Na osnovu clanak 31. Zakona o radnim odnosima i placama sluzbenika organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 13/98), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog federalnog ministra pravde, donosi

UREDBU O POSLOVIMA OSNOVNIH DJELATNOSTI I POMOCNO-TEHNICKIM POSLOVIMA I UVJETIMA ZA NJIHOVO VRSENJE U ORGANIMA UPRAVE I SLUDJBAMA ZA UPRAVU U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE


I OPCA ODREDBA

Clanak 1.

Ovom uredbom utvrdjuju se poslovi koji spadaju u osnovnu djelatnost, odnosno u pomocnotehnicke poslove, stupanj slozenosti poslova i uvjeti za njihovo vrsenje iz nadleznosti federalnih organa uprave i federalnih ustanova, zupanijskihkantonalnih organa uprave i zupanijskihkantonalnih ustanova i
gradskih i opcinskih sluzbi za upravu u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: organi uprave i sluzbe za upravu).

II JEDINSTVENI NAZIVI ZA POSLOVE IZ NADLEDJNOSTI ORGANA UPRAVE I SLUDJBI ZA UPRAVU

Clanak 2.

Poslovi iz nadleznosti organa uprave i sluzbi za upravu razvrstavaju se u grupe koje cine jedinstvene nazive za poslove iste grupe. Grupe poslova iz stavka 1. ovog clanka odredjuju se prema vrsti, stupnju slozenosti i srodnosti poslova, sukladno ovoj uredbi.

Clanak 3.

Poslovi koji su zakonom i drugim propisima stavljeni u nadleznost organa uprave i sluzbi za upravu, predstavljaju:
1. poslove osnovnih djelatnosti, i
2. pomocnotehnicke poslove.

1. Poslovi osnovnih djelatnosti

Clanak 4.

Poslovi osnovnih djelatnosti dijele se u sljedece grupe, i to:
1. upravno rjesavanje,
2. upravnonadzorne,
3. normativnopravne,
4. studijskoanaliticke,
5. strucnooperativne,
6. informacionodokumentacione,
7. racunovodstvenomaterijalne,
8. administrativnotehnicke poslove.

Clanak 5.

Poslovi upravnog rjesavanja obuhvataju narocito:
1. vodjenje upravnog postupka i rjesavanje u upravnim
stvarima u drugom stupnju,
2. vodjenje upravnog postupka i rjesavanje najslozenijih upravnih stvari u prvostupanjskom upravnom postupku na temelju razlicitih dokaznih sredstava (poseban ispitni postupak),
3. pruzanje pravne pomoci davanjem strucnih objasnjenja,sastavljanje podnesaka i vrsenje drugih poslova pravne pomoci, sukladno zakonu,
4. rjesavanje jednostavnijih upravnih stvari u prvostupanjskom postupku (skraceni ispitni postupak),
5. izrada i donosenje pojedinacnih akata koja se odnose na izdavanje odobrenja, suglasnosti, registracija i drugih akata predvidjenih zakonom i drugim propisima,
6. izrada i donosenje pojedinacnih akata koji se odnose na prava, duznosti i odgovornosti iz radnog odnosa ili u svezi radnog odnosa,
7. vodjenje postupka radi utvrdjivanja cinjenica o kojima se ne vodi sluzbena evidencija i izdavanje odgovarajucih uvjerenja o tim cinjenicama,
8. sprovodjenje administrativnog izvrsenja rjesenja i zakljucaka.
Poslovi iz toc. 1. i 3. stavka 1. ovog clanka su najslozeniji, poslovi iz toc. 4. do 6. su slozeni, a poslovi iz toc. 7. i 8. su jednostavniji.

Clanak 6.

Upravnonadzorni poslovi obuhvataju narocito:
1. nadzor nad zakonitoscu akata kojima se rjesava u upravnim stvarima,
2. nadzor nad zakonitoscu rada institucija koje imaju javna ovlascenja, i
3. inspekcijski nadzor. Poslovi iz stavka 1. ovog clanka su najslozeniji.

