Na osnovu clana 31. Zakona o radnim odnosima i placama sluzbenika organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 13/98), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog federalnog ministra pravde, donosi

UREDBU O POSLOVIMA OSNOVNIH DJELATNOSTI I POMOCNO-TEHNICKIM POSLOVIMA I UVJETIMA ZA NJIHOVO VRSENJE U ORGANIMA UPRAVE I SLUDJBAMA ZA UPRAVU U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE

I OPCA ODREDBA

Clan 1.

Ovom uredbom utvrdjuju se poslovi koji spadaju u osnovnu djelatnost, odnosno u pomocnotehnicke poslove, stepen slozenosti poslova i uvjeti za njihovo vrsenje iz nadleznosti federalnih organa uprave i federalnih ustanova, kantonalnih zupanijskih organa uprave i kantonalnih zupanijskih ustanova i
gradskih i opcinskih sluzbi za upravu u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: organi uprave i sluzbe za upravu).

II JEDINSTVENI NAZIVI ZA POSLOVE IZ NADLEDJNOSTI ORGANA UPRAVE I SLUZBI ZA UPRAVU

Clan 2.

Poslovi iz nadleznosti organa uprave i sluzbi za upravu razvrstavaju se u grupe koje cine jedinstvene nazive za poslove iste grupe. Grupe poslova iz stava 1. ovog clana odredjuju se prema vrsti,
stepenu slozenosti i srodnosti poslova, u skladu sa ovom uredbom.

Clan 3.

Poslovi koji su zakonom i drugim propisima stavljeni u nadleznost organa uprave i sluzbi za upravu, predstavljaju:
1. poslove osnovnih djelatnosti, i
2. pomocnotehnicke poslove.

1. Poslovi osnovnih djelatnosti

Clan 4.

Poslovi osnovnih djelatnosti dijele se u sljedece grupe, i to:
1. upravno rjesavanje,
2. upravnonadzorne,
3. normativnopravne,
4. studijskoanaliticke,
5. strucnooperativne,
6. informacionodokumentacione,
7. racunovodstvenomaterijalne,
8. administrativnotehnicke poslove.

Clan 5.

Poslovi upravnog rjesavanja obuhvataju narocito:
1. vodjenje upravnog postupka i rjesavanje u upravnim stvarima u drugom stepenu,
2. vodjenje upravnog postupka i rjesavanje najslozenijih upravnih stvari u prvostepenom upravnom postupku na osnovu razlicitih dokaznih sredstava (poseban ispitni postupak),
3. pruzanje pravne pomoci davanjem strucnih objasnjenja, sastavljanje podnesaka i vrsenje drugih poslova pravne pomoci, u skladu sa zakonom,
4. rjesavanje jednostavnijih upravnih stvari u prvostepenom postupku (skraceni ispitni postupak),
5. izrada i donosenje pojedinacnih akata koja se odnose na izdavanje odobrenja, saglasnosti, registracija i drugih akata predvidjenih zakonom i drugim propisima,
6. izrada i donosenje pojedinacnih akata koji se odnose na prava, duznosti i odgovornosti iz radnog odnosa ili u vezi radnog odnosa,
7. vodjenje postupka radi utvrdjivanja cinjenica o kojima se ne vodi sluzbena evidencija i izdavanje odgovarajucih uvjerenja o tim cinjenicama,
8. sprovodjenje administativnog izvrsenja rjesenja i zakljucaka.
Poslovi iz tac. 1. i 3. stava 1. ovog clana su najslozeniji, poslovi iz tac. 4. do 6. su slozeni, a poslovi iz tac. 7. i 8. su jednostavniji.

Clan 6.

Upravnonadzorni poslovi obuhvataju narocito:
1. nadzor nad zakonitoscu akata kojima se rjesava u upravnim stvarima,
2. nadzor nad zakonitoscu rada institucija koje imaju javna ovlastenja, i
3. inspekcijski nadzor.
Poslovi iz stava 1. ovog clana su najslozeniji.

