Na temelju clanka 19. stavak 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi

UREDBU O POSTUPKU NABAVE ROBE, USLUGAMA I USTUPANJU RADOVA

I OPCE ODREDBE

Clanak 1.

Ovom uredbom propisuju se pravila, uvjeti i nacin postupanja federalnih organa uprave, federalnih ustanova i drugih federalnih institucija vlasti u postupku nabave roba, obavljanju usluga i ustupanju radova na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), kojima se sredstva osiguravaju u Proracunu Federacije Bosne i Hercegovine. Ova uredba primjenjuje se i na organe uprave zupanijakantona kao i druga tijela zupanijskekantonalne vlasti, gradske i opcinske sluzbe za upravu, ako se sredstva osiguravaju u Proracunu zupanijekantona, grada i opcine, ukoliko propisom
zupanijakantona nije drugacije odredjeno. Po ovoj uredbi duzna su postupati i javna poduzeca i drugi
organi ukoliko u obavljanju svoje djelatnosti koriste sredstva proracuna iz st. 1. i 2. ovog clanka.

Clanak 2.

Odredbe ove uredbe ne primjenjuju se na nabavu roba, ako su sredstva osigurana od inozemne i privatne pomoci kao donacija. Ova uredba ne primjenjuje se prilikom nabave roba za posebne
namjene obrane, policije, sudske policije i izvrsenja kaznenih sankcija.

II ODREDJIVANJE POJMOVA KOJI SE KORISTE U OVOJ UREDBI

Clanak 3.

Izrazi koji se upotrebljavaju u ovoj uredbi imaju sljedece znacenje:
1. "roba" su predmeti i stvari svih vrsta i opisa namjenjene trzistu i podobne za trziste ukljucujuci sirovine, poluproizvode i proizvode i s njima povezane usluge ukoliko njihova vrijednost ne premasuje vrijednost same robe;
2. "nabava" znaci nabavku roba, vrsenje usluga i ustupanje radova na razlicite nacine ukljucujuci kupovinu, zakup, zamjenu lizing s ili bez obveze na kupovinu, a kojim se narucitelju omogucava koristenje roba, usluga i radova;
3. "radovi" pod radovima na gradjevinskim objektima podrazumijeva se izvodjenje radova te ugradjivanje uredjaja, postrojenja i opreme na nacin i postojecim objektima ili njihovim dijelovima;
4. "gradjevinski objekti" su zgrade, brane, mostovi, tuneli, vodovodi, kanalizacije, ceste, zeljeznicke pruge i ostale gradjevine koje su zaokruzena funkcionalna cjelina;
5. "narucitelj" je osoba koje je ugovorom zakljucenim sa izvodjacem (nabavljacem) narucitelj izvodjenje radova odnosno nabavu robe sto je predmet ugovora;
6. "usluge" su strucna znanja u svezi s tehnickotehnoloskim, ekonomskim i pravnim poslovima koje
pruza strucnjak ili grupa strucnjaka kao sto su: izrada programa, projektovanje, knjigovodstvo, financije, provjera i ispitivanje kvaliteta, nadzor i davanje strucnih savjeta i edukacija narucitelja u navedenim poslovima;
7. "ponuditelj" je domaca i strana osoba koja ucestvuje u nadmetanju ili isporuci robe, obavljanju usluga ili izvodjenju radova;
8. "najpovoljnija ponuda" je ponuda koja zadovoljava u potpunosti kvalitetu roba, radova ili usluga, te vremena dovrsetka objekta odnosno dostave roba ili obavljanje usluga i ima ukupnu cijenu radova, roba ili usluga ili druge uslove koje utvrdi narucitelj;
9. "ugovor o nabavi" je ugovor u pisanoj formi izmedju narucitelja i ponuditelja zakljucen sukladno uvjetima iz ponude i provedenom postupku nabave;
10. "vrijednost nabave" je iznos novcanih sredstava koji se iskazuju bez poreza;
11. "izvodjac" je osoba koje je ugovorom zakljucenim sa naruciteljem prihvatila obvezu da izvede radove koji su predmet ugovora;
12. "gradiliste" je zemljiste na kojem se izvode radovi i zemljiste kojim se izvodjac koristi radi izvodjenja radova;
13. "nepredvidjeni radovi" su oni radovi koji nisu obuhvaceni ugovorom, a koji se moraju izvesti;
14. "naknadni radovi" su oni radovi koji nisu ugovoreni i nisu nuzni za ispunjenje ugovora, a narucitelj zahtjeva da se izvedu;
15. "primjeran rok" smatra se onaj rok u kojem se prema redovnom toku stvari mogu izvrsiti obveze koje su u pitanju vezane za konkretni slucaj.