Clanak 7.

Normativnopravni poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu koncepcija i teza za donosenje zakona, drugih propisa i opcih akata,
2. izradu prednacrta, nacrta i prijedloga zakona, drugih propisa i opcih akata, kao i pripremanje izmjena i dopuna tih propisa,
3. davanje strucnih misljenja o prednacrtima, nacrtima i prijedlozima zakona, drugih propisa i opcih akata, i o nacrtima medjunarodnih sporazuma i ugovora,
4. strucnu obradu sistematskih i drugih pitanja koja sluze za izradu zakona, drugih propisa i opcih akata,
5. pruzanje strucne pomoci u vezi metodoloskog jedinstva u izradi zakona, drugih propisa i opcih akata, i
6. pripremanje strucnih misljenja i objasnjenja za primjenu zakona, drugih propisa i opcih akata, povodom upita gradjana, pravnih osoba i drugih subjekata, ili po sluzbenoj duznosti.
Poslovi iz stavka 1. ovog clanka su najslozeniji.

Clanak 8.

Studijskoanaliticki poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu analiza, izvjestaja, informacija i drugih strucnih materijala na temelju odgovarajucih podataka,
2. izradu prednacrta, nacrta i prijedloga proracuna, zavrsnog racuna i opceg bilansa sredstava,
3. izradu elaborata, studija i programa u odredjenoj oblasti, kao i projektnih zadataka,
4. izradu metodologija (klasifikacije, nomenklature i sl.),
5. pripremanje programa istrazivanja u pojedinoj oblasti i predlaganje metodoloskih rjesenja,
6. strucnu obradu sistemskih rjesenja od znacaja za odgovarajucu oblast,
7. izradu analitickih, informativnih i drugih materijla u okviru propisane metodologije (tipski izvjestaji, redovne ili periodicne informacije i sl.). Poslovi iz toc. 1. do 6. stavka 1. ovog clanka su najslozeniji, a poslovi iz tocke 7. su slozeni.

Clanak 9.

Strucnooperativni poslovi obuhvataju narocito:
1. provodjenje politike i izvrsavanje zakona, drugih propisa i opcih akata i s tim u svezi utvrdjivanja stanja u odgovarajucoj oblasti i njihove posljedice,
2. poduzimanje odgovarajucih mjera radi izvrsenja poslova iz prethodne tocke,
3. informiranje nadleznih organa o stanju i problemima o odredjenoj oblasti i predlaganje mjera radi utvrdjivanja politike i mjera za uredjivanje odredjenih pitanja kojima se osigurava potpuno provodjenje utvrdjene politike i izvrsavanje zakona, drugih propisa i opcih akata,
4. pracenje i proucavanje stanja i pojava u odredjenoj oblasti na temelju prikupljanja podataka ili podataka koje dostavljaju drugi organi ili pravne osobe i obradjivanje tih podataka sa prijedlogom mjera za rjesavanje utvrdjenih problema,
5. uspostavljanje, izradu, vodjenje i odrzavanje evidencija u odgovarajucoj oblasti,
6. pracenje i istrazivanje promjena i pojava u odgovarajucoj oblasti i izradu potrebne dokumentacije,
7. prikupljanje, sredjivanje, evidentiranje, kontrolu, mjerenje, osmatranje i obradu podataka prema metodoloskim i drugim uputstvima i uspostavljanje dokumentacijskih materijala,
8. usmeno prevodjenje i prevodjenje tekstova na strane jezike i sa stranih jezika,
9. lektoriranje normativnih akata, analiza, izvjestaja i drugih pisanih metarijala,
10. pracenje izvrsenja proracuna,
11. prikupljanje odredjenih podataka putem kontrolora anketara, popisivaca i slicno i izrada odgovarajucih materijala o tim pitanjima.
Poslovi iz toc. 1. do 9. stavka 1. ovog clanka su najslozeniji, poslovi iz tocke 10. su slozeniji, a poslovi iz tocke 11. su jednostavniji.

