Na temelju clanka 99. stavak 3. i clanka 173. stavak 1. Zakona o upravi u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 28/97), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog federalnog ministra pravde, donosi

UREDBU O NACELIMA ZA UTVRDJIVANJE UNUTARNJEG USTROJSTVA FEDERALNIH ORGANA UPRAVE I FEDERALNIH USTANOVA I OPCE ODREDBE

Clanak 1.

Ovom uredbom utvrdjuju se nacela za utvrdjivanje unutarnjeg ustrojstva federalnih organa uprave i federalnih ustanova (u daljnjem tekstu: federalni organi uprave), sadrzaj pravilnika o unutarnjem ustrojstvu, osnove za utvrdjivanje organizacijskih jedinica i uvjeti za njihovo organiziranje, organizacijske jedinice izvan sjedistra federalnog organa uprave, sistematizacija radnih mjesta, rukovodjenje organom i organizacijskim jedinicama,
suradnja u vrsenju poslova, programiranje i planiranje i druga pitanja od znacaja za izradu pravilnika o unutarnjem ustrojstvu federalnih organa uprave.

Clanak 2.

Unutarnje ustrojstvo federalnih organa uprave utvrdjuje se na temelju odgovarajucih odredaba Zakona o upravi u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 28/97u daljnjem tesktu: Zakon o upravi), Zakona o radnim odnosima i placama sluzbenika organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 13/98 u daljnjem tekstu: Zakon o radnim odnosima), Zakona o federalnim ministarstvima i drugim tijelima federalne uprave ("Sluzbene novine Fededracije BiH", br. 8/95 i 9/96 u daljnjem
tekstu: Zakon o federalnim ministarstvima) i odredaba ove uredbe.

Clanak 3.

Unutarnje ustrojstvo federalnih organa uprave, sukladno zakonima iz clanka 2. ove uredbe, uredjuje se pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu federalnih organa uprave, po postupku i uvjetima predvidjenim ovom uredbom.

II SADRZAJ PRAVILNIKA O UNUTARNJEM USTROJSTVU FEDERALNIH ORGANA UPRAVE

Clanak 4.

U pravilniku o unutarnjem ustrojstvu federalnih organa uprave uredjuju se, narocito, sljedeca pitanja:
1. unutarnje ustrojstvo federalnih organa uprave, vrste organizacijskih jedinica i njihov djelokrug,
2. sistematizacija radnih mjesta,
3. rukovodjenje federalnim organom uprave i organizacijskim jedinicama, ovlasti u rukovodjenju i odgovornost za
obavljanje poslova,
4. strucni kolegij ako se formira,
5. suradnja u izvrsavanju poslova iz nadleznosti federalnog organa uprave,
6. programiranje i planiranje rada,
7. radni odnosi i disciplinska odgovornost,
8. sluzbenici s posebnim ovlastima,
9. javnost rada federalnog organa uprave, i
10. unutarnje ustrojstvo federalne uprave i federalne ustanove u sastavu federalnog organa uprave.

Clanak 5.

Pri izradi pravilnika o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave mora se postupiti tako da se osigura narocito:
1. ucinkovito obavljanje poslova, racionalna organizacija rada i uspjesno rukovodjenje organom,
2. ostvarivanje pune suradnje federalnog organa uprave s drugim organima,
3. grupiranje poslova prema njihovoj medjusobnoj povezanosti i srodnosti, vrsti, opsegu, stupnju slozenosti, odgovornosti i drugim uvjetima za njihovo vrsenje,
4. potpunije objedinjavanje zajednickih i opcih poslova radi njihovog racionalnog obavljanja i koristenja usluga zajednic kih sluzbi osnovanih za potrebe svih ili pojedinih federalnih organa uprave.

III VRSTE I OSNOVE ZA UTVR\IVANJE ORGANIZACIJSKIH JEDINICA

Clanak 6.