III NABAVA

Clanak 4.

Osobe (subjekti) na koja se odnosi ova uredba obvezni su u postupku nabave primjenjivati odredbe ove uredbe na svaku nabavu cija je ukupna vrijednost roba, usluga ili radova veca od 50.000 KM.
Nabava cija je vrijednost ispod 50.000 KM obavlja se prikupljanjem najmanje tri ponude, a izuzetno i izravnom pogodbom od jednog ponuditelja uz prethodnu suglasnost Federalnog ministarstva
financijaFederalnog ministarstva finansija (u daljnjem tekstu: Ministarstvo financija), odnosno zupanijskogkantonalnog ministra financija, ako se za nabavu koriste sredstva zupanije kantona, grada i opcine. Ako se sredstva osiguraju iz prihoda proracuna grada odnosno opcine, suglasnost daje gradsko odnosno opcinsko vijece. Narucitelj ne moze dijeliti vrijednost nabave utvrdjene u proracunu za odnosnu godinu na iznose koji su ispod propisanih ovom uredbom s namjerom da izbjegne primjenu postupka nabave propisane ovom uredbom.

Clanak 5.

Nabavu roba i ustupanje usluga i radova za potrebe federalnih organa uprave, federalnih ustanova i drugih federalnih tijela obavlja svaki od navedenih subjekata samostalno uz suglasnost Ministarstva financija. Za zupanijske-kantonalne organe uprave, zupanijske-kantonalne ustanove i druga zupanijskakantonalna tijela, suglasnost daje zupanijski-kantonalni organ uprave utvrdjen zupanijskim- kantonalnim propisom.

Clanak 6.

Nabava roba, usluga i radova obavlja se putem javnog nadmetanja, prikupljanja ponuta prednadmetanja, ogranicenim nadmetanjem ili neposrednom ponudom. Osnovni nacin nabave je javno nadmetanje. Ukoliko se radi o nabavi, uslugama ili radovima cija vrijednost premasuje iznos
od 1,000.000 KM narucitelj moze primjeniti prednadmetanje koje ima za cilj prethodno utvrdjivanje sposobnih, prihvatljivih i kvalifikovanih ponuditelja.

Clanak 7.

Javno nadmetanje je objavljivanje ponuda u javnim sredstvima informiranja i dostavljanje svim zainteresovanim ponuditeljima. Prednadmetanje je postupak kada narucitelj odluci da prethodno
utvrdi sposobne i prihvatljive ponuditelje kao podobne i kvalifikovane za odnosnu nabavu. Ograniceno nadmetanje je postupak kada narucitelj odluci da nabavnu robu, suglasno ovoj uredbi, ne zeli provoditi javnim nadmetanjem niti javnim prednadmetanjem, nego tu nabavu osigurati jednim od sljedecih
nacina:
a) nadmetanje po pozivu,
b) prikupljanjem ponuda s cijenom, ili
c) direktnom pogodbom.

IV JAVNO NADMETANJE ZA ROBU I RADOVE

1. PROVODJENJE PONUDE

Clanak 8.

Javno nadmetanje provodi narucitelj radi izbora najpovoljnije ponude izmedju najmanje tri ponuditelja.
U javnom nadmetanju mogu ucestvovati domaci i strani ponuditelji. Postupak javnog nadmetanja za domace i strane ponuditelje pokrece se i provodi na nacin predvidjen ovom uredbom, a ponude se podnose na bosanskom ili hrvatskom jeziku, a za strane ponuditelje na engleskom jeziku. Vrijednost se izrazava u valuti Bosne i Hercegovine i konvertabilnim valutama.

Clanak 9.

Narucitelj je duzan radi sprovodjenja javnog nadmetanja iz clanka 8. ove uredbe poduzeti sljedece:
1. objaviti oglas na bosanskom ili hrvatskom jeziku, a u medjunarodnom glasilu na engleskom jeziku o javnom nadmetanju za nabavu roba ili ustupanja radova u jednom od:
a) "Sluzbenim novinama Federacije BiH";
b) u jednom od dnevnih listova u Federaciji Bosne i Hercegovine;
c) odgovarajucem medjunarodnom glasilu.
2. Pripremiti odgovarajucu dokumentaciju za javno nadmetanje sa svim uputstvima i uvjetima nadmetanja;
3. ucesnicima javnog nadmetanja osigurati primjeren rok za pribavljanje natjecajne dokumentacije i podnosenje ponuda;
4. odrediti rok, mjesto i vrijeme predaje i javnog otvaranja ponuda;
5. osnovati komisiju za otvaranje i prihvatanje ponuda;
6. obavijestiti preporucenim pismom ucesnike javnog nadmetanja o izboru ponude i
7. zakljuciti ugovor s izabranim ponuditeljem bez pregovaranja sa ostalim ucesnicima javnog nadmetanja.