Clanak 10.

Informacionodokumentacioni poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu planova i programa razvoja i povezivanja informacionog sistema i njegovo funkcioniranje,
2. izradu metodologija i standarda za formiranje, razvijanje i odrzavanje banke podataka, analizu podataka i njihovo publiciranje,
3. izradu projekata i programa informacionog sistema i automatske obrade podataka,
4. uredjivanje i redakciju biltena, publikacija, brosura i drugih informativnih materijala i poslovi u svezi njihovog izdavanja,
5. informisanje javnosti o radu organa uprave i sluzbi za upravu i drugih organa vlasti,
6. obradu jednostavnijih programa za automatsku obradu podataka,
7. prikupljanje, sredjivanje i obradu odredjenih podataka za vrsenje pojedinih informacionodokumentacionih poslova. Poslovi iz toc. 1. do 5. su najslozeniji, poslovi iz tocke 6. su
slozeni, a poslovi iz tocke 7. su jednostavniji.

Clanak 11.

Racunovodstvenomaterijalni poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu odgovarajucih akata za izvrsavanje predracuna, odnosno proracuna, financijskih planova i zavrsnih racuna,
2. vrsenje knjigovodstvenih i blagajnickih poslova,
3. obracun placa i drugih naknada,
4. poslove likvidature i fakturisanja,
5. planiranje i nabavku opreme, potrosnog materijala i druge financijskomaterijalne poslove.
Poslovi iz stavka 1. ovog clanka su jednostavniji.

Clanak 12.

Administrativnotehnicki poslovi obuhvataju narocito:
1. ovjeravanje potpisa, rukopisa i prijepisa,
2. vodjenje sluzbenih evidencija i izdavanje uvjerenja,
potvrda i drugih akata o cinjenicama o kojima se vodi
sluzbena evidencija,
3. vrsenje poslova tehnickog tajnika,
4. vrsenje poslova kancelarijskog poslovanja i arhiviranje
predmeta i akata.
Poslovi iz stavka 1. ovog clanka su jednostavniji.

2. Pomocnotehnicki poslovi

Clanak 13.

Pomocnotehnicki poslovi dijele se u sljedece grupe, i to:
1. operativnotehnicki, i
2. pomocni.

Clanak 14.

Operativnotehnicki poslovi obuhvataju narocito:
1. rad na racunaru,
2. daktilografske poslove i poslove tehnickog crtaca,
3. rukovanje uredjajima za kopiranje, umnozavanje i mikrofilmovanje materijala,
4. stenografski poslovi i poslovi snimanja sjednica putem tehnickih sredstava,
5. investiciono i tekuce odrzavanje objekata, uredjaja i tehnickih sredstava rada i opreme,
6. upravljanje motornim vozilima i odrzavanje vozila,
7. poslove ugostiteljstva i PTT poslove,
8. planiranje i nabavka roba i vrsenje usluga za potrebe rada organa uprave, odnosno sluzbi za upravu,
9. fizicko osiguranje zgrada i objekata (unutarnje i vanjsko).
Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji poslovi iz toc. 1. do 7. stavka 1. ovog clanka mogu se odrediti kao najslozeniji, slozeni ili jednostavniji, ovisno od vrste sredstava rada, koja se koriste u
radu, a poslovi iz toc. 8. i 9. su jednostavniji.

Clanak 15.

Pomocni poslovi obuhvataju narocito:
1. pakovanje, otpremanja i dostavu sluzbene poste,
2. kurirske poslove,
3. odrzavanje cistoce,
4. druge pomocne poslove.

Clanak 16.

Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji organa uprave, odnosno sluzbi za upravu, u okviru sistematizacije radnih mjesta, vrsi se razvrstavanje poslova iz nadleznosti tih organa i sluzbi, u grupe utvrdjene u cl. 5. do 15. ove uredbe.Razvrstavanje poslova u grupe vrsi se iza opisa poslova svakog radnog mjesta na nacin sto se odredjuje sljedece: da li poslovi spadaju u osnovnu djelatnost ili u pomocnotehnicke poslove, naziv grupe iz clanka 4., odnosno clanka 13. ove uredbe, u koju poslovi spadaju i slozenost poslova. Razvrstavanje poslova u grupe vrsi se sukladno kriterijima koji su utvrdjeni u odredbama cl. 5. do 12. i cl. 14. i 15. ove uredbe. Ako neki od poslova iz nadleznosti organa uprave, odnosno sluzbe za upravu nije obuhvacen odredbama cl. 5. do 12. i cl. 14. i 15. ove uredbe, njihovo razvrstavanje u odredjenu grupu vrsi se prema vrsti, srodnosti i slozenosti u onu grupu kojoj, prema predvidjenim kriterijima, najblize ili u najvecem opsegu pripadaju ti poslovi.

Clanak 17.

Izuzetno, opcinske, odnosno gradske sluzbe za upravu mogu, ako to potrebe i mogucnosti nalazu, slozenost poslova utvrdjenu u clanku 5. i cl. 8. do 10. ove uredbe odrediti za jedan stupanj nizi od utvrdjenog, sto se odredjuje pravilnikom o unutarnjoj organizaciji tih sluzbi.

III UVJETI ZA VRSENJE POSLOVA IZ NADLEDJNOSTI ORGANA UPRAVE I SLUZBI ZA UPRAVU

Clanak 18.

Poslove iz nadleznosti organa uprave i sluzbi za upravu mogu vrsiti osobe koje ispunjavaju uvjete propisane zakonom, drugim propisima i ovom uredbom. Uvjete za vrsenje poslova predstavljaju: vrsta i stupanj skolske, odnosno strucne spreme, strucni ispit, radni staz, po potrebi odgovarajuci oblik strucnog osposobljavanja i drugi uvjeti propisani zakonom, drugim propisima i ovom uredbom.

Clanak 19.

Pod skolskom spremom podrazumijeva se zavrseno skolovanje odredjene razine, o cemu je izdata javna isprava.

Clanak 20.

Za vrsenje najslozenijih poslova upravnog rjesavanja i normativno pravnih poslova sluzbenici moraju imati zavrsen fakultet, odnosno VII/1 stupanj strucne spreme pravnog smjera i najmanje tri godine radnog staza, ako zakonom nije drukcije odredjeno. Za vrsenje slozenih poslova iz stavka 1. ovog clanka sluzbenici moraju imati zavrsenu najmanje visu skolu, odnosno VI/1 stupanj strucne spreme pravnog ili upravnog smjera i najmanje dvije godine radnog staza, ako zakonom nije drukcije odredjeno. Izuzetno, za vrsenje odredjenih slozenih poslova upravnog rjesavanja moze se kao uvjet predvidjeti i druga vrsta (smjer) skolske spreme, ako to vise odgovara prirodi poslova. Za vrsenje poslova iz clanka 6. i cl. 8. do 12. i cl. 14. i 15. ove uredbe sluzbenici moraju imati:
1) na najslozenijim poslovimazavrsen fakultet, odnosno VII/1 stupanj strucne spreme odgovarajuceg smjera i najmanje tri godine radnog staza,
2) na slozenim poslovima zavrsenu visu skolu, odnosno VI/1 stupanj strucne spreme odgovarajuceg smjera i najmanje dvije godine radnog staza,
3) na jednostavnijim poslovima zavrsenu srednju skolu, odnosno III, IV ili V stupanj strucne spreme
odgovarajuceg smjera i najmanje sest mjeseci radnog staza.
Na slozenim, odnosno jednostavnijim operativnotehnickim poslovima iz clanka 14. ove uredbe moze raditi i visokokvalifikovani, odnosno kvalifikovani namjestenik. Na pomocnim poslovima iz clanka 15. ove uredbe moze raditi namjestenik koji ima zavrsenu osnovnu skolu, i po potrebi, radni staz do sest mjeseci.