Poslovi i zadaci iz nadleznosti federalnog organa uprave vrse se u okviru organizacijskih jedinica ili bez organizacijskih jedinica, ako nema potrebe da se osnivaju te jedinice.

Clanak 7.

Vrsta i broj organizacijskih jedinica utvrdjuje se prema vrsti, srodnosti, opsegu i stupnju slozenosti, medjusobnoj povezanosti tih poslova i zadataka i ucinkovitom izvrsavanju poslova i zadataka iz nadleznosti federalnog organa uprave.

Clanak 8.

Organizacijske jedinice mogu se ustanovljavati kao temeljne organizacijske jedinice i kao unutarnje organizacijske jedinice u okviru temeljne organizacijske jedinice. Unutarnja organizacijska jedinica ne moze, po pravilu, u svom sastavu imati organizacijske jedinice. Temeljne organizacijske jedinice mogu biti bez unutarnjih organizacijskih jedinica, ako to priroda poslova i druge potrebe zahtijevaju.

Clanak 9.

Temeljne organizacijske jedinice mogu biti: sektor, odjeljenje inspektorat, kabinet, centar, ured, servis i sluzba.
Unutarnje organizacijske jedinice u sastavu temeljne organizacijske jedinice mogu biti: odsjek, skupina, pisarnica, arhiva, stanica i racunovodstvo. U pojedinim federalnim organima uprave mogu se, samo izuzetno, ako je to nuzno i adekvatnije odgovara prirodi poslova i zadataka, za obavljanje odredjenih poslova, pored organizacijskih jedinica iz st. 1. i 2. ovog clanka, formirati i organizacijske jedinice pod drugim nazivima, s tim sto se u pravilniku o unutarnjem ustrojstvu mora utvrditi s kojom se organizacijskom jedinicom iz st. 1. i 2. ovog clanka izjednacava ta organizacijska jedinica.

Clanak 10.

Svaki federalni organ uprave ima pravo da u svom pravilniku o unutarnjem ustrojstvu predvidi one organizacijske jedinice iz clanka 9. ove uredbe koje najadekvatnije i najucinkovitije osiguravaju vrsenje svih poslova i zadataka iz nadleznosti federalnog organa uprave.

Clanak 11.

Sektor se formira za vrsenje poslova i zadataka iz jedne ili vise oblasti iz djelokruga federalnog organa uprave kada je potrebno osigurati neposrednu suradnju i objediniti rad dvije ili vise unutarnjih organizacijskih jedinica.

Clanak 12.

Odjeljenje se formira za vrsenje istovrsnih, srodnih i medjusobno povezanih upravnih i drugih strucnih poslova iz
djelokruga federalnog organa uprave za koje je potreban odredjeni stupanj samostalnosti u rukovodjenju, a opseg poslova zahtijeva najmanje sedam djelatnika. Izuzetno, odjeljenje se moze formirati s manjim brojem
djelatnika radi vrsenja svih poslova iz jedne ili vise oblasti iz djelokruga federalnog organa uprave, ali ne manje od pet djelatnika.

Clanak 13.

Inspektorat se formira za vrsenje poslova inspekcijskog nadzora iz nadleznosti federalnog organa uprave. U inspektoratu kao temeljnoj organizacijskoj jedinici koja se formira za vrsenje inspekcijskog nadzora u vise oblasti, mogu se formirati odsjeci kao unutarnje organizacijske jedinice po odredjenim oblastima inspekcijskog nadzora. Inspektorat se moze formirati i kao unutarnja organizacijska jedinica u okviru sektora.

Clanak 14.

Kabinet se formira za vrsenje poslova i zadataka koji su neposredno vezani za potrebe rada rukovoditelja i zamjenika rukovoditelja federalnog organa uprave.

Clanak 15.