Clanak 10.

Ucesnici javnog nadmetanja moraju podnijeti svoje ponude do odredjenog vremena i datuma i na odredjenom mjestu koji su navedeni u obavijesti o javnom nadmetanju.

Clanak 11.

Narucitelj ce ponuditeljima uz naknadu staviti na raspolaganje odgovarajucu tendersku dokumentaciju zajedno sa tender skim uvjetima suglasno s postupkom i uvjetima datim u obavijesti o javnom nadmetanju. Za preuzetu dokumentaciju iz prethodnog stavka ovog clanka placa se odredjena nadoknada koju utvrdjuje narucitelj.

Clanak 12.

Dokumentacija iz clanka 11. stavka 1. ove uredbe treba, pored ostalog, da sadrzi:
1. detaljnu odredjenost odnosnih roba ili radova;
2. podatke o trazenim tehnickim i kvalitativnim karakteristikama roba ili radova koji se traze javnim nadmetanjem;
3. upute koje se odnose na trazenu ponudu, a posebno o tipu, vrsti i obliku ugovora, cije ce zakljucivanje uslijediti nakon odabira najpovoljnije ponude;
4. kriterije odredjivanja najpovoljnije ponude;
5. mjesto i vrijeme otvaranja ponude;
6. rok do kada se moze pravovaljano dostaviti ponuda;
7. naziv i adresa narucitelja, te ime i prezime predstavnika narucitelja koji je odredjen za odrzavanje kontakta sa ponuditeljima;
8. kvalifikaciju ponuditelja i vrstu dokaza te kvalifikacije;
9. specifikacija cijene, ponude i uvjeta za obradu trazenih roba ili radova;
10. valutu i financijsku instituciju cija ce se kursna lista koristiti za procjenu ponude ako se ponude dostave u vise od jedne valute;
11. garancija narucitelja o osiguranju novcanih sredstava za nabavu robe i izvodjenje radova.

Clanak 13.

Dokumentacija iz clanka 12. ove uredbe ne smije sadrzavati podatke koji predstavljaju poslovnu, sluzbenu ili bilo koju drugu tajnu.

Clanak 14.

Ponuditelj moze traziti dodatno objasnjenje odgovarajuce dokumentacije od narucitelja. Narucitelj je duzan odgovoriti na sva pitanja ponuditelja dostavljena do cetrnaestog dana do roka utvrdjenog za pravovaljanost podnosenja ponude. Ukoliko narucitelj, po svojoj inicijativi ili na zahtjev jednog
ili vise ponuditelja, u tijeku trajanja ponude izvrsi ispravku odgovarajuce tenderske dokumentacije duzan je tu ispravljenu dokumentaciju dostaviti najkasnije sedam dana do roka utvrdjenog za pravovaljanost podnosenja ponude svim podnositeljima koji su preuzeli dokumentaciju iz clanka 11. ove uredbe.

2. PODNOSENJE PONUDA

Clanak 15.

Ponuditelj ce ponudu dostaviti osobno ili preporucenom postanskom posiljkom koja mora biti propisano ovjerena od ovlastene osobe. Narucitelj ce ponuditelju koji osobno dostavi svoju ponudu
izdati potvrdu o prijemu ponude s naznakom datuma i casa prijema te ponude. Jedan ponuditelj moze dostaviti samo jednu ponudu za jedan isti tender sa natjecajnom dokumentacijom. Clanak 16.
Narucitelj je duzan sve ponude cuvati neotvorenim sve do vremena otvaranja od strane komisije za otvaranje ponude. Ponuda koja je dostavljena nakon isteka roka odredjenog za podnosenje ponuda ne smije se otvarati, niti se razmatrati i vratit ce se ponuditelju.

3. OTVARANJE I PRIHVATANJE PONUDA

Clanak 17.

Narucitelj osniva komisiju za otvaranje i prihvatanje ponuda (u daljnjem tekstu: komisija), koja se sastoji od najmanje tri clana. Clanovi komisije imenuju se iz reda strucnjaka ovisno od vrste ponude narucitelja, a ako to nije moguce isti se mora imenovati iz reda drugih organa, poduzeca ili znanstvenih institucija u Federaciji, a po potrebi i iz inozemstva. Clan komisije u organu uprave ne moze biti rukovoditelj organa uprave i njegov zamjenik. Clan komisije u javnom poduzecu i drugom organu koji se financira iz Proracuna Federacije, zupanijekantona, grada i opcine ne moze biti osoba koje obavlja poslove direktora ni predsjednika upravnog odbora narucitelja.