Clan 7.

Normativnopravni poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu koncepcija i teza za donosenje zakona, drugih propisa i opcih akata,
2. izradu prednacrta, nacrta i prijedloga zakona, drugih propisa i opcih akata, kao i pripremanje izmjena i dopuna tih propisa,
3. davanje strucnih misljenja o prednacrtima, nacrtima i prijedlozima zakona, drugih propisa i opcih akata, i o nacrtima medjunarodnih sporazuma i ugovora,
4. strucnu obradu sistemskih i drugih pitanja koja sluze za izradu zakona, drugih propisa i opcih akata,
5. pruzanje strucne pomoci u vezi metodoloskog jedinstva u izradi zakona, drugih propisa i opcih akata, i
6.pripremanje strucnih misljenja i objasnjenja za primjenu zakona, drugih propisa i opcih akata, povodom upita gradjana, pravnih osoba i drugih subjekata, ili po sluzbenoj duznosti.
Poslovi iz stava 1. ovog clana su najslozeniji.

Clan 8.

Studijskoanaliticki poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu analiza, izvjestaja, informacija i drugih strucnih materijala na osnovu odgovarajucih podataka,
2. izradu prednacrta, nacrta i prijedloga proracuna, zavrsnog racuna i opceg bilansa sredstava,
3. izradu elaborata, studija i programa u odredjenoj oblasti, kao i projektnih zadataka,
4. izradu metodologija (klasifikacije, nomenklature i sl.),
5. pripremanje programa istrazivanja u pojedinoj oblasti i predlaganje metodoloskih rjesenja,
6. strucnu obradu sistemskih rjesenja od znacaja za odgovarajucu oblast,
7. izradu analitickih, informativnih i drugih materijala u okviru propisane metodologije (tipski izvjestaji, redovne ili periodicne informacije i sl.).
Poslovi iz tac. 1. do 6. stava 1. ovog clana su najslozeniji, a poslovi iz tacke 7. su slozeni.

Clan 9.

Strucnooperativni poslovi obuhvataju narocito:
1. provodjenje politike i izvrsavanje zakona, drugih propisa i opcih akata i s tim u vezi utvrdjivanja stanja u odgovarajucoj oblasti i njihove posljedice,
2. poduzimanje odgovarajucih mjera radi izvrsenja poslova iz prethodne tacke,
3. informisanje nadleznih organa o stanju i problemima o odredjenoj oblasti i predlaganje mjera radi utvrdjivanja politike i mjera za uredjivanje odredjenih pitanja kojima se osigurava potpuno provodjenje utvrdjene politike i izvrsavanje zakona, drugih propisa i opcih akata,
4. pracenje i proucavanje stanja i pojava u odredjenoj oblasti na osnovu prikupljanja podataka ili podataka koje dostavljaju drugi organi ili pravne osobe i obradjivanje tih podataka sa prijedlogom mjera za rjesavanje utvrdjenih problema,
5. uspostavljanje, izradu, vodjenje i odrzavanje evidencija u odgovarajucoj oblasti,
6. pracenje i istrazivanje promjena i pojava u odgovarajucoj oblasti i izrada potrebne dokumentacije,
7. prikupljanje, sredjivanje, evidentiranje, kontrolu, mjerenje, osmatranje i obradu podataka prema metodoloskim i drugim uputstvima i uspostavljanje dokumentacijskih materijala,
8. usmeno prevodjenje i prevodjenje tekstova na strane jezike i sa stranih jezika,
9. lektorisanje normativnih akata, analiza, izvjestaja i drugih pisanih metarijala,
10. pracenje izvrsenja proracuna,
11. prikupljanje odredjenih podataka putem kontrolora, anketara, popisivaca i slicno i izrada odgovarajucih materijala o tim pitanjima.
Poslovi iz tac. 1. do 9. stava 1. ovog clana su najslozeniji, poslovi iz tacke 10. su slozeniji, a poslovi iz tacke 11. su jednostavniji.

