Na osnovu clana 5. Zakona o privatizaciji preduzeca ("Slu'bene novine Federacije BiH", broj 27/97), Vlada Feder-acije Bosne i Hercegovine, donosi clan 3. Pregled u pravnom pogledu iz clana 2. ove uredbe obuhvata provjeru pravilnosti pravnog postupka izvrsene vlasnicke transformacije

UREDBU O REVIZIJI PRETHODNO IZVRSENE VLASNICKE TRANSFORMACIJE

I OSNOVNE ODREDBE

Clan 1.

Ovom uredbom uredjuje se postupak i nadleznost u postupku revizije prethodno izvrsene vlasnicke transformacije preduzeca u cijim je bilansima stanja na dan 31. 12. 1991. godine iskazan dionicki kapital ili udjel kapitala, odnosno preduzeca koja su vrsila vlasnicku transformaciju na osnovu Zakona o drustvenom kapitalu ("Sluzbeni list RBiH", broj 2/92) i Zakona o isplati licnih dohodaka, sredstava za neposrednu zajednicku potrosnju i sredstava
za ishranu radnika u toku rada ("Sluzbeni list SFRJ", br.37/90 i 84/90).

Clan 2.

Pod revizijom, u smislu ove uredbe, podrazumijeva se utvrdjivanje pravilnosti i zakonitosti vlasnicke transformacije preduzeca iz clana 1. ove uredbe u pravnom finansijskom i racunovodstvenom pogledu.
Revizijom se utvrdjuje efektivna vlasnicka struktura kapitala preduzeca, odnosno relativno ucesce drzavnog i privatnog kapitala u kapitalu preduzeca na dan 31. 12. 1991. godine, na zakonu osnovane promjene u visini i strukturi kapitala od 1. 1. 1992. godine do 31. 12. 1997. godine, kao i knjigovodstvena vrijednost i relativno ucesce drzavnog i privatnog kapitala u kapitalu preduzec a na dan 31. 12. 1997. godine.
Otplate internih dionica ili udjela iz clana 5. stav 2. Zakona o pretvorbi drustvene svojine ("Sluzbeni list RBiH", broj 33/94) smatraju se potrazivanjima uplatioca prema preduzecu. Preduzece ce prilikom izrade pocetnog bilansa odluciti da li ce ta potrazivanja vratiti uplatiocima, ili ih upisati kao dionicki kapitalu skladu sa zakonom.

Clan 3.

Pregled u pravnom pogledu iz clana 2. ove uredbe obuhvata provjeru pravilnosti pravnog postupka izvrsene vlasnicke transformacije preduzeca. Pregled u finansijskom pogledu clana 2. ove uredbe obuhvata provjeru pravilnosti finansijskih tokova nastalih po osnovu vlasnicke transformacije.
Pregled u racunovodstvenom pogledu iz clana 2. ove uredbe obuhvata provjeru pravilnosti utvrdjivanja i iskazivanja knjigovodstvene vrijednosti drustvenog i privatnog kapitala, kao i obracuna i evidentiranja poslovnih promjena nastalih u postupku vlasnicke transformacije.

II POSTUPAK REVIZIJE

Clan 4.

Reviziju ce vrsiti preduzeca registrovana za obavljanje revizije u skladu sa zakonom, kao i Zavod za racunovodstvo i reviziju Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Revizor), putem ovlastenih lica. Preduzece iz clana 1. ove uredbe obavezno je, Revizoru po vlastitom izboru, podnijeti pismenu prijavu za provodjenje revizije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu uputstva iz clana14. ove uredbe. Revizor je duzan obaviti reviziju, saciniti zapisnik i izdati rjesenje o rezultatima revizije u roku od 60 dana od dana podnosenja pismene prijave iz stava 2. ovog clana. U slucaju da Revizor nije u mogucnosti prihvatiti prijavu preduzeca, duzan je u roku od tri dana od dana prijema prijave o tome obavijestiti preduzece, koje podnosi pismenu prijavu drugom Revizoru u daljnjem roku od sedam dana. Kopiju prijave iz st. 2. i 4. ovog clana preduzece istovremeno dostavlja nadleznoj agenciji za privatizaciju (u daljem tekstu: agencija).
U slucaju da preduzece ne podnese prijavu za reviziju u roku iz st. 2. i 4. , odnosno kopiju prijave iz stava 3. ovog clana, prijavu podnosi agencija u daljnjem roku od 15 dana.

Clan 5.

Preduzece je duzno obezbjediti uslove za rad Revizoru. Godina VBroj 1 Cetvrtak, 15. januara/sijecnja 1998.
S A R A J E V O Akontacija za I kvartal 1998. ukljucujuci i pretplatu za "Sluzbeni glasnik BiH": KM 45. Odgovorno lice u preduzecu duzno je predociti izvjestaj, sa dokumentacijom, o izvrsenoj vlasnickoj transformaciji. U slucaju da je dokumentacija unistena ili nedostupna, preduzece ce postupati u skladu sa uputstvom iz clana 14. ove urdbe. Revizor moze izvrsiti pregled poslovnih knjiga i dokumentacije drugog pravnog lica koje je statusnim promjenama, prijenosom kapitala ili stalnih sredstava ili na drugi nacin povezana sa preduzecem u kojem se provodi postupak revizije.