Clanak 18.

Komisija iz clanka 17. stavak 1. ove uredbe pristupa otvaranju ponuda onog casa i datuma u mjestu i prostorijama kako su navedeni i utvrdjeni u obavijesti o javnom nadmetanju. Ponuditelji ili njihovi pismeno ovlasteni zastupnici, imaju pravo da prisustvuju otvaranju ponuda.

Clanak 19.

Prije pocetka otvaranja ponuda komisija za otvaranje ponuda pregleda sve prispjele ponude i utvrdjuje da li su koverte sa ponudama zapecacene i neotvorene, te u zapisnik unosi podatak o tome i o ukupnom broju prispjelih ponuda. Komisija na svaku zapecacenu kovertu ponude stavlja redni broj odnosne koverte i pristupa otvaranju koverata sa ponudama po redosljedu naznacenog broja koverte.
Na dokumente ponude, ako ponuditelj to vec sam nije ucinio, komisija stavlja sukcesivno redni broj odnosnog dokumenta do posljednjeg dokumenta iz koverte i u zapisnik unosi podatak o
ukupnom broju tih dokumenata odnosnog ponuditelja.

Clanak 20.

Komisija iz clanka 18. ove uredbe ne smije razmatrati niti praviti uvid u sadrzaj dokumenta ponude iz clanka 27. ove uredbe, a prisutnim ucesnicima u postupku otvaranja ponude iz clanka 18. ove uredbe, moze saopciti na njihovo trazenje, samo podatke o nazivu firme i njenom sjedistu te ponudjene cijene
ponuditelja ciji je zapecaceni koverat komisija otvorila.

Clanak 21.

Komisija nakon sto otvori zapecacene koverte ponude i utvrdi redne brojeve dokumenata suglasno clanku 19. stavak 3. ove uredbe, samo utvrdjuje da li sadrzaj ispunjava formalne uvjete obavijesti o
javnom nadmetanju i ponude razvrstava u dva omota i to:
a) omot ponuda koje ispunjavaju formalne uvjete javnog nadmetanja i
b) omot ponuda koje ne ispunjavaju uvjete javnog nadmetanja.
Nakon zavrsenog postupka komisija u zapisnik unosi sve relevantne podatke suglasno ovoj uredbi. U zapisnik se unose obvezno podaci o nazivu firme cije su ponude utvrdjene da ne ispunjavaju formalne uvjete javnog nadmetanja sa naznakom podataka zbog cega je ta ponuda neispravna ili nepotpuna.

4. PROCJENA I PRIHVATANJE PONUDA

a) Procjena ponude

Clanak 22.

Komisija pristupa procjeni ponuda, ako je u zapisniku iz clanka 21. stavak 2. ove uredbe, utvrdjeno da je podneseno najmanje tri ponude. Ako nisu podnesene najmanje tri ponude komisija ne pristupa
procjenama ponuda i o tome izvjestava narucitelja. Narucitelj je duzan obavijestiti ponuditelje o javnom nadmetanju preporucenim pismom ili telefaxom. Narucitelj je duzan ucesnicima neuspjelog javnog nadmetanja vratiti ponudu sa dokumentacijom iz clanka 15. ove uredbe.

Clanak 23.

Narucitelj nakon sto vrati dokumentaciju moze nadmetanje ponoviti. Ponovnom nadmetanju mogu pristupiti domaci i strani ponuditelji cija je ponuda vracena sukladno sa stavkom 1. ovog clanka.

Clanak 24.

Kada komisija pristupi procjeni ponuda moze, ako to iz razmatrane ponude proistice, zatraziti od odnosnog ponuditelja objasenjenje odredjenih elemenata ponude pod uvjetom da su takva objasnjenja dozvoljena u objavljenim uvjetima o obavijesti o javnom nadmetanju. Trazenje obavjestenja iz stavka 1. ovog clanka ne smije uticati na predlozenu ponudu niti omogucavati bilo kakvu prednost
tog ponuditelja u odnosu na preostale ponuditelje cije se ponude procjenjuju.

Clanak 25.

Komisija ce vrsiti procjenu samo sukladno uvjetima javnog nadmetanja propisanog ovom uredbom i uvjetima utvrdjenim u odgovarajucoj dokumentaciji iz clanka 11. ove uredbe.

Clanak 26.