Clan 10.

Informacionodokumentacioni poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu planova i programa razvoja i povezivanja informacionog sistema i njegovo funkcioniranje,
2. izradu metodologija i standarda za formiranje, razvijanje i odrzavanje banke podataka, analizu podataka i njihovo publiciranje,
3. izradu projekata i programa informacionog sistema i automatske obrade podataka,
4. uredjivanje i redakciju biltena, publikacija, brosura i drugih informativnih materijala i poslovi u vezi njihovog izdavanja,
5. informisanje javnosti o radu organa uprave i sluzbi za upravu i drugih organa vlasti,
6. obradu jednostavnijih programa za automatsku obradu podataka,
7. prikupljanje, sredjivanje i obradu odredjenih podataka za vrsenje pojedinih informacionodokumentacionih poslova.
Poslovi iz tac. 1. do 5. su najslozeniji, poslovi iz tacke 6. su slozeni, a poslovi iz tacke 7. su jednostavniji.

Clan 11.

Racunovodstvenomaterijalni poslovi obuhvataju narocito:
1. izradu odgovarajucih akata za izvrsavanje predracuna, odnosno proracuna, finansijskih planova i zavrsnih racuna,
2. vrsenje knjigovodstvenih i blagajnickih poslova,
3. obracun placa i drugih naknada,
4. poslove likvidature i fakturisanja,
5. planiranje i nabavku opreme, potrosnog materijala i druge finansijskomaterijalne poslove.
Poslovi iz stava 1. ovog clana su jednostavniji.

Clan 12.

Administrativnotehnicki poslovi obuhvataju narocito:
1. ovjeravanje potpisa, rukopisa i prijepisa,
2. vodjenje sluzbenih evidencija i izdavanje uvjerenja, potvrda i drugih akata o cinjenicama o kojima se vodi sluzbena evidencija,
3. vrsenje poslova tehnickog sekretara,
4. vrsenje poslova kancelarijskog poslovanja i arhiviranje predmeta i akata.
Poslovi iz stava 1. ovog clana su jednostavniji.

2. Pomocnotehnicki poslovi

Clan 13.

Pomocnotehnicki poslovi dijele se u sljedece grupe, i to:
1. operativnotehnicki, i
2. pomocni.

Clan 14.

Operativnotehnicki poslovi obuhvataju narocito:
1. rad na racunaru,
2. daktilografske poslove i poslove tehnickog crtaca,
3. rukovanje uredjajima za kopiranje, umnozavanje i mikrofilmovanje materijala,
4. stenografski poslovi i poslovi snimanja sjednica putem tehnickih sredstava,
5. investiciono i tekuce odrzavanje objekata, uredjaja i tehnic kih sredstava rada i opreme,
6. upravljanje motornim vozilima i odrzavanje vozila,
7. poslove ugostiteljstva i PTT poslove,
8. planiranje i nabavka roba i vrsenje usluga za potrebe rada organa uprave, odnosno sluzbi za upravu,
9. fizicko osiguranje zgrada i objekata (unutrasnje i vanjsko).
Pravilnikom o unutrasnjoj organizaciji poslovi iz tac. 1. do 7. stava 1. ovog clana mogu se odrediti kao najslozeniji, slozeni ili jednostavniji, ovisno od vrste sredstava rada, koja se koriste u radu, a poslovi iz tac. 8. i 9. su jednostavniji.

Clan 15.

Pomocni poslovi obuhvataju narocito:
1. pakovanje, otpremanja i dostavu sluzbene poste,
2. kurirske poslove,
3. odrzavanje cistoce,
4. druge pomocne poslove.

Clan 16.

