ZAKON O PODSTICAJNIM I ZASTITNIM MJERAMA DOMACE PROIZVODNJE

Clan 1.

Ovim zakonom uredjuju se metodi i principi uvodjenja podsticajnih i zastitnih mjera, radi ujednacavanja uslova na trzistu proizvoda iz domace proizvodnje sa istim ili slicnim proizvodima iz uvoza.

Clan 2.

Pod podsticajnim i zastitnim mjerama iz clana 1. ovoga zakona podrazumijevaju se:
- podsticajne i zastitne ekonomske mjere za odredjene grane ili proizvode u domacoj proizvodnji;
- mjere placanja posebnih naknada, kao dodatnog opterecenja nabavne cijene robe iz uvoza.

Clan 3.

Podsticajne i zastitne ekonomske mjere su:
1. oslobadjanje placanja obaveza za carine i carinska davanja za opremu, tehnologiju i repromaterijale koji se koriste u procesu odredjene proizvodnje;
2. oslobadjanje placanja dijela obaveza za poreze na place radnika,
3. oslobadjanje placanja dijela poreza na dobit;
4. podsticanje veceg obima proizvodnje i kvaliteta proizvoda putem subvencioniranja, regresiranja i slicno;
5. uvodjenje zastitnih mjera u poljoprivrednoj proizvodnji strateskih proizvoda propisivanjem minimalnih otkupnih i garantovanih cijena;
6. mjere monetarno-kreditne politike usmjerene na podsticaj i zastitu domace proizvodnje;
7. uvodjenje privremenih mjera placanja posebnih naknada, kao dodatnog opterecenja nabavne cijene robe koja se uvozi.

Clan 4.

Pri uvodjenju podsticajnih i zastitnih mjera iz prethodnog clana (oslobadjanje placanja obaveza za carine, poreze i sl.), u skladu sa posebnim propisima, kojima je utvrdjena nadleznost odgovarajucih organa, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada) pokrece i prati njihovo uvodjenje i primjenu.
Ako nadleznost organa za uvodjenje nekih od navedenih mjera nije utvrdjena, Vlada je duzna da sama utvrdi i propise podsticajne i zastitne mjere domace proizvodnje u skladu sa ovim zakonom.

Clan 5.

Proizvodjaci ili njihova udruzenja koji zele da ostvare prava po osnovu podsticanja i zastite domace proizvodnje, a ispun javaju uslove za ostvarivanje tog prava, podnose zahtjev da se za odredjeno vrijeme uvede podsticajna i zastitna mjera utvrdjena u clanu 3. ovog zakona.
Uz zahtjev za uvodjenje podsticajnih i zastitnih mjera iz prethodnog stava, podnosioc zahtjeva prilaze program mjera koji sadrzi mjere koje bi dovele proizvodjaca u konkurentske uslove poslovanja i neutralisale disparitet njegovih trzisnih cijena i to:
- analizu postojeceg stanja proizvodnje u kojoj se ukazuje na razloge koji su uslovili takvo stanje;
- mjere koje je proizvodjac ili njihovo udruzenje preduzelo do dana podnosenja zahtjeva u cilju smanjenja dispariteta cijena svojih proizvoda u odnosu na uvezene proizvode istog ili pribliznog kvaliteta;
- kalkulaciju cijene kostanja, odnosno prodajne cijene proizvoda do podnosenja zahtjeva;
- prijedlog mjera podsticanja i zastite, koje bi proizvodjaca ili njegovo udruzenje, nakon odredjenog perioda za koji se uvode ove mjere, dovelo u stanje daljnje proizvodnje po trzisnim uslovima;
- kalkulaciju cijene kostanja, odnosno prodajne cijene, po elementima cijene, ostvarenim provodjenjem zastitnih mjera;
- period primjene podsticajnih i zastitnih mjera nakon kojeg proizvodjac ili njihovo udruzenje stice uslove za konkurentnu proizvodnju, a time i prestanak primjene ovih mjera.
Zahtjev iz stava 1. ovog clana podnosi se putem resornog ministarstva Federalnom ministarstvu trgovine.

Clan 6.

Po prijemu zahtjeva iz prethodnog clana resorno ministarstvo ga uz svoje misljenje prosljedjuje Federalnom ministarstvu trgovine koje utvrdjuje cinjenice i nakon usaglasavanja misljenja s nadleznim ministarstvom, sacinjava program podsticajnih i ekonomskih mjera sa prijedlogom Vladi da pokrene postupak za uvodjenje ovih mjera kod nadleznog organa.
Ako nadleznost organa za uvodjenje nekih od ovih mjera nije utvrdjena, Vlada sama utvrdjuje i propisuje podsticajne i zastitne mjere iz podnesenog programa.

Clan 7.

Nadzor nad provodjenjem odredaba ovog zakona vrsi Federalno ministarstvo trgovine.

Clan 8.

Novcanom kaznom od 2.000 do 10.000 DEM kaznice se za privredni prestup preduzece ako ne optereti nabavnu cijenu robe iz uvoza posebnom naknadom (clan 3.).
Za radnju iz stava 1. ovog clana kaznice se za privredni prestup i odgovorno lice u preduzecu novcanom kaznom od 200 do 500 DEM.
Novcane kazne iz st. 1. i 2. ovog clana placaju se u DEM ili u protuvrjednosti valute Bosne i Hercegovine po srednjem tecaju koji utvrdjuje i objavljuje Centralna banka Bosne i Hercegovine, na dan placanja.
Novcane kazne iz st. 1. i 2. ovog clana mogu se placati u valutama koje se koriste u platnom prometu Federacije BiH, a tecajni kurs utvrdjuje se na temelju podataka Centralne banke Bosne i Hercegovine i nadlezne finansijske institucije.

Clan 9.

Ovaj zakon stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja u "Sluzbenim novinama Federacije BiH"i primjenjivat ce se do regulisanja ove materije na nivou drzave Bosne i Hercegovine.

Predsjedavajuci
Doma naroda
Mariofil Ljubic, s. r.

Predsjedavajuci
Predstavnickog doma
Enver Kreso, s. r.