Subjekti koji su, po ovoj uredbi, iskljuceni iz prava da sudjeluju u javnom nadmetanju su:
a) ponuditelj koji nije bio uspjesan u izvrsavanju bilo kojeg ugovora iz javnog nadmetanja u protekle tri godine do momenta predmetnog javnog nadmetanja;
b) ponuditelji koji su u postupku bankrotiranja ili koji su objavili bankrot odnosno protiv kojih se vodi stecajni postupak;
c) ponuditelji protiv kojih se vodi postupak zbog ne placanja poreza ili doprinosa socijalnog osiguranja;
d) fizicke osobe koja su pravomocno osudjene za bilo koje kazneno djelo iz osnova zloupotrebe propisanih ugovora kaznjene;
e) pravne osobe koja su kazenjena za privredni prijestup zloupotrebom potpisanih ugovora, a u cilju nezakonitog sticanja profita;
f) fizicke osobe koja su s odgovornim sluzbenikom narucitelja, njegovim pravnim savjetnikom ili nekim od njegovih drugih odgovornih sluzbenika u krvnoj vezi do drugog koljena, ili je vezano usvajanjem i starateljstvom;
g) fizicke osobe koja su u posljednje tri godine radile kao zaposlene osobe na odgovornim poslovima narucitelja.

Clanak 27.

Komisija ce komperativnom analizom svih ponuda medjusobno i cijenjenjem svake ponude pojedinacno suglasno kriterijima iz cl. 25. i 26. ove uredbe, odrediti najpovoljniju ponudu i po potrebi, utvrditi sukcesivni red ostalih ponuda u ovisnosti od ispunjenih uvjeta javnog nadmetanja i propisanih
kriterija. Sadrzaj procjenjenih ponuda i utvrdjeni redosljed ostalih ponuda iz stavka 1. ovog clanka su podaci povjerljive prirode i ne smiju se od strane komisije i narucitelja davati na raspolaganje
trecim osobama, osim na trazenje nadleznog organa za rjesavanje zalbi suglasno ovoj uredbi.

Clanak 28.

Komisiji nakon postupka otvaranja ponude sacinjava zapisnik o izvrsenom postupku u koji unosi sve relevantne podatke suglasno ovoj uredbi. Zapisnik iz stavka 1. ovog clanka, sa razmatranim predmetima ponude, Komisija odmah dostavlja narucitelju, zapecacene u posebne omote.
b) Prihvatanje ponude

Clanak 29.

Narucitelj cim primi zapisnik iz clanka 28. ove uredbe nakon izvrsenog izabiranja pismeno preporucenom postanskom posiljkom ili putem telefaxa obavjestava najpovoljnijeg izabranog
ponuditelja da je njegova ponuda prihvacena. U roku 24 casa od obavijesti iz stavka 1. ovog clanka
narucitelj je duzan na isti nacin obavijestiti preostale ponuditelje o izboru najpovoljnijeg ponuditelja.
Ukoliko Komisija nije izabrala niti jednu ponudu kao ponudu koja je prihvatljiva za narucitelja o tome ce narucitelj cirkularnim pismom ili putem telefaxa obavijestiti sve ponuditelje u roku iz stavka 2. ovog clanka.

Clanak 30.

Prednadmetanje je poseban postupak iz izvodjenja radova ili isporuku robe koji se moze provesti prije provodjenja javnog nadmetanja sukladno cl. 8. do 18. ove uredbe, radi prethodnog utvrdjivanja sposobnih i prihvatljivih ponuditelja. Prednadmetanje se moze provesti kada vrijednosti trazenih
roba ili radova prelazi njihove predracunske vrijednosti utvrdjene u clanku 6. stavak 2. ove uredbe.

Clanak 31.

Narucitelj ce u slucaju prednadmetanja:
1. obavijestiti utvrdjivanje podobnosti kao sto je utvrdjeno u clanku 9. tocka 1. ove uredbe;
2. pripremiti odgovarajucu dokumentaciju po svim potrebnim uputstvima i uvjetima;
3. odrediti rok dostave prijave;
4. odabrati podobne ponuditelje za koje utvrdi da su njihove mogucnosti da mogu uspjesno obaviti radove ili isporuciti robu odgovarajuceg kvaliteta koja je predmet ustupanja, odnosno da odgovara ciljevima i zadacima odredjenog posla.

Clanak 32.

Postupak prednadmetanja provodi se sukladno odredbama ove uredbe o javnom nadmetanju za robu i radove, ako u odredbama cl. 30. i 31. ove uredbe nije drugacije odredjeno.

c) Nadmetanje po pozivu za robu i radove

Clanak 33.