Centar, ured, servis i sluzba formiraju se za vrsenje istih ili slicnih poslova koji zahtijevaju odredjenu samostalnost u svom radu i ucinkovito rukovodjenje. Temeljne organizacijske jedinice iz stavka 1. ovog clanka, mogu se organizirati u onim slucajevima ako opseg poslova te jedinice zahtijeva najmanje pet djelatnika.

Clanak 16.

Unutarnje organizacijske jedinice iz stavka 2. clanka 9. ove uredbe mogu se formirati u okviru one temeljne organizacijske jedinice u kojima je zbog opsega, vrste i slozenosti poslova nuzno odredjene poslove obavljati u okviru unutarnje organizacijske jedinice. Pri opredjeljenju za osnivanje unutarnje organizacijske jedinice, sukladno stavku 1. ovog clanka, mora se voditi racuna o tome da se naziv i broj unutarnjih organizacijskih jedinica odredi prema vrsti i opsegu poslova koji ce se obavljati u toj jedinici. Pri odredjivanju broja unutarnjih organizacijskih jedinica treba polaziti od toga da se predvidi sto manji broj tih jedinica s tim da odsjek ne moze imati manje od cetiri izvrsitelja, a skupina, pisarnica, arhiva, stanica i racunovodstvo manje od tri izvrsitelja.

Clanak 17.

U broj izvrsitelja koji je utvrdjen kao uvjet za formiranje temeljnih i unutarnjih organizacijskih jedinica, uracunava se i sluzbenik koji rukovodi tom organizacijskom jedinicom.

IV ORGANIZACIJSKE JEDINICE IZVAN SJEDISTA FEDERALNOG ORGANA UPRAVE

Clanak 18.

Ako je federalnim zakonom predvidjeno, ili ako to zahtijeva poseban karakter pojedinih poslova, organizacijske jedinice federalnog organa uprave mogu se formirasti i izvan sjedista tog organa. Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave utvrdjuju se poslovi i zadaci i sjediste organizacijske jedinice iz stavka 1. ovog clanka, kao i podrucje za koje se takva organizacijska jedinica formira. Poslove iz stavka 1. ovog clanka mogu obavljati i samostalni izvrsitelji izvan sjedista federalnog organa uprave, ako zbog malog opsega poslova nema potrebe da se formira organizacijska jedinica.

Clanak 19.

Organizacijskim jedinicama, odnosno samostalnim izvrsiteljima iz clanka 18. ove uredbe, osiguravaju se uvjeti za rad glede odgovarajuceg prostora, tehnicke i druge opreme, kao i drugi uvjeti, ovisno o prirodi poslova i zadataka koji se obavljaju.

Clanak 20.

Ako dva ili vise federalnih organa uprave formiraju organizacijske jedinice ili imaju samostalne izvrsitelje u istom mjestu izvan svog sjedista, radi koordinacije rada ovih organizacijskih jedinica, odnosno samostalnih izvrsitelja, osiguranja uvjeta za njihov rad i racionalnijeg obavljanja odredjenih opcih, tehnickih i drugih zajednickih poslova, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije) moze formirati centar federalnih organa uprave (u daljnjem tekstu: centar). U okviru centra moze se organizirati vrsenje opcih, tehnickih i pomocnih poslova i za potrebe drugih organa i tijela u istom sjedistu za koje se sredstva za rad osiguravaju u Proracunu Federacije. Aktom o formiranju centra uredjuje se nacin organiziranja i rukovodjenja, sjediste i podrucje za koje se centar formira i druga pitanja od znacaja za njegov rad.

Clanak 21.

Obavljanje odredjenih opcih, tehnickih i pomocnih poslova za potrebe organizacijskih jedinica i samostalnih izvrsitelja iz clanka 18. ove uredbe, kao i centra iz clanka 20. ove uredbe, moze se povjeriti federalnom organu uprave, odnosno sluzbi cija se sredstva za rad osiguravaju u Proracunu Federacije o cemu odlucuje Vlada Federacije.

V SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA

Clanak 22.