Pravilnikom o unutrasnjoj organizaciji organa uprave, odnosno sluzbi za upravu, u okviru sistematizacije radnih mjesta, vrsi se razvrstavanje poslova iz nadleznosti tih organa i sluzbi, u grupe utvrdjene u cl. 5. do 15. ove uredbe. Razvrstavanje poslova u grupe vrsi se iza opisa poslova svakog radnog mjesta na nacin sto se odredjuje sljedece: da li poslovi spadaju u osnovnu djelatnost ili u pomocnotehnicke poslove, naziv grupe iz clana 4., odnosno clana 13. ove uredbe, u koju poslovi spadaju i slozenost poslova. Razvrstavanje poslova u grupe vrsi se u skladu sa kriterijima koji su utvrdjeni u odredbama cl. 5. do 12. i cl. 14. i 15. ove uredbe. Ako neki od poslova iz nadleznosti organa uprave, odnosno sluzbe za upravu nije obuhvacen odredbama cl. 5. do 12. i cl. 14. i 15. ove uredbe, njihovo razvrstavanje u odredjenu grupu vrsi se prema vrsti, srodnosti i slozenosti u onu grupu kojoj, prema predvidjenim kriterijima, najblize ili u najvecem obimu pripadaju ti poslovi.

Clan 17.

Izuzetno, opcinske, odnosno gradske sluzbe za upravu mogu, ako to potrebe i mogucnosti nalazu, slozenost poslova utvrdjenu u clanu 5. i cl. 8. do 10. ove uredbe odrediti za jedan stepen nizi od utvrdjenog, sto se odredjuje pravilnikom o unutrasnjoj organizaciji.

III UVJETI ZA VRSENJE POSLOVA IZ NADLEDJNOSTI ORGANA UPRAVE I SLUDJBI ZA UPRAVU

Clan 18.

Poslove iz nadleznosti organa uprave i sluzbi za upravu mogu vrsiti osobe koje ispunjavaju uvjete propisane zakonom, drugim propisima i ovom uredbom. Uvjete za vrsenje poslova predstavljaju: vrsta i stepen skolske, odnosno strucne spreme, strucni ispit, radni staz, po potrebi odgovarajuci oblik strucnog osposobljavanja i drugi uvjeti propisani zakonom, drugim propisima i ovom uredbom.

Clan 19.

Pod skolskom spremom podrazumijeva se zavrseno skolovanje odredjenog nivoa, o cemu je izdata javna isprava.

Clan 20.

Za vrsenje najslozenijih poslova upravnog rjesavanja i normativno pravnih poslova sluzbenici moraju imati zavrsen fakultet, odnosno VII/1 stepen strucne spreme pravnog smjera i najmanje tri godine radnog staza, ako zakonom nije drukcije odredjeno. Za vrsenje slozenih poslova iz stava 1. ovog clana sluzbenici moraju imati zavrsenu najmanje visu skolu, odnosno VI/1 stepen strucne spreme pravnog ili upravnog smjera i najmanje dvije godine radnog staza, ako zakonom nije drukcije odredjeno. Izuzetno, za vrsenje odredjenih slozenih poslova upravnog rjesavanja moze se kao uvjet predvidjeti i druga vrsta (smjer) skolske spreme, ako to vise odgovara prirodi poslova. Za vrsenje poslova iz clana 6. i cl. 8. do 12. i cl. 14. i 15. ove uredbe sluzbenici moraju imati:
1) na najslozenijim poslovimazavrsen fakultet, odnosno VII/1 stepen strucne spreme odgovarajuceg smjera i najmanje tri godine radnog staza,
2) na slozenim poslovima zavrsenu visu skolu, odnosno VI/1 stepen strucne spreme odgovarajuceg smjera i najmanje dvije godine radnog staza,
3) na jednostavnijim poslovima zavrsenu srednju skolu, odnosno III, IV ili V stepen strucne spreme odgovarajuceg smjera i najmanje sest mjeseci radnog staza.
Na slozenim, odnosno jednostavnijim operativnotehnickim poslovima iz clana 14. ove uredbe moze raditi i visokokvalifikovani, odnosno kvalifikovani namjestenik. Na pomocnim poslovima iz clana 15. ove uredbe moze raditi namjestenik koji ima zavrsenu osnovnu skolu, i po potrebi, radni staz do sest mjeseci.