Nadmetanje po pozivu za robu i radove provodi se tako da se neposredno pozovu odredjeni ponuditelji da podnesu svoje ponude. Daljnji tok postupka se provodi na isti nacin kako je to propisano za javno nadmetanje u odredbama cl. 16. do 40. ove uredbe.

Clanak 34.

Nadmetanje po pozivu moze se provesti samo uz prethodno odobrenje Ministarstva financija za nabavu roba i ustupanja radova iz sredstava federalnog proracuna ili sredstava medjunarodne zajednice.
Prethodno odobrenje iz stavka 1. ovog clanka za nabavu roba i ustupanja radova iz izvornih sredstava zupanijskokantonalnog, gradskog i opcinskog proracuna daje zupanijskokantonalno ministarstvo financija. Nadmetanje po pozivu iz st. 1. i 2. ne moze se provesti ukoliko vrijednost roba i radova prelazi iznos od 50.000 KM.

Clanak 35.

Nadlezno ministarstvo iz clanka 34. st. 1. i 2. ove uredbe odobrit ce nadmetanje po pozivu u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva narucitelja i to samo:
1. kada postoji ograniceni broj ponuditelja roba i radova;
2. u hitnim vanrednim slucajevima i
3. u slucaju kada je prethodno provedeno prednadmetanje po odredbama clanka 7. stavak 2. i cl. 31. i 32. ove uredbe.

Clanak 36.

Narucitelj je duzan kada provodi nadmetanje po pozivu za robu i radove, pozvati najmanje tri ponuditelja, a u slucaju medjunarodnog nadmetanja najmanje jednog ponuditelja iz inozemstva.

d) Prikupljanje ponuda sa cijenom za robe i radove

Clanak 37.

Prikupljanjem ponuda sa cijenom za robe i radove provodi se tako sto narucitelj prikuplja ponude sa cijenom kod nabave gotove robe i potrosnog materijala manje pojedinacne vrijednosti robe potrebne za odrzavanje ili kod radova malog obima, ako procjenjena vrijednost po jednoj nabavi ili ukupno za proracunsku godinu iznosi od 60.000 do 120.000 KM. Nabave iz stavka 1. ovog clanka je pravovaljana pod uvjetom kada narucitelj pribavi najmanje tri ponude sa cijenom.

Clanak 38.

Poziv za dostavu ponuda sa cijenom mora sadrzavati opis robe koja se nabavlja, krajnji rok za predaju ponuda, rok isporuke, kao i potrebna tehnicka svojstva robe odnosno kvalitet radova. Poziv za dostavu ponuda sa cijenom moze biti poslan putem telefaxa, i ponude mogu biti podnesene telefaxom ili u drugom pisanom obliku pod uvjetom da su ponude kod narucitelja primljene do roka odredjenog u pozivu.

e) Izravna pogodba

Clanak 39.

Izravna pogodba provodi se tako sto se narucitelj neposredno dogovori sa jednim ponuditeljem za nabavu roba, usluga i radova do iznosa od 15.000 KM.

Clanak 40.

Narucitelj se moze odluciti za nabavu roba, usluga ili izvodjenje radova od jednog ponuditelja pod sljedecim uvjetima, kad:
1. robu, usluge ili radove moze nabaviti samo od odredjenog ponuditelja, ili odredjeni ponuditelj ima zasticeno pravo na tu robu, usluge ili radove, te ne postoji nikakva stvarna prihvatljiva druga slicna roba, usluga ili radovi;
2. nastane hitna potreba za robom, uslugama ili radovima, a pokretanje postupka nadmetanja bi bilo prakticno neprovodljivo zbog hitnosti nabave, pod uvjetom da okolnosti koje su uzrok takve hitnosti narucitelj nije mogao predvidjeti;
3. je zbog sigurnosti ili izuzetnih okolnosti, kao sto je prirodna ili druga nepogoda vecih razmjera hitno potrebna roba, usluge ili radovi, a drugi nacin nabave je nepraktican zbog vremena trajanja;
4. narucitelj, nakon sto je nabavio robu, tehnologiju ili usluge od ponuditelja, odluci nabaviti dodatne kolicine od tog ponuditelja zbog ujednacene ili zbog prikladnosti s postojecom robom, opremom, tehnologijom ili uslugama, uzimajuci pri tome u obzir u kojoj je mjeri ranija nabava zadovoljila potrebe narucitelja, kao i ogranicenu kolicinu potrebne nabave u odnosu na raniju nabavu, prihvatljivost cijene i neprikladnost nadomjestka za tu robu ili usluge. Dodatak postojecem ugovoru sukladno tocki 4. ovog clanka dozvoljena je samo jednokratno i to najvise od 20% vrijednosti osnovnog ugovora, a izuzetno bez tog ogranicenja kada je potrebno dodatno ugovaranje radi zavrsnih radova, nabavu rezervnih dijelova za tekuce odrzavanje ili nadopune postojece opreme kod istog dobavljaca;
5. narucitelj zeli zakljuciti ugovor s ponuditeljem u cilju istrazivanja, pokusa, proucavanja ili razvoja i unapredjenja, osim u slucaju kada ugovor ukljucuje proizvodnju robe u kolicinama koje ce uspostaviti njihovu trzisnu isplativost ili povratiti sredstva utrosena za istrazivanje i razvoj.