Clanak 21.

Radni staz iz clanka 20. ove uredbe odredjuje se za osnovna sluzbena zvanja utvdjena u clanku 62. stavak 2. Zakona o radnim odnosima i placama sluzbenika organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Zakon o radnim odnosima).

Clanak 22.

Kao radni staz za rad na poslovima iz clanka 4., odnosno clanka 13. ove uredbe racuna se radni staz utvrdjen u stavku 2. clanka 27. Zakona o radnim odnosima, s tim sto se u radni staz racuna i vjezbenicki staz iz stavka 2. clanka 38. istog zakona.

Clanak 23.

Pod strucnim ispitom podrazumjeva se ispit polozen pred komisijama iz clanka 29. Zakona o radnim odnosima, a sukladno Uredbi o uvjetima i nacinu polaganja strucnog upravnog ispita sluzbenika organa uprave i sluzbi za upravu ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 24/98). Sukladno odredbi clanka 27. stavak 1. Zakona o radnim odnosima, strucni ispit polazu sluzbenici i vjezbenici koji vrse poslove iz cl. 5. do 10. i clanka 12. ove uredbe, osim poslova iz clanka 9. stavak 1. tocka 11. i clanka 10. stavak 1. toc. 6. i 7.

Clanak 24.

Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji organa uprave i sluzbi za upravu, u okviru sistematizacije radnih mjesta, vrsi se konkretno odredjivanje vrste i stupnja skolske spreme, strucni ispit i radni staz za svako radno mjesto, a prema kriterijima utvrdjenim u cl. 20. do 23. ove uredbe. Odredjivanje uvjeta iz stavka 1. ovog clanka vrsi se iza opisa poslova svakog radnog mjesta.

IV NACIN PROVODJENJA PROBNOG RADA

Clanak 25.

Sluzbenik, u tijeku trajanja probnog rada, vrsi poslove onog radnog mjesta na koje je primljen u radni odnos. Poslove iz stavka 1. ovog clanka sluzbenik vrsi pod neposrednim strucnim nadzorom i uz strucnu pomoc rukovoditelja organizacijske jedinice u koju je rasporedjen, odnosno drugog
sluzbenika kojeg odredi rukovoditelj organa uprave, odnosno sluzbe za upravu.
Po isteku probnog rada rukovoditelj organa uprave, odnosno sluzbe za upravu, vrsi ocjenu pokazanog rada na temelju izvjesca sluzbenika iz stavka 2. ovog clanka koji, je vrsio nadzor nad radom sluzbenika na probnom radu. Ocjena pokazanog rada mora se temeljiti na podacima o pokazanom strucnom znanju, zalaganju i postignutim rezultatima rada, odgovornosti i u radu i radnoj disciplini, blagovremenosti i urednosti u izvrsavanju poslova za vrijeme trajanja probnog rada.

V PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clanak 26.

Odredbe ove uredbe primjenjuju se i na sluzbenike i namjestenike u sluzbama i drugim tijelima organa vlasti iz clanka 168. st. 1. i 2. Zakona o radnim odnosima, ako drugim zakonom nije drukcije odredjeno.

Clanak 27.

Organi uprave i sluzbe za upravu duzni su uskladiti pravilnike o unutarnjoj organizaciji sa odredbama ove uredbe u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ove uredbe.

Clanak 28.

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje primjena Uredbe o nazivima poslova i zadataka i uslovima za njihovo vrsenje u organima uprave ("Sluzbeni list SR BiH"", broj 11/89) i drugih propisa kojima se uredjuje ova materija, a koji se primjenjuju na teritoriju Federacije Bosne i Hercegovine do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Clanak 29.

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

V broj 263/98
15. listopada 1998. godine
Sarajevo


Premijer
Edhem Bicakcic, v. r.