Sistematizacija radnih mjesta federalnog organa uprave utvrdjuje se u okviru organizacijskih jedinica, ako su te jedinice predvidjene, pocev od temeljne pa onda unutarnje organizacijske jedinice. Sistematizacija radnih mjesta obuhvata radna mjesta s opisom poslova za svako radno mjesto, uvjete u pogledu stupnja i vrste skolske spreme, strucni ispit, radno iskustvo i druge uvjete, osnovno sluzbeno zvanje, broj izvrsitelja, oznaku vrste poslova
i naziv skupine u koju poslovi spadaju i njihova slozenost. Razina i vrsta skolske spreme i radno iskustvo odredjuju se prema vrsti i karakteru poslova i njihovoj slozenosti.

Clanak 23.

Naziv i broj radnih mjesta utvrdjuje se tako da se na jednom radnom mjestu obavljaju isti ili slicni poslovi koji su medjusobno povezani. Broj izvrsitelja za svako radno mjesto odredjuje se prema vrsti, opsegu i slozenosti poslova i zadataka, vodeci racuna da se osigura puna uposlenost svakog izvrsitelja i maksimalno koristi
njihovo strucno znanje i druge radne sposobnosti.

Clanak 24.

U okviru sistematizacije radnih mjesta utvrdjuju se i radna mjesta rukovodecih sluzbenika, koja po pravilu, trebaju biti radna mjesta rukovoditelja temeljnih organizacijskih jedinica. Radna mjesta rukovodecih sluzbenika treba da sadrze opis poslova i zadataka za koja ce biti nadlezni i uvjeti u pogledu stupnja i vrste skolske spreme, strucni ispit i radno iskustvo.

Clanak 25.

Pri utvrdjivanju ukupnog broja izvrsitelja u federalnom organu uprave mora se voditi racuna o tome da taj broj bude adekvatan vrsti, opsegu i slozenosti svih poslova i zadataka iz nadleznosti federalnog organa uprave.

VI RUKOVODJENJE FEDERALNIM ORGANOM UPRAVE I ORGANIZACIJSKIM JEDINICAMA

1. Rukovodjenje federalnim organom upraveClanak 26.U odnosu na rukovodjenje treba predvidjeti da federalnim organom uprave rukovodi rukovoditelj federalnog organa uprave, s tim da se naziv rukovoditelja odredi sukladno zakonu, a u odnosu na njegove ovlasti u rukovodjenju treba samo predvidjeti da ima ovlasti utvrdjena u Ustavu Federacije, Zakonu o upravi i drugim federalnim zakonima.

Clanak 27.

U federalnim organima uprave u kojima, sukladno federalnim zakonom, postoji zamjenik rukovoditelja federalnog organa uprave, njegova ovlasti u rukovodjenju treba predvidjeti sukladno Ustavu Federacije, Zakonu o upravi i drugim federalnim zakonima u kojima su utvrdjena ovlasti zamjenika rukovoditelja federalnog organa uprave.
2. Rukovodjenje organizacijskim jedinicama

Clanak 28.

Radom temeljne organizacijske jedinice rukovodi, po pravilu, rukovodeci sluzbenik, a izuzetno, drugi sluzbenik kome je povjereno rukovodjenje radom temeljne organizacijske jedinice. Rukovodeci sluzbenik kojem je povjereno rukovodjenje radom temeljne organizacijske jedinice ima ovlastenja da organizira, objedinjuje i usmjerava rad te jedinice, odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno, odnosno kvalitetno vrsenje poslova i zadataka iz djelokruga na organizacijske jedinice kojom rukovodi, rasporedjuje poslove i zadatke na organizacijske jedinice u sastavu organizacijske jedinice kojom rukovodi, odnosno na neposredne izvrsitelje, pruza izvrsiteljima potrebnu strucnu pomoc u radu i obnasa najslozenije poslove i zadatke iz djelokruga
organizacijske jedinice kojom rukovodi. Rukovodeci sluzbenik za svoj rad i rad organizacijske jedinice
kojm rukovodi odgovara rukovoditelju federalnog organa uprave.