Clan 6.

U postupku revizije sa pravnog aspekta Revizor obavlja slijedece radnje:
1) utvrdjuje pravni osnov izvrsene vlasnicke transformacije i
provjerava njegovu zakonitost;
2) pregleda odluke i rjesenja o upisu promjena u sudski
registar;
3) provjerava da li je izvrsen upis u sudski registar promjena po osnovu vlasnicke transformacije;
4) utvrdjuje vrste izdatih vrijednosnih papira;
5) provjerava da li su radnje provedene u postupku vlasnicke transformacije obavljene na nacin utvrdjen odlukama organa preduzeca;
6) druge radnje koje se u postupku revizije ocijene kao neophodne.
U postupku revizije sa racunovodstvenog aspekta Revizorprovjerava:
1) da li su knjizenja izvrsena u skladu sa propisima i na osnovu vjerodostojnih knjigovodstvenih isprava na
drustveni i dionicki, odnosno privatni kapital;
2) da li je u poslovnim knjigama evidentiran cjelokupan postupak transformacije na nacin utvrdjen opstim aktom i
3) da li je izvrsena revalorizacija i raspored revalorizacionih rezervi, dobiti, gubitka, ratnih steta i drugih obracunskih pozicija na drustveni (drzavni) i dionicki (privatni) kapital;
4) druge radnje koje se u postupku revizije ocijene kao neophodne. U postupku revizije sa finansijskog aspekta Revozir provjerava:
1) u slucaju prodaje ili dokapitalizacije na kredit, utvrdjuje i analizira uslove prodaje, iznose i uslove kredita;
2) u slucaju otkupa i dokapitalizacije sredstvima ucesca u ostvarenoj dobiti, utvrdjuje nacin i odnose raspodjele dobiti u zavisnosti od strukture kapitala, odnosno da li je u korist drustvenog kapitala rasporedjen dio dobiti
srazmjerno njegovom ucescu u ukupnom nominiranom kapitalu preduzeca;
3) u slucaju otkupa i dokapitalizacije sredstvima pausalno isplacenih putnih troskova, dnevnica i drugih pausalnih
isplata, utvrdjuje iznos pausalnih isplata koje su radnici upotrijebili za otkup dionica, odnosno udjela;
4) u slucaju izdavanja dionica i obveznica na osnovu neisplacenih placa i po drugim osnovama, utvrdjuje da li je
preduzece izdavalo dionice i obveznice u bruto ili neto iznosu, da li je vrsilo obracun i placalo propisane poreze
i doprinose, da li je izdavanje dionica prouzrokovalo nastajanje ili povecanje gubitka, kao i da li je emisija
dionica i obveznica bila u okvirima kolektivnog ugovora o placama;
5) u slucaju izdavanja prioritetnih dionica za drustveni kapital, utvrdjuje se da li je preduzece prenijelo, u skladu sa
zakonom, drustveni kapital na dionicki kapital, odnosno udjele, kao i da li je raspodjela dobiti i drugih obracunskih
pozicija vrsena srazmjerno strukturi kapitala;
6) u slucaju prijenosa drustvenog kapitala bez naknade, utvrdjuje se da li je prijenos omogucio davanje zajma na
osnovu koga je doslo do umanjenja drustvenog kapitala;
7) u slucaju prodaje preduzeca ili dijela preduzeca, utvrdjuje da li je prodaja obavljena u skladu sa zakonom i da li je placanje izvrseno na nacin utvrdjen ugovorom i zakonom;
8) u slucaju podjele imovine na dva ili vise preduzeca, sticanja i prijenosa kapitala u drugom preduzecu ili investiranja kapitala u novo preduzece, utvrdjuje pravilnost radnji izvrsenih u toku navedenih postupaka i
9) druge radnje koje se u postupku revizije ocijene kao neophodne.

Clan 7.

Kod preduzeca koje je iskazalo gubitak za 1990. i 1991. godinu, storniraju se iznosi dionickog kapitala formiranog na teret gubitka po osnovu Zakona o isplati licnih dohodaka, sredstava za neposrednu zajedicku potrosnju i sredstava za ishranu radnika u toku rada.

Clan 8.

