnih pricuva i ostalih uvoznika po najpovoljnijim uvjetima, a po osnovu raspisanog natjecaja.
Iz navedenih kolicina ce se podmirivati neophodne potrebe korisnika i vrsiti intervencije na trzistu.
Za nabavku ovih kolicina u iznosu od cca 60.000 tona potrebno je cca 18 miliona DEM (nabavna cijena fco granica BiH bez uracunatih carinskih i poreskih obveza).
Nabavka naftnih derivata za potrebe prioritetnih korisnika ukljucena je u komercijalni kontingent.
Za ukupne nabavke a) i b) u iznosu od cca 770.000 tona potrebno je cca 236 miliona DEM (nabavna cijena fco granica BiH bez uracunatih carinskih i poreskih obveza).
3.4. Uslovi i mjere za realizaciju Bilance naftnih derivata
- Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije prati realizaciju Bilance u skladu sa datim mjerama, a po uvezenim kolicinama.
- Federalno ministarstvo financija-Carinska uprava vrsi kontrolu uvoza po vrstama i kolicinama naftnih derivata kao i izmirenja carinskih obveza i posebnog poreza od strane uvoznika.
- Federalno ministarstvo financija-Poreska uprava prati realizaciju naplate poreza na promet i naknade za puteve na razini Federacije, a na temelju mjesecnih izvjesca koje poreski obveznici podnose poreskim uredima u skladu sa vazecim zakonima.
- Federalno ministarstvo trgovine vrsi kontrolu distribucije-prodaje naftnih derivata po namjeni i cijeni svakog naftnog derivata, uz posebnu kontrolu namjenskog koristenja loz ulja, suglasno vazecim aktima.
- Derivate namijenjene komercijalnoj opskrbi ostalih korisnika osiguravaju uvoznici koji ispunjavaju uvjete propisane Odlukom o ispunjavanju posebnih uvjeta koja je jedinstvena za cijelu Federaciju.
- Uvoznici i distributeri su duzni raspolagati stalnom pricuvom u iznosu od najmanje 10% zapreminskog prostora svake pojedine vrste naftnog derivata.
- Plan osiguranja strategijskih pricuva naftnih derivata donosi Vlada Federacije.
- Radi kontinuiteta pracenja Bilance uvoznici naftnih derivata podnose Federalnom ministarstvu energije, rudarstva i industrije mjesecno izvjesce o realizaciji uvoza i stanju pricuva naftnih derivata.
- Kontrolu kolicina za prioritetne i strategijske potrosace naftnih derivata vrsice Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije na temelju mjesecnih izvjesca o realizaciji uvezenih kolicina.
- Kontrola kvaliteta uvezenih naftnih derivata vrsit ce se putem nadleznih federalnih institucija.

4. PRIRODNI PLIN

4.1. Osvrt na 1998. godinu

Bilanca prirodnog plina za 1998. godinu ostvarena je u Federaciji u ukupnoj kolicini od 170,41 mil.Sm3 ili 62,46% od plana. Energoinvest i BH-GAS su osigurali sa inopartnerom Gazeksportom potrebne kolicine prirodnog plina po zahtjevima potrosaca, ali su preuzete kolicine bitno manje od planiranih.
Kod osiguranja potrebnih kolicina prirodnog plina velike poteskoce predstavljala je diskontinuirana potrosnja ljeto-zima kao i neogovarajuca procjena potrosaca za potrebama kako mjesecno tako i za cijelu godinu.
4.2. Bilanca potreba u 1999. godini
Na temelju iskazanih potreba potrosaca/distributera prirodnog plina u Federaciji potrebno je osigurati 245,51 mil.Sm3gasa. Iskazane potrebe su vece za 44,00% u odnosu na ostvarenu potrosnju u 1998. godini ili manje za 10% od kolicina iz Bilance za 1998. godinu. Novi potrosac u 1999. godini je Visoko-GAS.
Potrebna sredstva za osiguranje planiranih kolicina prirodnog plina fco Zvornik ce iznositi cca 22 mil. USD.
Bilanca potreba prirodnog plina po potrosacima za 1999. godinu data je u Tabeli 1.
Tabela 1 (mil Sm3)
Ukupno FBiH Sarajevogas Zelje-zara Zenica TC Kakanj IGM Visok Visoko GAS
I Kvartal 89,60 75,00 12,95 0,30 1,35 0,00
II Kvartal 40,27 22,50 22,50 5,50 1,35 0,00
III Kvartal 27,39 9,50 11,04 5,50 1,35 0,00
IV Kvartal 88,25 69,00 12,50 3,00 1,35 2,40
UKUPNO 245,51 176,00 47,41 14,00 5,40 2,40
Ucesce uBilanci % 100 68,75 18,52 7,80 2,10 2,80
Napomena: - Planirani parametri
- Prosjecna dnevna potrosnja 672.630 Sm3/dan
- Max. zakupljeni dnevni transportni kapacitet 958.904 Sm3/dan
- Max. dnevna potrosnja (prosinac) 1.135.806 Sm3/dan
- Minimalna dnevna potrosnja (kolovoz) 279.677 Sm3/dan
4.3. Uvjeti i mjere za realizaciju
- Donijeti odluku o tarifnim stavovima i cijenama prirodnog gasa (BH-GAS).
- Na cijene prirodnog plina suglasnost daje Vlada Federacije.
- Regulirati ugovorene obveze za isporuku, transport i distrubuciju planiranih kolicina prirodnog plina (uvoznik, distributeri-potrosaci).
- Osigurati placanje isporuka prirodnog plina robama iz Federacije - barter aranzmani (uvoznik).
- Pripremiti Prijedlog zakona o plinskoj privredi (resorno Ministarstvo, Vlada Federacije).