Clanak 29.

Inspektoratom, kao temeljnom ili kao unutarnjom organizacijskom jedinicom, rukovodi glavni federalni inspektor, a njegova ovlasti u rukovodjenju inspektoratom uredjuju se pravilnikom o unutaranjem ustrojstvu federalnog organa uprave. Glavni federalni inspektor za svoj rad i rad inspektorata kojim rukovodi odgovara rukovoditelju federalnog organa uprave.

Clanak 30.

Ako temeljnom organizacijskom jedinicom ne rukovodi rukovodeci sluzbenik, rukovodjenje obnasaju:
1. sektorom, odjeljenjem, centrom, uredom, servisom i sluzbom nacelnik sektora, odjeljenja, centra, ureda, servisa i sluzbe, i 2. kabinetomsef kabineta.

Clanak 31.

Unutarnjom organizacijskom jedinicom odsjekom, skupinom, pisarnicom, stanicom i racunovodstvom rukovodi sef. Sefovi organizacijskih jedinica iz stavka 1. ovog clanka kojima je povjereno rukovodjenje tom jedinicom ovlasteni su da neposredno organiziraju vrsenje poslova u organizacijskoj jedinici, dodjeljuju djelatnicima poslove u rad, daju naputke za vrsenje pojedinih poslova i neposredno obavljaju najslozenije poslove iz djelokruga organizacijske jedinice kojom rukovode. Sefovi za svoj rad i rad organizacijske jedinice kojom rukovode,
neposredno odgovaraju rukovodecem sluzbeniku koji rukovodi temeljnom organizacijskom jedinicom u cijem se sastavu nalazi unutarnja organizacijska jednica i rukovoditelju federalnog organa uprave.
3. Strucni kolegij

Clanak 32.

U federalnom organu uprave moze se formirati strucni kolegij. Strucni kolegij raspravlja nacelna i druga pitanja iz djelokruga federalnog organa uprave i daje misljenje rukovoditelju federalnog organa uprave za rjesavanje tih pitanja. Sastav i djelokrug strucog kolegija utvrdjuje se pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave. 4. Radne skupine i druga radna tijela

Clanak 33.

Za izvrsenje pojedinih slozenijih poslova i zadataka, koji zahtijevaju rad rukovodecih sluzbenika i djelatnika razlicitih profila iz dviju ili vise organizacijskih jedinica, mogu se formirati u federalnom organu uprave stalne ili povremene komisije, radne skupine i druga radna tijela. Sastav, zadatke, dinamiku i druge uvjete rada komisija, skupina i tijela iz stavka 1. ovog clanka, utvrdjuje rukovoditelj federalnog organa uprave.

VII SURADNJA U OBAVLJANJU POSLOVA I ZADATAKA

Clanak 34.

U izvrsavanju poslova i zadataka iz nadleznosti federalnog organa uprave ti organi su obvezni osigurati sljedecu suradnju, i to:
1. izmedju organizacijskih jedinica unutar federalnog organa uprave, odnosno radnih mjesta koju osuguravaju rukovodec i sluzbenici i drugi sluzbenici koji rukovode temeljnim, odnosno unutarnjim organizacijskim jedinicama,
2. federalnog organa uprave s drugim federalnim organima uprave koja se ponajprije odnosi na pitanja provodjenja programa rada federalnog organa uprave i osiguranja jedinstvenih stavova u pogledu primjene federalnih propisa iz odgovarajuce oblasti,
3. federalnog organa uprave s odgavarajucim organima uprave kantonazupanija, odnosno gradskim i opcinskim
sluzbama za upravu u pogledu pravilne i jedinstvene primjene federalnih propisa za cije su provodjenje nadlezni
ti organi i sluzbe. Nacin ostvarivanja suradnje iz stavka 1. ovog clanka uredjuje se pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave.