Clanak 41.

Izravnu pogodbu za nabavu roba, usluga i radova ponuditelja, narucitelj moze ugovarati tek nakon sto se prethodno ispune uvjeti iz cl. 39. i 40. ove uredbe. Izravna pogodba iz stavka 1. ovog clanka ugovara se po prethodnom odobrenju nadleznog ministarstva financija ukoliko se sredstva koriste iz proracuna.

Clanak 42.

Nadlezno ministarstvo iz clanka 41. stavak 2. ove uredbe donijet ce rjesenje najkasnije u roku od 30 dana od dana podnosenja zahtjeva narucitelja.

Clanak 43.

Kada nadlezno ministarstvo odbije davanje suglasnosti iz clanka 41. stavak 2. ove uredbe, narucitelj je duzan nabavu obaviti putem javnog nadmetanja.

f) Nadmetanje po pozivu za usluge

Clanak 44.

Nadmetanje po pozivu za usluge provodi se tako sto narucitelj dostavlja pozivno pismo s opisom trazenih usluga najmanje trojici ponuditelja. Nadmetanje po pozivu provodi se ukoliko iznos radova za usluge ne prelazi iznos od 5.000 KM.

Clanak 45.

Prije nego sto narucitelj odluci da dostavi pozivno pismo iz clanka 44. ove uredbe, narucitelj je duzan pripremiti popis mogucih ponuditelja i utvrditi upute i procjene troskova. Upute sadrzavaju ciljeve i obim usluga kao i ocekivane ucinke usluga. Pozivno pismo iz clanka 44. ove uredbe treba da sadrzi kratak opis zadataka, nacin ocjenjivanja, vrijeme predvidjeno za podnosenje ponuda, rok vracanja ponuda, vrijeme predvidjeno za pregovaranje i dodjelu zadataka. Uz pozivno pismo iz stavka 2. ovog clanka moraju da budu prilozene upute i nacrt ugovora o nabavi odnosnih usluga.

Clanak 46.

Nadzor nad primjenom ove uredbe obavlja Ministarstvo financija.DJupanijskakantonalna ministarstva financija su duzna dostavljati po jedan primjerak dokumentacije za nabavu roba, usluga i radova Ministarstva financija.

Clanak 47.

U okviru vrsenja nadzora i pruzanja strucne pomoci Ministarstvo financija ce:
davati upute korisnicima roba, usluga i ustupanja radova sukladno ovoj uredbi;
izdavati odobrenja, suglasnosti i donositi rjesenja u svezi primjene uredbe;
suglasno Zakonu o izvrsenju federalnog proracuna, privremeno ce obustavljati dio sredstava proracunskim korisnicima, ako ne provode postupak sukladno ovoj uredbi ili ako vrse nabavu bez zakljucivanja ugovora o nabavi, a sukladno odredbama ove uredbe.

Clanak 48.

O utvrdjenim nepravilnostima kod poduzeca (drustava) i drugih pravnih osoba, Ministarstvo financija, poduzet ce odgovarajuce mjere i izvijestiti Zavod za platni promet Federacije Bosne i Hercegovine.

V ZASTITA PRAVA PONUDITELJA

Clanak 49.

Radi zastite svojih prava ponuditelj koji je ucestvovao u postupku nadmetanja moze u roku od tri dana od prijema pismene obavijesti o izboru najpovoljnijeg ponuditelja uloziti prigovor u pismenom obliku narucitelju na nepravilnosti u postupku, a presliku prigovora uporedo dostaviti i Ministarstvu financija.
Prigovor ulozen u roku iz stavka 1. ovog clanka zaustavlja zakljucivanje ugovora o nabavi. U prigovoru iz stavka 1. ovog clanka potrebno je navesti na sto se odnosi prigovor, razloge prigovora i prijedlog potrebnih mjera da se otklone ucinjene nepravilnosti. Narucitelj mora odgovoriti ponuditeljima na prigovor u roku od osam dana od primitka prigovora i otkloniti eventualne nepravilnosti, a presliku odgovora uporedo uputiti Ministarstvu financija.