Clan 21.

Radni staz iz clana 20. ove uredbe odredjuje se za osnovna sluzbena zvanja utvdjena u clanu 62. stav 2. Zakona o radnim odnosima i placama sluzbenika organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Zakon o radnim odnosima).

Clan 22.

Kao radni staz za rad na poslovima iz clana 4., odnosno clana 13. ove uredbe racuna se radni staz utvrdjen u stavu 2. clana 27. Zakona o radnim odnosima, s tim sto se u radni staz racuna i pripravnicki staz iz stava 2. clana 38. istog zakona.

Clan 23.

Pod strucnim ispitom podrazumjeva se ispit polozen pred komisijom iz clana 29. Zakona o radnim odnosima, a u skladu sa Uredbom o uslovima i nacinu polaganja strucnog upravnog ispita sluzbenika organa uprave i sluzbi za upravu ("Sluzbene novine Federacije BiH", broj 24/98).
U skladu sa odredbom clana 27. stav 1. Zakona o radnim odnosima, strucni ispit polazu sluzbenici i pripravnici koji vrse poslove iz cl. 5. do 10. i clana 12. ove uredbe, osim poslova iz clana 9. stav 1. tacka 11. i clana 10. stav 1. tac. 6. i 7.

Clan 24.

Pravilnikom o unutrasnjoj organizaciji organa uprave i sluzbi za upravu, u okviru sistematizacije radnih mjesta, vrsi se konkretno odredjivanje vrste i stepena skolske spreme, strucni ispit i radni staz za svako radno mjesto, a prema kriterijima utvrdjenim u cl. 20. do 23. ove uredbe. Odredjivanje uslova iz stava 1. ovog clana vrsi se iza opisa poslova svakog radnog mjesta.

IV NACIN PROVODJENJA PROBNOG RADA

Clan 25.

Sluzbenik, u toku trajanja probnog rada, vrsi poslove onog radnog mjesta na koje je primljen u radni odnos. Poslove iz stava 1. ovog clana sluzbenik vrsi pod neposrednim strucnim nadzorom i uz strucnu pomoc rukovodioca organizacione jedinice u koju je rasporedjen, odnosno drugog sluzbenika kojeg odredi rukovodilac organa uprave, odnosno sluzbe za upravu. Po isteku probnog rada rukovodilac organa uprave, odnosno sluzbe za upravu, vrsi ocjenu pokazanog rada na osnovu izvjes taja sluzbenika iz stava 2. ovog clana koji, je vrsio nadzor nad radom sluzbenika na probnom radu. Ocjena pokazanog rada mora se temeljiti na podacima o pokazanom strucnom znanju, zalaganju i postignutim rezultatima
rada, odgovornosti u radu i radnoj disciplini, blagovremenosti i urednosti u izvrsavanju poslova za vrijeme trajanja probnog rada.

V PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clan 26.

Odredbe ove uredbe primjenjuju se i na sluzbenike i namjestenike u sluzbama i drugim tijelima organa vlasti iz clana 168. st. 1. i 2. Zakona o radnim odnosima, ako drugim zakonom nije drukcije odredjeno.

Clan 27.

Organi uprave i sluzbe za upravu duzni su uskladiti pravilnike o unutrasnjoj organizaciji sa odredbama ove uredbe u roku od sest mjeseci od dana stupanja na snagu ove uredbe.

Clan 28.

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje primjena Uredbe o nazivima poslova i zadataka i uslovima za njihovo vrsenje u organima uprave ("Sluzbeni list SR BiH"", broj 11/89) i drugih propisa kojima se uredjuje ova materija, a koji se primjenjuju na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Clan 29.

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

V broj 263/98
15. oktobra 1998. godine
Sarajevo


Premijer
Edhem Bicakcic, s. r.