Clanak 35.

Ako je zakljuckom ili drugim aktom Vlade Federacije, odnosno aktom Parlamenta Federacije Bosne i Hercegoivne, odredjeno da dva ili vise federalnih organa uprave zajedno pripreme propis, odnosno drugi materijal, ili da izvrse drugi zadatak, rukovoditelji tih organa uprave duzni su odmah, po dobivanju takvog zakljucka, odnosno akta da dogovorno utvrde nacin izvrsavanja zajednickog zadatka, i da formiranju zajednic ko radno tijelo za izvrsenje takvog zadatka.

Clanak 36.

Pri izradi zakona ili drugog propisa iz svog djelokruga federalni organi uprave duzni su ostvariti medjusobnu suradnju u pitanjima od zajednickog inetersa, i osigurati uskladjenost stavova u pitanjima koja se uredjuju zakonom, odnosno drugim propisom. Suradnja iz stavka 1. ovog clanka obvezno se mora ostvariti s Uredom za zakonodavstvo Vlade Federacije, radi osiguranja metodoloskog jedinstva i pravne tehnike u pripremanju i izradi
propisa i njihove suglasnosti s Ustavom Federacije i pravnim sustavom i osigurati uskladjenost propisa s misljenjem Ureda za zakonodavstvo. Suradnja se obvezno mora ostvariti i sa Federalnim ministarstvom pravde u odnosu na pitanja koja se odnose na sankcije i organizaciju i funkcioniranje organa uprave u Federaciji i njihove medjusobne odnose.

VIII PROGRAMIRANJE I PLANIRANJE RADA

Clanak 37.

Federalni organi uprave imaju program i planove rada. Program rada donosi rukovoditelj federalnog organa uprave. U programu rada utvrdjuje se, po pravilu, jednogodisnja aktivnost federalnog organa uprave u poslovima i zadacima iz njegovog djelokruga, a koji mora biti uskladjen i s programom rada Vlade Federacije. Na temelju programa rada utvrdjuje se mjesecni plan rada organizacijskih jedinica. U planovima rada iz stavka 4. ovog clanka utvrdjuje se raspored, dinamika, izvrsitelji i drugi uvjeti potrebni za izvrsavanje planiranih poslova i zadataka. Nacin izrade programa rada, odnosno planova rada i nacin ostvarivanja programa i plana rada uredjuju se pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave.

IX RADNI ODNOSI I DISCIPLINSKA ODGOVORNOST

Clanak 38.

U pravilniku o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave uredjuju se ona pitanja iz oblasti radnih odnosa i disciplinske odgovornosti za koja je Zakonom o radnim odnosima predvidjeno da se uredjuju pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu.

X JAVNOST RADA

Clanak 39.

Javnost rada federalnog organa uprave ostvaruje se putem podnosenja izvjesca o radu Vladi Federacije, odnosno Parlamentu Federacije, a po potrebi i predsjedniku i dotpredsjedniku Federacije, kao i davanje informacija i priopcenja putem sredstava javnog informiranja (TV, radio, tisak i dr.). Izvjescivanje iz stavka 1. ovog clanka vrsi rukovoditelj federalnog organa uprave, a po njegovom odobrenju i drugi sluzbenici federalnog organa uprave. Rukovoditelj federalnog organa uprave duzan je odrediti pitanja koja ne mogu biti predmet javnog informiranja. Nacin ostvarivanja javnosti rada iz ovog clanka blize se uredjuje pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave.

XI UNUTARNJE USTROJSTVO FEDERALNE UPRAVE I FEDERALNE USTANOVE U SASTAVU FEDERALNOG MINISTARSTVA

Clanak 40.