Clanak 50.

Ponuditelji moze u slucaju negativnog odgovora narucitelja na prigovor ili na naruciteljevo nepostupanje suglasno clanku 49. stavak 4. ove uredbe uloziti zalbu Ministarstvu financija u roku
od tri dana nakon prijema odgovora, odnosno u roku od tri dana od proteka roka za primitak odgovora narucitelja. Presliku ove zalbe ponuditelji uporedo upucuje narucitelju. DJalba ulozena u roku iz stavka 1. ovog clanka odgadja zakljucivanje ugovora o nabavi. Uz zalbu iz stavka 1. ovog clanka mora se priloziti: preslika objave nadmetanja, prednadmetanja odnosno poziva na nadmetanje, preslika obavijesti o odabranom ponuditelju, dokaz o datumu prijema obavijesti, te preslike prigovora narucitelju i njegovog odgovora ukoliko je primljen. Ministarstvo financija je duzno u roku od 15 dana od dana prijema zalbe donijeti rjesenje.

Clanak 51.

Na zahtjev ministarstva financija narucitelj je duzan odmah dostaviti, odnosno omoguciti uvid u cjelokupnu dokumentaciju nadmetanja i po potrebi omoguciti ocevid.

Clanak 52.

Protiv rjesenja Ministarstva financija moze se pokrenuti upravni spor kod nadleznog suda.

VI KAZNENE ODREDBE

Clanak 53.

Novcanom kaznom od 1.000 do 5.000 DM kaznit ce se za privredni prijestup odgovorno osoba, narucitelja ako:
ne provede postupak javnog nadmetanja sukladno clanku 8. ove uredbe;
ako postupi suprotno odredbi clanka 4. stavak 4. ove uredbe.

Clanak 54.

Novcanom kaznom od 500 do 2.000 KM kaznit ce se za prekrsaj odgovorno osoba narucitelja, ako:
ne objavi oglas sukladno clankom 9. ove uredbe;
ne stavi na raspolaganje ponuditeljima odgovarajucu tendersku dokumentaciju clanak 11. ove uredbe;
ne izda potvrdu ponuditelju o prijemu ponude sukladno clankom 15. ove uredbe;
otvara odnosno prihvati ponudu bez ovlastene komisije za otvaranje i prihvatanje ponuda clanak 17. ove uredbe;
pristupi procjeni ponuda i ako nisu podnesene najmanje tri ponude, clanak 22. stavak 2. ove uredbe;
ucesnicima javnog nadmetanja nevrati ponudu sa dokumentacijom, clanak 22. stavak 4. ove uredbe;
u javnom nadmetanju sudjeluju subjekti koji su ovom uredbom iskljuceni iz javnog nadmetanja clanka 26. oveuredbe;
ne obavijesti ponuditelje ukoliko nije odobrena niti jedna ponuda kao prihvatljiva za narucitelja clanka 29. ove uredbe;
bez odobrenja nadleznog ministarstva financija, provede nabavu roba i ustupanje radova namdetanja po pozivu, clanak 34. ove uredbe;
provede nadmetanje po pozivu suprotno clanku 36. ove uredbe;
provede izravnu pogodbu sa jednim ponuditeljem clanak 39. ove uredbe;
nabavi robu, usluge i izvodjenje radova od jednog ponuditelja suprotno uvjetima iz clanka 40. ove uredbe;
obavi nadmetanje po pozivu za usluge suprotno clanku 44. ove uredbe;
ukoliko nadleznom ministarstvu financija ne dostavi ili ne omoguci uvid u cjelokupnu dokumentaciju nadmetanja sukladno clankom 51. ove uredbe.

VII PRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clanak 55.

Federalni i zupanijskikantonalni organi uprave gradske i opcinske sluzbe za upravu, saglasit ce svoje propise sa odredbama ove uredbe u roku od tri mjeseca.

Clanak 56.

Narucitelji su duzni sve nabave zapocete prije stupanja na snagu ove uredbe zavrsiti sukladno s propisima koji su bili na snazi u trenutku zapocetog postupka nabave.

Clanak 57.

Danom stupanja na snagu ove uredbe na teritoriju Federacije prestaju se primjenjivati svi propisi koji su regulirali ovu materiju do tog dana.

Clanak 58.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".

V broj 175/98
7. srpnja 1998. godine
Sarajevo


Premijer
Edhem Bicakcic, v. r.