Zapisnik o izvrsenoj reviziji obavezno sadrzi:
1) nalaze revizije sa pravnog, finansijskog i racunovodstvenog aspekta;
2) ocjenu pravilnosti postupka vlasnicke transformacije;
3) ispravke knjizenja po osnovu uocenih nepravilnosti u postupku privatizacije, zakljucno sa danom okoncanja revizije i
4) vlasnicku strukturu, odnosno iznose i relativno ucesce drzavnog i dionickog, odnosno privatnog kapitala na dan
31. 12. 1991. i 31. 12. 1997. godine. Rjesenjem o rezultatima revizije potvrdjuje se pravilnost postupka vlasnicke transformacije ili se utvrdjuju ispravke u bilansi stanja preduzeca po osnovu nepravilnosti u postupku vlasnicke transformacije. Rjesenje o rezultatima revizije obavezno sadrzi elemente iz tac. 2. do 4. stav 1. ovog clana. Sadrzaj i oblik zapisnika o izvrsenoj reviziji i rjesenja o rezultatima revizije je sastavni dio uputstva iz clana 14. oveuredbe.

Clan 9.

Zapisnik o izvrsenoj reviziji i rjesenje o rezultatima revizije, u roku od 15 dana od dana okoncanja revizije, Revizor dostavlja preduzecu i agenciji. Na rjesenje iz stava 1. ovog clana preduzece, agencija i dionicari mogu, u pisanoj formi, podnijeti zalbu Federalnom ministarstvu financijaFederalnom ministarstvu finansija ( u daljem tekstu: Ministarstvo finansija) u roku od 15 dana od dana prijema rjesenja. Pravo zalbe dionicara ostvaruje se putem preduzeca. Ukoliko organi upravljanja u preduzecu odluce da ne podnose zalbu, dionicari mogu podnijeti zalbu direktno, pod uslovom da se zalba podnosi u ime najmanje 1/4 dionicara. Ministarstvo finansija je duzno donijeti rjesenje po zalbi iz stava 2. ovog clana u roku od 30 dana od dana prijema zalbe.

Clan 10.

Troskove revizije snosi preduzece.

III KAZNENE ODREDBE

Clan 11.

Novcanom kaznom u iznosu od 10.000 do 50.000 KM kaznit ce se za privredni prijestup preduzece ako ne podnese prijavu (clan 4.), ne osigura uslove za rad Revizoru (clan 5.) ili ne postupi po uputstvu iz clana 14. ove uredbe. Za privredni prijestup iz stava 1. ovog clana kaznit ce se i odgovorno lice u preduzecu novcanom kaznom u iznosu od 1.000 do 5.000 KM.
Novcanom kaznom u iznosu od 1.000 do 5.000 KM kaznit ce se za privredni prijestup Revizor ako ne postupi po uputstvu iz clana 14. ili ne dostavi rjesenje i zapisnik u skladu sa clanom 9. stav 1. ove uredbe.
Za privredni prijestup iz stava 3. ovog clana kaznit ce se i odgovorno lice Revizor novcanom kaznom u iznosu od 1.000 do 5.000 KM.

Clan 12.

Do pustanja u opticaj KM, novcane kazne iz clana 11. ovog zakona mogu se placati u DEM ili protuvrijednosti valuta koje se koriste u platnom prometu Federacije Bosne i Hercegovine, po srednjem kursu na dan placanja koji utvrdjuje i objavljuje nadlezna finansijska institucija.

IVPRIJELAZNE I ZAVRSNE ODREDBE

Clan 13.

Rezultati revizije utvrdjeni rjesenjem izdatim u skladu sa Uredbom o reviziji vlasnickih transformacija izvrsenih po Zakonu o drustvenom kapitalu ("Sluzbeni list RBiH", broj 41/95) su osnova za utvrdjivanje vlasnicke strukture po stanju na dan 31. 12. 1997. godine u skladu sa ovom uredbom. U preduzecima u kojima je revizija zapoceta u skladu sa uredbom iz stava 1. ovog clana, a nije zavrsena, revizija ce se nastaviti u skladu sa ovom uredbom.
Preduzeca koja su podnijela pismenu prijavu za provodjenje revizije u skladu sa uredbom iz stava 1. ovog clana, a ista nije zapoceta, postupice po odredbama clana 4. ove uredbe. Za iznos uplacenog avansa moze se podnijeti zahtjev za povrat.

Clan 14.

Federalni ministar financijaFederalni ministar finasija (u daljem tekstu: Ministar finansija) ce, u saradnji sa Zavodom za racunovodstvo i reviziju Federacije Bosne i Hercegovine, donijeti uputstvo o nacinu prijavljivanja, potrebnim podacima i dokumentaciji i o postupku revizije u skladu sa ovom uredbom, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe. Ministar finansija ce propisati sadrzaj i oblik zapisnika o izvrsenoj reviziji i rjesenja o rezultatima revizije u roku od 15 dana oda dana stupanja na snagu ove uredbe.

Clan 15.

Danom stupanja na snagu ove uredbe, na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine prestaje primjena Uredbe o reviziji vlasnickih transformacija izvrsenih po Zakonu o drustvenom kapitalu ("Sluzbeni list RBiH", broj 41/95).

Clan 16.

Ova uredba stupa na snagu danom objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH".
V broj 9/98
8. januara/sijecnja 1998. godine
Sarajevo
Premijer
Edhem Bicakcic, s. r.