Ako je federalnim zakonom utvrdjeno da se u sastavu federalnog ministarstva nalazi federalna uprava ili federalna ustanova, unutarnje ustrojstvo te uprave, odnosno ustanove utvrdjuje se, kao posebna cjelina, u okviru pravilnika o unutarnjem ustrojstvu federalnog ministarstva u cijem se sastavu nalaze. Unutarnje ustrojstvo, uprave i ustanove iz stavka 1. ovog clanka sadrzi unutarnje ustrojstvo, vrste i djelokrug organizacijskih jedinica, sistematizaciju radnih mjesta i rukovodjenje i odgovornost u rukovodjenju federalnom upravom i federalnom
ustanovom u sastavu federalnog ministarstva.

XII PRIMJENA OVE UREDBE NA STRUCNE I DRUGE SLUZBE

Clanak 41.

Odredbe ove uredbe sukladno se primjenjuju i na izradu pravilnika o unutarnjem ustrojstvu strucnih sluzbi Vlade Federacije, Ureda za zakonodavstvo Vlade Federacije, i drugih sluzbi, biroa i tijela koja osniva Vlada Federacije, kao i druge organe i tijela za koje je federalnim zakonom ili drugim propisom tako predvidjeno.


XIII POSTUPAK IZRADE PRAVILNIKA O UNUTARNJEM USTROJSTVU

Clanak 42.

Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave donosi rukovoditelj federalnog organa uprave uz suglasnost Vlade Federacije. Pri izradi pravilnika o unutarnjem ustrojstvu, federalni organ uprave, prema potrebi, ostvaruje potrebnu suradnju s drugim federalnim organima uprave, a posebno u pitanjima koja se odnose na razgranicenja poslova koji spadaju u nadleznost federalnih organa uprave. Federalni organi uprave duzni su u trazenom roku dostaviti svoje misljenje o pitanjima iz stavka 2. ovog clanka.

Clanak 43.

Prijedlog pravilnika o unutarnjem ustrojstvu federalnog organa uprave izradjen na nacin predvidjen u clanku 42. ove uredbe, prije dostavljanja Vladi Federacije, obvezno se dostavlja na misljenje Federalnom ministarstvu pravde i Uredu za zakonodavstvo Vlade Federacije. Federalno ministarstvo pravde i Ured za zakonodavstvo Vlade Federacije, u okviru svoje nadleznosti daju misljenje o prijedlogu pravilnika iz stavka 1. ovog clanka s gledista njihove suglasnosti s odredbama ove uredbe, odnosno s gledista njihove suglasnosti sa zakonima iz clanka 2. ove uredbe. Rukovoditelj federalnog organa uprave duzan je osigurati uskladjenost prijedloga pravilnika o unutarnjem ustrojstvu s misljenjem organa iz stavka 1. ovog clanka. Rukovoditelj federalnog organa uprave duzan je, prilikom podnosenja prijedloga pravilnika o unutarnjem ustrojstvu Vladi Federacije, radi davanja suglasnosti, uz pravilnik dostaviti i misljenja organa iz stavka 2. ovog clanka, data na prijedlog tog pravilnika, a u obrazlozenje uz pravilnik treba dati izjasnjenje za primjedbe koje nisu usvojene i razloge zbog cega nisu usvojene.

Clanak 44.

U obrazlozenju pravilnika daje se, po pravilu, izjasnjenje o broju organizacijskih jedinica i broju izvrsitelja s podacima o opsegu poslova za cije je izvrsenje nuzdan predlozeni broj izvrsitelja.

XIV PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clanak 45.

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje primjena Uredbe o nacelima za utvrdjivanje unutrasnje organizacije republickih organa uprave i republickih upravnih organizacija Novi precisceni tekst ("Sluzbeni list SR BiH", broj 2/92) i drugih propisa kojima se uredjuje ova materija, a koji se primjenjuju na teritoriju Federacije do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Clanak 46.

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

V broj 82/98
2. travnja 1998. godine
Sarajevo
Premijer
Edhem Bicakcic, v. r.